Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under september 2010

Av julimamma - 29 september 2010 16:29

Igår var vi i Västerås för att Tiffany skulle göra ultraljudsundersökning på hjärtat.. Allting såg jätte bra ut sist vi kollade Tiffas syresättning i blodet hade hon 80 men igår hade hon 87 vilket är jätte bra för hennes del.. Förra gången dom gjorde ultraljudsundersökning på hjärtat så skreck hon hela tiden, men inte igår då låg hon i mitt knä och "skrattade" och sparkade massor hon var verkligen jätte duktig..


Idag har vi fått papper från skatteverket om att hon har fått Robins efternamn istället nu, vilket tog en jäkla tid och få det men nu är det fixat iallafall.. Så har vi även fixat så att vi kan bo på hotellet i Göteborg när vi ska dit, ska försöka åka dit redan den 17oktober men det beror på om landstinget betalar för den natten med eftersom vi ska vara i Göteborg den 18oktober kl 10.00 för inskrivning med Tiffa.. Så helst vill vi komma dit den 17okt. så man slipper gå upp tidigt på natten, men ska kolla om dom även betalar om man tar egen bil ner eller om vi måste åka med taxi igen.. Jaja, ska busa med Tiffa nu som ligger på sitt babygym på golvet och jollrar.. Ha det bra!

Av julimamma - 27 september 2010 23:41

Idag har jag varit med Tiffa till BVC och förra veckan vägde hon 4150gram och idag vägde hon 4220gram, så hon går upp i vikt nu och det är jätte bra sen har jag fått hämta ut en till omgång med ögonsalva till Tiffas öga som aldrig vill ge med sig.. Ska till BVC nästa vecka igen får vi se hur mycket hon har gått upp då.. Denna vecka har vi ökat hennes tillskott med som hon får 5ggr om dagen, för två veckor sen fick hon bara 1ml, förra veckan 2ml och nu får hon 3ml och det är maxdosen som hon ska ha.. Imorgon är det dags för Västerås sjukhus igen men då ska dom göra en ultraljudsundersökning så man får hoppas att allting ser bra ut då med.. Jaja, ska in och duscha nu sen blir det och kolla på det Okända på datan och efter det blir det sova för natten.. Ha det bra!!
 

(Tiffa hade kläning idag.. Köpte idag; Ny body, kläning, strumpbyxor utan fötter.)

Av julimamma - 26 september 2010 23:34

Idag så har det inte hänt mycket under dagen faktiskt.. Var och handla lite till mina föräldrar för deras bil är trasig och då hämtade vi mer saker till brorsan som har sovit här hela helgen och ska sova tills imorgon för sen ska han till skolan.. Annars under kvällen så har jag badat med Tiffa och sen så började hon skricka för hon hade inte sin favoritnapp.. Tänkte koka den under tiden vi badade men glömde sätta på platan, inte så smart så vi testade med 3st olika nappar men dom spottade hon bara ut.. Hon ville ha sin favoritnapp när hon skulle sova så det får bli och koka den någon annan gång istället.. Ska kolla på film nu med älsk sen blir det och sova för natten för jag ska väcka brorsan vid kl 8.. Jaja, ha det bra!

Av julimamma - 25 september 2010 23:39

Idag har vi varit till Eskilstuna en stund sen till mina föräldrar och där åt vi även mat sen åkte vi hem igen.. Annars under dagen har det inte hänt mycket alls bara en massa bus med Tiffa.. Håller på och packar saker inför flytten så det är en del kartonger som står i klädkammaren nu och lite i köket med..


Vi har även preliminär boka kyrkan den 22januari 2011 då ska vi ha dop för Tiffa..


Vi fick även brev i veckan från Göteborgs sjukhus (Drottning silvia barnsjukhus) angående om Tiffa´s nya hjärtkaterteriserings undersökning som är beräknad och göras den 19oktober, så vi ska vara där dagen innan för inskrivning och sånt..

Men på tisdag ska vi med Tiffa till Västerås och hon ska göra en ny ultraljudsundersökning på hjärtat för att se om allting är bra.. Jaja, ska sova nu så man orkar busa med Tiffa imorgon med.. Ha de bra!

Av julimamma - 23 september 2010 12:51

Har inte skrivit på ett par dagar nu men så kan det bli när man inte har tid och skriva på kvällarna eller har orken till att göra det.. Dom på kbab skulle ha kommit i tisdags och besikta lägenheten men dom kom aldrig.. Så passade man även på och ringa till olika försäkringsbolag angående Tiffa.. Igår så var jag på återkontroll hos barnmorskan och mitt HB låg väldigt lågt det var gränsfall att hon ville lägga in mig på sjukhus för att jag skulle återhämta mina krafter igen.. Efter jag hade varit där över en timme så gick jag till apoteket för att hämta ut mina p-piller för ett helt år denna gång.. Efter det åkte vi hem till oss igen (mamma, jag och tiffa) för kl 11 skulle dom från kbab komma och besikta lägenheten.. Sen åkte jag och Tiffa med mamma till Kungsör för att jag behövde sova och vila mig.. Annars så har det inte hänt så mycket.. Ska strax iväg till familjerätten och då ska Robin skriva på faderskapsintyg, sen blir det och ta det lugnt under dagen.. Jaja, måste göra oss klara och gå.. Ha det bra!

Av julimamma - 20 september 2010 23:44

Idag var vi till BVC med Tiffa och förra veckan vägde hon 4130gram men idag så hade hon faktiskt gått upp till 4150gram, alltså 20gram på en vecka vilket är jätte bra istället för ner i vikt nu.. Visst hade faktiskt hoppas på att hon hade gått upp mer i vikt men huvudsaken är att hon mår bra, äter bra och går upp nu.. Annars idag har det varit några som kollade på våran lägenhet med men dom sa inte mycket alls.. Sen vid 18-tiden åkte jag och Tiffa med mamma och en bekant och köpte massor av barnkläder och skor som Tiffa kan ha sen.. Har packat ner lite saker och håller även på och plockar ner saker som man inte behöver nu före flytten iallafall.. Imorgon kommer det en som ska besikta våran lägenhet med.. Kommer inte på mer och skriva för ikväll, ska sova för natten nu är trött, ha de bra!
 
( I kartongerna & blåa påsen; Massor av kläder, vita påsen var det 6par skor..)

Av julimamma - 17 september 2010 22:50

Idag så ringde jag till KBAB och kollade hur det gick med lägenheten vi har tittat på eftersom det var en före oss på den lägenheten.. Men den personen hade inte hört av sig till KBAB och eftersom sista anmälningsdagen var igår så fick vi ta lägenheten om vi ville ha den.. Såklart vi ville ha den så vi tackade JA direkt så nu är våran uppsagd och finns med på internet så kommer det någon som ska besikta våran lägenhet på tisdag får vi se hur det går.. Så på onsdag ska vi skriva på kontraktet med så nu ska man börja packa med och det har vi gjort.. Längtar verkligen tills vi flyttar, så kan man börja inreda i Tiffas rum med.. Så ev. så får vi flytta till 1november men det beror på om det är någon som kan ta över våran lägenhet då, men dom på KBAB trodde inte det skulle vara några problem och bli av med våran lägenhet.. Har kollat på idol ikväll annars så har jag badat med TIffa och tagit det lugnt med börjar få ont i huvudet med.. Funderar på lägga mig och sova för natten ganska snart, är jätte trött.. Jaja, ha det bra!

Grattis till Tiffa som blir 2månader idag, tiden går verkligen fort.. ♥
  ( Så ser våran nya lägenhet ut.. )

Av julimamma - 15 september 2010 13:21

Idag händer det inte mycket alls mer än att ta det lugnt har ont i huvudet.. Tiffa ligger i sin säng och sover middag så då passar man på och kollar runt lite på internet.. I måndags var vi och kollade på lägenheten men vi har fortfarande inte fått något svar för det tant före oss på den och fall inte hon hör av sig senast imorgon så kommer vi få den, så jag hoppas att hon antigen tackar nej eller inte hör av sig.. Ibland är det jobbigt att vänta på svar då känns det som att vissa dagar går jätte sakta bara för det.. Idag fick jag mina kort som jag hade beställt och det blev jätte bra bilder så nu blir det och sätta dom i fotoalbumet.. Jaja, ska kolla runt lite på internet ska även kolla på gårdagens avsnitt från idol såg aldrig på det igår.. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards