Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under december 2010

Av julimamma - 29 december 2010 00:09

   Robin och Tiffany..   Jag älskar min familj oerhört mycket, ni är dom som betyder allt för mig..   

Av julimamma - 26 december 2010 17:51

Idag så är det söndag och nu är julen över för våran del så nu har vi tagit ner dom julsakerna vi hade tagit fram.. Igår var vi hos mina svärföräldrar och firade julen där och det var riktigt trevligt faktiskt.. Fick bland annat ett presentkort på att göra en ny tatuering som jag har önska mig sen jag fyllde år.. Så nu har jag kommit på vad jag ska göra fast det har jag vetat länge men mer säger jag inte just nu, sätter in en bild på den när den är klar för jag måste boka en tid först.. Jaja, orkar inte skriva mer nu men ha det bra..
 
Så såg Tiffany ut på juldagen hos farfar och farmor..   

Av julimamma - 24 december 2010 00:00

Idag är det julafton och Tiffany har fått väldigt många julklappar och fler blir det imorgon, hon har varit väldigt snäll i år faktiskt.. Men hon är verkligen värd allting så mycket som hon har kämpat.. Idag var vi hos mina föräldrar och firade julafton och så var även min morfar där med.. Tiffany var jätte söt i sin klänning som hon hade för första gången, tanken var att hon skulle haft den imorgon med när hon ska med till sin farfar och farmor.. Men hon spydde ner sig innan vi skulle åka från mina föräldrar, antagligen så åt hon för fort och sen har det varit mycket för henne idag och så kom vi hem sent igår kväll med.. Jaja, ska strax sova för jag har nyss matat Tiffany så hon inte behöver vakna mitt i natten av att vara hungrig.. Ha det bra!

Tiffany på julafton, hon gör sin roliga grimas..   

Av julimamma - 18 december 2010 14:27

I tisdags fick vi åka från Göteborg till Västerås med tåg (1:a klass med).. Men under tågresan så gick det ganska bra utom att Tiffany spydde 2gånger vet inte om det var för att hon kan vara åksjuk.. Men väl framme i Västerås så kom en taxi hämtade oss vi kom fram till sjukhuset och där gjorde dom bara kontroller sen fick vi åka hem på permiss och det var jätte skönt att få komma hem igen.. Så igår var vi tillbaka på nya kontroller och allting såg bra ut och vi blev utskrivna helt från sjukhuset.. Helt underbart! Så nu håller vi på och packar upp allting från flytten och det går väldigt fort faktiskt, är nästan klara det är bara mest små plock kvar nu.. Jaja, ska fortsätta sonda maten till Tiffany sen ska jag plocka mera med sakerna sen ska vi ta det lugnt ikväll och njuta av kvällen.. Ha det bra!

Av julimamma - 13 december 2010 22:56

Det är sista natten på Ronald för detta år och förhoppningsvis på ett tag fram över nu med.. Så i natt ska vi alla tre sova på Ronald och det är verkligen skönt så imorgon ska vi vara på avdelningen kl 9, för sen vid halv 12 så kommer taxin och hämtar oss vid sjukhuset och kör oss till station.. Vi ska få åka hem med tåg imorgon och dessutom första klass med, det är Tiffanys första tågresa med men vi ska till sjukhuset i Västerås först så får vi se vad dom säger där om vi behöver vara kvar eller om vi kan åka hem helt.. Men antagligen blir det iallafall och sova på sjukhuset där i någon natt men helst vill man hem HELT nu efter 2MÅNADER på sjukhus, det räcker nu.. Så nu ikväll har vi packat massor och sen ätit Thai mat med och det var riktigit gott.. Idag så kom det Lucia tog upp på avdelningen och lussade och det var både vuxna och barn med riktigt kul faktiskt, Tiffany tittade på och det lät som att hon sjöng med dom.. Haha!! Jaja, ska kolla runt lite på internet sen blir det och sova ska upp tidigt imorgon.. Ha det bra, håller verkligen tummarna att vi kommer hem helt snart!!

Av julimamma - 11 december 2010 22:51

Har inte haft så mycket tid och kunna skriva i min blogg men det har hänt en del saker under den sista tiden.. Vi har flyttat för Robin var hem ett par dagar och flyttade medans jag var kvar hos Tiffany eftersom hon hade kommit ur respiatorn och fått bytt avdelning med, så fick vi ett eget rum med henne på avdelningen i måndags och då blir det att en av oss får sova med henne igen.. Det är ju ändå 7veckor sen vi fick sova med henne och det kändes verkligen skönt att få sova med henne igen, men då var det med att man måste gå upp var 3:e timme och mata henne med på nätterna vilket inte är speciellt kul eftersom det tar ju ändå ett tag innan man somnar om igen.. Men men.. Så nu har Tiffany blivit av med en del mediciner på dagarna och nätterna det är bara på morgonen och på kvällen hon får nu så har hon bara lite syrgas på nätterna när hon sover men på dagarna så klarar hon sig utan den.. Så nu är hon verkligen sig själv igen efter allt och det är så skönt att kunna gosa med henne och busa med henne igen.. Så har hon även kommit upp en del i matmängden med för förra veckan tror jag det var så var hon uppe i 15-20ml men nu är hon uppe i 80ml men meningen är att hon ska upp till 90-95ml för att bli av med sitt glukosdropp som hon har fortfarande.. Så nu går hon upp i vikt med sakta men säkert med och det är skönt.. Vi hoppas på att vi kan få komma hem snart iallafall så vi kan fira julafton hemma.. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu för jag är så trött ska strax gå ner och sova..   ( Våran lilla prinsessa Tiffany..)

Av julimamma - 1 december 2010 22:17

Idag så fick våran lilla prinsessa bytt avdelning från IVA till Hjärtavdelningen och det är på den avdelningen hon ska ligga på nu tills vi ska åka hem.. I natt hade det gått jätte bra så dom tyckte att hon skulle få byta avdelning redan idag, vi vart jätte förvånade faktiskt för vi trodde hon skulle vara kvar där ett par dagar extra.. Annars så imorgon åker Robin hem för på lördag är det dags för flytten till den andra lägenheten som jag har längtat efter att få komma till så man får göra ordning på Tiffanys rum.. Det var lite mer nyheter så nu ser det iallafall ljust ut att få komma hem till julafton iallafall.. Jaja, ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards