Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under juli 2012

Av julimamma - 31 juli 2012 23:45

Idag så har jag inte bloggat någonting under dagen överhuvudtaget men det är för att imorse så plockade jag ordning hemma och tränade med Tiffany sen fick hon mellis och jag kände hur migränen började komma mer och mer. Så jag tog alvedon och passade också på och vila en stund under tiden Tiffany skulle sova middag så jag somnade en stund på soffan och de var riktigt skönt hade lite ont i huvudet fortfarande när "R" kom hem men han tyckte inte att jag skulle vila mer. Så jag började plocka upp saker från golvet och gav Tiffany käk sen började jag dammsuga och "R" gjorde ordning med maten. Sen åt vi mat och efter de tog vi de lugnt och jag försökte få Tiffany och äta gröt men de gick inte så bra fick i henne några skedar men hon ville bara spotta ut de hela tiden. 
Annars har jag kollat på tv och duschat med. Kommer inte på så mycket mer och skriva om dagen. Ha de bra!

Av julimamma - 31 juli 2012 00:12

Då har jag bytt vilja på Tiffany och så fick hon en smoothie eftersom hon fick vällingen vid kl 18 innan hon somnade. Hon somnade för natten vid kl 18:30 redan så vi får se hur.tidigt hon vaknar imorgon gissar mellan 8-9 istället för kl 9-10 som i vanliga fall. Just nu ligger jag i sängen för jag tänkte sova om en stund. Skriver mer imorgon, ha det bra och god natt!

Av julimamma - 30 juli 2012 21:16

Meningen var att vi skulle vara på BVC idag kl 09:30 men vid kl 07:20 så ringer de i telefonen från BVC om att våran sköterska är sjuk idag så de blev inställt så hon skulle återkomma senare i veckan om en ny tid. Jag som hade sätt fram emot att få se hur mycket Tiffany har gått upp i vikt och hon mycket hon har växt. 
För de är iallafall 6veckor sen sist så vi får se när vi får komma dit nästa gång istället, vilket jag faktiskt hoppas på snart för jag är nyfiken. 

Så istället så gick jag och Tiffany ut vid kl 10 och träffade Karin så gick vi til Ica maxi och mötte upp Jessica sen gick vi hem till Karin och efter de vidare till stan och kollade runt lite sen tog vi lite lunch vid kl 12. Sen gick vi runt på stan och så träffade vi på Jessica igen senare under eftermiddagen sen gick vi tillbaka till stan igen och kollade sen vidare till station för Karin skulle åka iväg. Då på vägen hem så gjorde jag och Jessica sällskap så vi gick med nästan hela vägen hem till Jessica sen gick jag och Tiffany hem och kom hem vid kl ca 17. 
När vi kom hem så plockade jag ordning på de vi hade haft med oss sen fick Tiffany bada och sen fick hon faktiskt välling redan vid kl 18 och sen somnade hon vid kl 18:30 för hon var verkligen helt slut efter idag. Efter att hon hade bada så satte jag igång en maskin med tvätt sen har jag hängt tvätt och plocka ordning med tvätten. Så har jag även gjort rent i badrummet med så nu ska jag fortsätta och plocka ordning lite i lägenheten för de behövs göras ibland och sen ska jag väcka Tiffany och ge henne lite mer käk sen ska jag duscha med. 

Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, får se om jag skriver någonting mer ikväll annars så skriver jag mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Annars försöker jag uppdatera lite från mobilen. Men annars säger jag God natt redan nu!

Av julimamma - 30 juli 2012 16:53

Under dagen har jag, Tiffany och Karin varit på stan och kollat. Sen träffade vi på Jessica och hennes urgulliga son och gick med Karin till station sen gick vi med Jessica hem en bit sen för en stund så kom vi hem och Tiffany sitter just nu och badar med sin nya badanka som hon fick av Karin idag. Sen blir de och plocka ordning och tvätta här hemma. Skriver mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 30 juli 2012 09:18

Måndag och vaknade vid kl 7 för att vägckarklockan ringde och så ringer telefonen och då är de från bvc om att sköterskan var sjuk men skulle återkomma senare i veckan. Tiffany vaknade vid kl 08:45 så har hon snart druckit upp sin välling med sen får vi se vad dagen bjuder på. Det är fint väder ute idag med. Skriver mer senare!

Av julimamma - 30 juli 2012 00:15

Då har man duscha och ligger nerbäddad i sängen för natten. Har även fått veta att vi ska inte träffa Karin imorgon för hon mår inte bra, krya på dig gumman!
Hoppas jag somnar snart fast jag är inte riktigt sova-trött ännu om man kan skriva så. Men iallafall så tänkte jag försöka sova nu. Skriver mer imorgon. God natt!

Av julimamma - 29 juli 2012 23:09

Oj, klockan vart lite mer än vad jag hade räknat med. Meningen var att jag skulle lägga mig vid kl 22:30 men jag kollade på film så nu måste jag verkligen ta en dusch sen sova, får se hur de kommer gå är inte så jätte trött ännu. Hoppas jag blir trött och somnar när jag lägger huvudet på kudden. 
Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid och blogga. God natt!

Av julimamma - 29 juli 2012 20:59

Under dagen har vi faktiskt varit på Parken Zoo och kollat på djuren och Tiffany fick klappa getterna då vart hon jätte glad. Sen åkte vi till Ica maxi och handla sen när vi kom hem så fick Tiffany smoothie istället för välling sen borsta tänderna och sova vid kl 19:30 för vi ska upp tidigt imorgon men så är det ibland. Längtar verkligen tills imorgon ska blir intressant och så ska jag äntligen få träffa min bästa vän/syster Karin som har varit borta på semester!
Köpte blommor till henne igår som hon fick som en överraskning tills hon kom hem och jag tror faktiskt hon vart glad och dessutom behövde hon de med.

Annars under kvällen har jag tagit det lugnt och vilar mina fötter för dom är helt slut efter promenaden på Parken zoo. Ska om en stund ta en dusch sen måste jag lägga mig skapligt ikväll med dels för att orka med morgon dagen. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll faktiskt. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha de bra och god natt säger jag redan nu!

 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards