Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under maj 2011

Av julimamma - 31 maj 2011 22:07

Tiffany har fått platserbjudande på en förskola som vi måste gå och besöka och sen tacka JA om vi vill ha henne där, innan vi åker till Göteborg.. Så det blir och gå dit redan denna vecka antingen imorgon förmiddag eller på torsdag.. Så vi får se och där är barnen mellan 1-3år, ska bli spännande och se när vi kommer dit.. Men tiden går verkligen fort, nu börjar hon verkligen bli stor flicka som ska snart börja på förskola med och får massa kompisar och nya rutiner i sitt liv och massa annat.. Men det är bara bra för henne och träffa gemnåriga kompisar och så..
 
          Så nu blir det och börja planera in lite vad man själv ska göra till hösten, men jag vet inte riktigt faktiskt vad jag vill göra.. Har ju fundera på om jag ska börja plugga igen eller om jag ska försöka hitta jobb, vet inte än det är ganska svårt.. Men det blir och se vad som händer, det är ett tag kvar dit..

Av julimamma - 31 maj 2011 20:36

Under eftermiddagen så fick TIffany mellis sen gick vi till Kyrkis för sista gången för denna termin.. Sen har vi varit ute och även varit med några kompisar och mata "ankorna" och det jätte varmt ute så Tiffany satt bara i body i vagnen och hon sparkade så glatt med bena.. När vi kom hem så tog jag en skön dusch och Tiffany fick gröt och just nu ligger hon i sin säng men vill inte riktigt somna ännu.. Ska strax äta lite mat sen blir det och ta det lugnt under kvällen och hänga upp lite mer tvätt.. Ha det bra!!

Av julimamma - 31 maj 2011 11:47

Vaknade kl 9:30 och åt frukost och Tiffany fick också frukost sen var hon trött igen då fick hon sova middag och vaknade kl 11 igen.. Under tiden så har jag plockat in rentvätt i skåpen, satt igång en till maskin ska strax hänga upp den, ska även diska och sen blir det mellis till Tiffany.. Ska fortsätta och skriva ner på listan på vad vi ska ha med oss till Göteborg.. Annars under dagen får vi se vad som händer, har ingenting planerat.. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, ha det bra!

Av julimamma - 30 maj 2011 22:56

Just nu är Tiffany, 10månader:
Frukost kl 8-9;00 =
Ersättning 100-200ml & havregrynsgröt med efterrätt..
Mellis kl 11-12;00 = 
Ersättning 100ml +Efterrätt/frukt, majskrokar..
Mat kl; 14-15;00 =
Ersättning 100ml +Mat, efterrätt/frukt, majskrokar..
Middag kl; 17-18;00 =
Ersättning 100ml +Mat, efterrätt/frukt, majskrokar..
Kväll kl 19-20;00 =
Ersättning 100ml +Havregrynsgröt med efterrätt, majskrokar..
Nattmålet kl 23-00;00 =
Välling 200ml (Ibland 8mån. eller 1års välling)


Använder storlek 3 Libero 5-8kg & Willys egna nr3 4-9kg..

Har storlek 74 på kläder..

Somnar på kvällen kl 20;30-21;00..
Vaknar på morgonen mellan kl 8-9;00..
Sover middag mellan 1-2gånger på dagen..

Har bytt till sittdelen på vagnen (Emmaljunga scooter 2009, Sulky - Hello Kitty)..

Kan äta lite saker själv som majskrokar, marie kex m.m
Alla saker hon ser åker oftast in i munnen..

Leker med sina fötter & stoppar dom in i munnen..

Jollrar på olika läten och väldigt mycket..

Rullar från mage till rygg / rygg till mage..
Hasar sig runt på golvet..

Byter hand med leken..

Sover själv i sitt rum varje kväll, gjort sen 5månader.

Vänder blicken efter ljud/när man pratar med henne..
Lyfter upp huvudet och bröstkorgen, har raka armar..

Kan sitta själv i några minuter nu utan stöd..
Utforskar folks ansikten (tex näsan, ögon, glasögon hår m.m..)

Försöker få tag på saker som ligger en bit bort..

Sitter i sin matstol..

Klotterrita på papper..
Börjar hjälpa till och hålla i flaskan med en hand..
Börja säga lite ord som; Ja, nej, hej, mam, pap, Moll (katten), nalle m.m
Ibland kan hon göra Give me five, kan även pincettgrepp..
Badar själv i sin badstol i badkaret..
Går i gåstolen..
Hoppar i hoppgunga..


Det är allt jag kommer på nu..
 
Tiffany när hon sitter själv..   

Av julimamma - 30 maj 2011 22:38

Imorse vaknade vi upp vid kl 9:30 och då duschade jag och åt frukost.. Så testade jag och lägga Tiffany på hennes filt på golvet med leksaker, men det ville hon inte och inte vara i sin gåstol heller.. Hon har varit jätte knäig av sig idag under dagen, men det gör inte mig någonting jag njuter bara extra mycket nu sista veckan hemma med henne.. Annars under dagen har jag fixat klart i Tiffanys rum så nu är det klart och hon sover som en stock i sin säng.. Märks verkligen att hon börjar bli stor flicka för nu för tiden när man frågar henne någonting så svarar hon oftast med JA eller NEJ.. Så har man tvättat lite redan idag inför Göteborg dom kläderna vi ska ha med oss, så man kan packa ner dom på lördag och söndag.. Under kvällen så var jag och Tiffany ut till lekparken (Kråkis) en stund så hon fick gunga lite, passa på så mycket man kan göra de innan vi åker nästa vecka.. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu.. Ha det bra!!


Möblera om i köket idag..



Av julimamma - 29 maj 2011 22:22

Idag så vaknade vi runt kl 11, så åt vi frukost och sen hade vi en mysstund i sängen.. Under eftermiddagen åkte vi till Västerås och handla på Ö&B, Klädhuset, Ikea och City gross.. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. ha det bra!

Av julimamma - 28 maj 2011 00:00

I helgen har det varit Köpingsfesten och vi gick en stund igår (fredag) sen när vi kom hem så somnade vi alla tre ganska direkt och det var skönt.. Somnade runt kl 23 och vaknade vid kl 6 första gången sen somnade jag om igen och vaknade igen kl 10:30, då vaknade Tiffany.. Jag var tvungen och kolla på klockan 2gånger för att verkligen se om klockan var så mycket som den var.. Åkte karusell igår 2gånger och mådde verkligen jätte illa efteråt, spydde 2gånger och 2gånger under natten och det kändes som jag var bakis imorse fast jag inte hade druckit en droppe.. Idag åkte jag bara en karusell och det gick bättre idag faktiskt.. Vi köpte ingenting till oss själva på marknaden för det fanns mest bara SKIT där.. Men vi köpte iallafall en tröja till Tiffany och den vi ville ha fanns inte i hennes storlek, det fanns en tröja men den var för liten och den andra var mellan 2-4år vilket blir väldigt stort.. Men vi hitta en tröja det var 70/80 på och den passar perfekt på henne och sover i den just nu.. Var även ut en stund på kvällen själv med ett par kompisar och då var Tiffany hemma med "R" själv och hon hade inte vilja somna innan jag kom hem..


- Så då frågade jag henne ville du se att "" mamma kom hem igen? Jaa! "" Det värmdes verkligen i hjärtat direkt när hon sa det.. Sen skulle det vara jag som skulle lägga henne, hon hade blivit jätte ledsen när pappa "R" hade försökt lägga henne men det gick inte..


Tänkte lägga mig nu är jätte trött faktiskt, ha de bra!!

Det fick Tiffany + det fattas en nalle som håller i ett hjärta det står I Love you.. 

Av julimamma - 26 maj 2011 22:42

Idag så vaknade jag vid kl 8;30 och sen kläde jag på mig och fixade ordning Tiffanys gröt och ersättning sen väckte jag henne vid kl 9.. Så åt vi frukost och sen gick vi till BVC och där gick det jätte bra fast Tiffany har varit sjuk.. Hon har gått upp 110gram på en vecka fast hon har varit sjuk och det är jätte bra sen gjorde hon lite av 10månaderskontrollen idag med och så fick "BVC-sköterskan" se hur duktig Tiffany har blivit och sitta själv ett tag.. Sen så såg hon hur Tiffany drog sig runt på golvet efter sin leksak och hur hon var duktig med och använda fingrarna (pincettgrepp).. Så skulle vi göra mer kontroller nästa vecka på fredag när vi ska dit sista gången innan vi åker till Göteborg den 6juni..  Annars idag har det inte hänt så mycket faktiskt har busa massor och varit och mata "ankorna" och deras ungar.. Ska strax in och duscha sen ska jag och "R" kolla på film sen blir det och sova.. Skriver kanske mer imorgon, det är KÖPINGSFESTEN här i helgen.. Ha det bra!!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards