Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under januari 2011

Av julimamma - 31 januari 2011 11:06

Idag är det den sista januari och har ingenting planerat får se vad dagen bjuder på, just nu ligger Tiffany och sover men hon ska ha mat vid kl 12 då är det dags för lite gröt sen ska vi busa en stund.. Senare under eftermiddagen får vi se vad det blir antagligen blir det och ta det lugnt hela dagen för jag har fortfarande ont i huvudet.. Vaknade med världens huvudvärk inte alls trevligt.. Jaja, ska kolla runt lite på internet sen ska jag plocka ner tvätten.. Ha det bra!

Av julimamma - 30 januari 2011 21:57

Idag så var vi ute på promenad och då fick hon testa sittdelen och hon verkade tycka det var roligt för hon pratade massor sen somnade hon.. Så var vi iväg idag och handla lite sen köpte vi nya skor till mig och Tiffany var jätte snäll i bilen och i affären.. När vi var på väg hem så hämtade vi även en kattunge och det blev en hona denna gång som fick namnet Kitty.. Det är Tiffanys egna katt eftersom vi har en varsin katt och så nu börjar Tiffany bli mer nyfiken på dom andra katterna.. Annars idag så har Tiffany ätit bra och så ikväll när vi kollade på Solsidan så fick hon smacka vaniljglass med banan och det tyckte hon om.. Annars har det inte hänt så mycket mer idag, har mest tagit det lugnt.. Ha det bra!!

Detta är Tiffanys katt, som fick namnet Kitty..    

Av julimamma - 29 januari 2011 23:03

Idag så har vi varit till Willys på en promenad och Tiffany sov en stund i vagnen sen på vägen hem så började hon skricka och det ända som funkade det var och ta upp henne.. Sen fick hon sitta i vagnen då vart hon tyst så nu ska vi testa med att ha sittdelen imorgon när vi går ut på promenad, får vi se vad hon tycker om det.. Helt otroligt att hon är redan så stor som ska ha sittdelen nu fast hon är ju 6månader och 2veckor gammal så.. Men bara sen vi kom hem så har hon lärt sig
- sitta i matstolen..
- äta barnmat..
- prata mer..
- träna upp nacken igen..
- tar saker med händera..
- börja upptäcka sin fötter..
- vända sig från rygg till mage..
- äta själv med sked..
- Sitta i sittdelen i vagnen..
Det är ändå en del saker bara på en månad, vilket jag är verkligen är förvånad över men hon blir som sagt äldre.. Så har jag kollat igenom Tiffanys kläder större storlekar om det är någonting mer vi behöver köpa mer av men det behövs inte bara strumpor för dom hon har nu börjar bli försmå och det är storlek 13-15, så nästa blir 16-18 och nästa steg med storlek i kläderna är 68.. Jaja, kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll.. Ha det bra!!
 
Tiffany när hon provsitter i sittdelen, och där verkade hon trivas..

Av julimamma - 28 januari 2011 23:23

Idag har vi mest tagit det lugnt för Tiffany har lite lätt iriterad och grinig efter sprutorna igår, men hon har inte fått någon feber ännu vilket är jätte bra.. Under eftermiddagen i 2timmar så var vi ute på promenad eftersom hon kunde inte riktigt komma till ro i sängen så då gick jag ut med henne i vagnen.. Då passade jag på och gå till apoteket och köpte barntandkräm till henne eftersom det är inte långt ifrån tanden kommer upp snart helt.. Så gick vi även in på kappahl och kollade på lite kläder men hittade ingenting där, så vi gick till Lindex och där hittade vi lite kläder som jag köpte till henne (större storlekar).. Annars så har det inte hänt så mycket mer under dagen, Tiffany har mest vilja vara i famnen och bara mysa idag, men det gör verkligen ingenting det är bara mysigt och just att det är ju ändå fredag och vi hade ingenting planerat eftersom man visste inte hur hon skulle bli efter sprutan igår.. Men just nu så sover hon och det har hon gjort sen kl 21, så det blir väl och väcka henne vid kl 00,30 och ge henne lite mat och en ny blöja sen låta henne sova hela natten.. Så får vi se vad dagen imorgon bjuder på, ha det bra!!
 
Köpte idag; 1 kofta..
                  1 dregelhaklapp..
                  3st body..  

Av julimamma - 27 januari 2011 14:21

Glömde tala om hur det gick i Västerås igår med Tiffany.. Det var 2veckor sen vi var där sist och då vägde hon 4590gram och igår vägde hon 4610gram så hon hade bara gått upp 30gram på 2veckor vilket var väldigt lite, men ultraljudsundersökningen gick bra.. Idag när vi var till BVC så tog dom en vikt där med så dom fick en vikt i deras dator med och då vägde hon 4690gram så hon hade gått upp 80gram sen igår eftermiddag.. Det ända jag har gjort det är ha bytt gröt till 6månaders gröt och ökat mat för henne men det borde inte gå så fort för att se en skillnad, men tydligen så räckte det och kommer fortsätta med det nu.. Så nu får hon 1dl med gröt med lite extra smack som är efterrätt bara.. Men det blir lite godare för då äter hon bättre med.. Just nu ligger Tiffany och sover middag får vi se när hon vaknar och hur hon mår eftersom hon har fått sin första vaccinationsspurta, då kan hon få feber under kvällen men vi får se.. Kommer inte på så mer och skriva nu, men ha det bra!

Av julimamma - 26 januari 2011 21:59

Imorse ringde jag till BVC för att ta reda på vilken tid det var vi skulle dit imorgon, har lyckas tappa bort lappen.. Då säger den jag prata med " Du får ringa imorgon igen mellan kl 8-9, så får du veta då".. Snacka om att jag vart iriterad på den personen, är det så jäkla svårt och tala om vilken tid är man ska vara där, ringde ju idag mellan kl 8-9.. Men annars så gick jag upp och gav Tiffany gröt och sen åt jag frukost själv och sen klädde jag på Tiffany sen blev det och åka till Västerås eftersom vi skulle vara där kl 11.. Efter vi hade varit på kontroll så åkte vi hem och så fick Tiffany mat sen gick vi till Willys för att köpa mer mat och annan gröt till henne som är från 6månader så köpte jag även nya nappar till henne med.. Jaja, orkar inte skriva mer nu ikväll.. Ha det bra!

Av julimamma - 25 januari 2011 20:31

Idag så har vi varit ute på promenad i 3timmar och det var ganska kallt ute men samtidigt var det ganska skönt.. Innan vi gick hem så köote jag en blomma till Robin för idag har vi varit tillsammans i 9år och 6månader, tiden går verkligen fort..Tiffany har ätit jätte bra idag och massor av mat med, hon har fått lasang idag och det verkar hon älska eftersom hon bara vill äta den och knappt ha sin ersättning.. Hon somnade för natten vid kl 19, vilket hon inte brukar göra men det gjorde hon igår med.. Annars brukar hon somna vid kl 20.30-21,00 men jag klagar inte att hon somnar tidigare bara förvånad att hon gör det.. Imorgon ska vi till Västerås för vikt +längd kontroll och dom ska även göra ultraljudsundersökning på Tiffanys hjärta och se hur det ser ut.. Nu har Tiffany ätit gröt så nu ska hon få bada med sen ska hon sova helt för natten, blir nog och lägga sig skapligt ikväll.. Har ont i huvudet ikväll igen men jag tror det beror på att jag har problem med mina öron just nu, har lock för dom till och från ibland båda samtidigt eller bara en men vet inte varför jag har fått det.. Jaja, ska ta och fixa badvatten nu sen blir det sova.. Ha det bra!!

Av julimamma - 24 januari 2011 00:00

Idag har det blivit och tagit det lugnt och Tiffany har ätit bra hela dagen.. Ska strax in och duscha sen ska hon få sitt nallmål sen blir det och lägga sig i sängen, har ont i huvudet just nu.. Så nu ikväll blir det ett väldigt kort inlägg.. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards