Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under april 2010

Av julimamma - 30 april 2010 13:32

Idag så blir det mest och ta det lugnt för att jag har ont i ryggen fortfarande, inte alls skönt och ha ont i ryggen.. Annars idag är det Valborg och jag ska inte dricka någonting men jag tror att Robin ska göra det för han prata om det iallafall.. Blir väl och kolla på brasan ikväll.. Jag har iallafall tagit kort på leksakerna som vi köpte här om dagen till "lillen".. Jaja, skriver kanske mer senare ikväll..
 

Av julimamma - 29 april 2010 15:01

Idag har jag haft ont i ryggen från igår så har lite problem och röra mig, men det är sånt man får ta när man är gravid.. Ska ta en alvedon och sen ta en varm dusch och spola varmvatten på ryggen.. Funderar även på om jag ska ligga på värmedynan en stund och läsa min bok eller tidning.. Annars idag blir det och ta det lugnt för jag kan inte göra så mycket.. Skulle ha städat idag men det blir väl imorgon eller senare i helgen tanken på ryggen.. Vet inte om det blir och åka och kolla när brorsan ska spela fotbolls match idag i Hallstahammar eller om jag blir hemma, får se.. Skriver kanske mer senare ikväll.. Ha det så bra så länge!

Av julimamma - 28 april 2010 21:49

Som jag skrev tidigare idag så har vi nyligen kommit hem från Västerås och där köpte jag ett par nya skor till mig själv och 2st tröjor som jag kan ha nu och även senare när "lillen" har kommit ut.. Vi åt på Max idag och där åt jag sallad och till efterrätt åt jag glass med dumle, salladen var sådär men glassen var godare.. Vi har även köpt lite saker till "lillen" idag med leksaker en skallra och en massa brukar som man kan bygga varandra som ett torn kanske kommer in en bild imorgon ikväll orkar jag inte.. Ska mysa med älsk ikväll tänkte kolla på en film Avatar och äta lite marknadschips som vi köpte på Kungsörs marknaden.. Nu är det iallafall bestämt att vi ska ha kalas den 9maj för oss båda även om Robin fyller den 6juni.. Ska kolla på film nu, så ha det bra!!

Av julimamma - 28 april 2010 12:31

Idag vaknade jag strax innan kl 10, gick på toa och sen ringde jag till barnmorskan och nu har jag bytt barnmorska och den jag pratade med tyckte att det var för långt tills nästa besök som var den 25maj.. Ska dit igen den 18maj istället hos den nya barnmorskan och henne har jag träffat tidigare.. Har nyss kollat på andra avenyn och nästa vecka är det sista programet som kommer sändas, men det har hållt på i 2,5år nu så det är väl på tiden att den tar slut med..  Ska iväg med älsk och hans syster och handla lite men vet inte vad vi ska handla, men det märker vi vad det blir.. Tänkte ta en dusch nu sen ska jag göra lite annat med.. Skriver mer senare ikväll, ha det bra!

Av julimamma - 28 april 2010 00:04

Vecka 29;
Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad. Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet. Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.


Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.
 

Av julimamma - 27 april 2010 20:41

Idag så vaknade jag klockan halv 11, var jätte skönt och få sova länge.. Åkte till Ö&B idag och handla lite saker som vi behövde hem sen efter det åkte vi till barnmorskan.. Var hos den nya barnmorskan men är verkligen jätte osäker på om jag ska behålla henne eller om jag ska byta.. Men chansen är just nu väldigt stor att jag kommer byta, trivdes inte alls med den nya.. Precis efter vi hade varit hos barnmorskan så gick vi vidare till föräldragruppen och idag pratade vi om förlossningen.. När vi var klara där åkte vi och handla lite så kom även brorsan och mamma över en snabbis och mamma hade massa av barnkläder med sig, nu är det verkligen fullt i alla lådorna.. Ikväll blir det och ta det lugnt har ingenting speciellt imorgon heller och göra kommer ta det lugnt på dagen.. Ha det bra!
 


Datum; 27april..
SF mått; 26cm..
HB; 115..
Socker; 5,0..
Urinprovet; Ganska bra..
Hjärtljuden; 154-158 i minuten..
Blodtrycket; 130/80..
Vikten; +1kg.. (Totalt gått upp 3,5kg under graviditeten..)


Datum; 7april..
SF mått är; 26cm..
HB; 123..
socker; 6,1..
Urinprovet; Bra..
Hjärtljuden; 146 i minuten..

Blodtrycket;120/80..
Vikten; +2,5kg.. (Totalt gått upp; 2,5kg under graviditeten..)


Av julimamma - 26 april 2010 22:50

Idag så har jag tagit det lugnt.. Vid klockan 15 så ringde älsk och frågade om jag ville åka med till Eskilstuna och lämna en lastbil, så jag åkte med honom dit och vi åkte förbi ÖB.. Där stod det två killar från Tele2 och där så ändra jag mitt abonemang från kompis till snackis istället, och kommer även få en ny mobil med som kommer inom 14dagar.. Det kommer bli min egna present till mig själv, ville ha en ny mobiltelefon och kommer få det med en Sony Ericsson Elm, Rosa.. Min gamla mobil har jag nästan haft bara 1,5år men den ska mamma få istället för hon behöver en annan mobil till sin comviq telefon.. Ikväll har det blivit och tagit det lugnt, imorgon ska vi träffa våran nya barnmorska får vi se hur hon är då.. Efter vi har varit hos barnmorskan så ska vi på föräldragruppen så kommer vara där också i 3timmar.. Ska snart ta och göra kväller med.. Ha det bra!

Av julimamma - 25 april 2010 21:36

Idag så har jag varit med mamma och brorsan till Norrköping för brorsan hade fotbolls match och dom vann med 2-1.. Träffade även morfar en stund i Norrköping med men han åkte hem efter första halvlek för han mådde inte så bra.. Somnade i bussen på vägen hem, var jätte trött eftersom vi gick upp strax innan klockan 9.. Idag så skulle min gamla katt Pepzi blivit 6år, men han fick inte ens uppleva sin 3års dag för att en idiot körde på honom.. Grattis Pepzi på din 6års dag, jag saknar dig verkligen.. Vila i frid gubben.. Jaja nog skrivet om det..


Idag är det ingen vanlig dag för oss för vi har varit FÖRLOVADE i 1år.. Kärleken mellan oss växer och blir bara strakare mellan oss, det finns ingen annan person som betyder så mycket som du gör älskling.. Du är världens bästa blivande pappa till vårat barn som är beräknad och komma till oss i sommar..
Jag älskar dig Robin Sederowsky, grattis till oss på våran 1års dag!!

   

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards