Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under augusti 2012

Av julimamma - 31 augusti 2012 12:40

Under förmiddagen har jag inte kunna blogga eftersom först lämnade jag Tiffany på dagis vid kl 08:30 sen när jag kom hem så hade jag sån jäkla värk i magen så jag la mig på soffan och vilade 1timme sen fick jag något tok ryck att jag skulle äta frukost och sen började jag plocka ordning och började dammsuga och gjorde de fint hemma.
Så passade jag även på och ringa till våran sjukgymnast som vi har på Habliteringen nu, om att få börja i Västerås igen för Tiffany kan inte träna på och gå i bassängen vilket hon behöver få göra. 
Så hon skulle ringa till Habliteringen i Västerås om det fanns någon tid vi kunde gå på en av deras tider annars skulle vi få kontakta våran gamla sjukgymnast och få gå i den gruppen igen men vi får helt enkelt se vad som händer nu är det bara och vänta på och se hur det går.


Men när jag hämtade Tiffany idag satt hon med "fröken" och läste bok och hon var så inne i boken så hon märkte inte ens att jag kom först fast jag försökte prata med henne. Härlig tjej som verkligen trivs så bra på dagis redan!
När vi kom hem så fick Tiffany mellis och så var hon helt slut körd stackarn, somnade innan ens jag la henne på kudden då är man ganska trött. Så jag passade på och käka lite lunch och tagit de lugnt under tiden och Tiffany sover fortfarande.

Skriver mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 30 augusti 2012 20:32

Morgonen började med att jag vaknade vid kl 07:28 imorse faktiskt, så jag stängde av larmet och gick upp så tog jag en dusch och sen fick Tiffany välling och så gick vi till dagis. 
Jag gick in med Tiffany på lekrummet sen gick jag till andra lekrummet för jag skulle få papper men "fröken" hitta dom inte. Så jag gick hem och sen skulle jag komma till kl 11 när Tiffany skulle hämtas. Så Tiffany var helt själv på dagis idag och dom har varit ute bland annat och det har gått jätte bra. 
Annars under dagen har jag börja med och göra en sak till Tiffany, men vad det är tänker jag inte säga nu kanske lägger ut en bild senare när den är klar. Annars under dagen har inte Tiffany vilja sovit middag fören vid kl 17 vilket vart jätte sent men hon somnade för natten vid kl 20:15 iallafall. 

Tänkte kolla på Lyxfällan nu sen ska jag ta en dusch och sen sova. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha det bra!

Av julimamma - 30 augusti 2012 13:03

Det har gått jätte bra för Tiffany på dagis idag och jag var bara dit och lämnade henne sen hämtade henne. Skriver mer sen.

Av julimamma - 30 augusti 2012 09:19

Morgonen började kl 07:30 och jag dushade av mig sen fick Tiffany välling så gick vi till dagis och jag var dit och lämnade henne sen pratade med personalen sen gick jag hem. När jag kom hem så plockade jag ordning med Tiffanys kläder och bädda sängen och nyss ätit frukost. Nu blir de och ta de lugnt en stund. Skriver mer sen.

Av julimamma - 29 augusti 2012 23:23

Har inte egentligen tänkt på hur många tankar, känslor, funderingar och problem man kan möta på under en dag egentligen. Ibland behöver man verkligen stanna upp i vardagen och tänka på vad som har hänt och om det var någonting man kunde ha gjort på ett annat sätt..
Det finns så många känslor dessutom man kan ha under en dag som: glädje, ledsen, ensamhet, allmänt tom, besviken, ilska, hat osv ni förstår nog vad jag menar..
Det har inte hänt någonting alls bara för att jag skriver om detta nu, men fick en sån tankeställare under kvällen..

Under kvällen fick Tiffany sitta och rita en stund och hon är verkligen jätte duktig på och rita och sen tränade vi en stund med gåvagnen och hon tycker egentligen inte om den alls. Men det är en bra träning för henne och gå med men det är bara att hon tycker inte alls om den.. 
Efter hon fick välling och sova för natten så hängde jag tvätt och sen plockat ordning med ren tvätt med och plockat in de med. Har fortfarande ont i magen sen igår och det vart dessutom värre under kvällen när jag käkade middag med. Sen har jag tagit de lugnt vid datan en stund med ska snart ta en dusch sen sova för natten för jag är jätte trött just nu, håller på och somnar vid datan. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid helt enkelt iallafall. Ha det bra och god natt!

Av julimamma - 29 augusti 2012 18:38

Under dagen så sov Tiffany middag i 1,5timme och efter de så åkte vi till bassängträningen och det var på ett nytt ställe denna gång men de är för djupt det är ca 150cm djupt och där kan aboslut inte Tiffany gå på botten själv. Gamla stället det var 60cnm djupt det är lite skillnad och sen fanns det en annan på 90cm djup, ska försöka och komma tillbaka till de gamla stället på bassängträning för Tiffany behöver träna på och få gå med inte bara sitta i trappan hela tiden.

Efter badet åkte vi till Dollarstore i Arboga och handla lite små saker sen kom vi hem och "R" började med maten och jag la Tiffany i sängen för hon var trött efter badet. Men efter vi hade ätit så tänkte jag kolla att hon verkligen sov då satt hon på golvet och lekte istället. Hon har lärt sig för någon dag sen att klättra ur sängen själv, så nu kan hon komma ur sängen själv och börja leka när hon vill. Skriver mer senare. Ha de bra!
 
Sån trappa fick hon sitta i nästan under hela träningspasset.

Av julimamma - 29 augusti 2012 12:22

Morgonen började med att väckarklockan ringde vid kl 07:30 och jag gick upp och klädde på mig sen gjorde jag Tiffany klar och gav henne välling sen gjort de sista innan vi skulle gå till dagis.

På dagis var jag med i 10minuter sen gick jag hem och då åt jag frukost, ringde hyresvärden, plockade ordning, slängde soppor och gått på promenad.
Vid kl 10:45 gick jag och hämtade Tiffany på lekparken och hon hade gunga och suttit i sandlådan och lekt med dom andra barnen och haft de jätte roligt. När jag hade hämta henne så gick vi och hämtade hennes grejer sen hem och då fick hon mellis och sen la jag henne så hon fick sova middag för hon var trött.
Så har jag käkat lunch med och nu tänkte jag ta de lugnt en stund och vila lite för jag har fortfarande ont i magen sen igår. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver mer senare. Ha de bra!

Av julimamma - 29 augusti 2012 10:31

Dagen började klockan 07:30 imorse för väckarklockan ringde då och det var bara att gå upp den ge Tiffany välling och göra oss klara för dagis. Jag var med en stund sen gick jag hem och då åt jag frukost, ringde hyresvärden, plocka ordning och slängt soppor. Får vi se sen hur det har gått för Tiffany, men de har nog gått bra. Skriver mer senare..

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards