Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under september 2011

Av julimamma - 30 september 2011 23:45

September;
Vikt; 6770gram, längd; 68,7cm.. ( 7september  - 13mån. & 21dagar )
Vikt; 6940gram, längd; 69,5cm.. ( 16september - 13mån. & 30dagar )
Vikt; 7210gram, längd: - ..    ( 30september - 14månader & 14dagar )

Tiffany har gått upp 270gram på 2veckor. Så det har fungerat jätte bra med mer mat och mindre ersättning. Vi skulle fortsätta så för det var jätte bra resultat. Både jag och sköterskan vart förvånade och var tvunga och väga Tiffany 2gånger för att verkligen dubbelkolla vikten.

Av julimamma - 29 september 2011 23:36

Imorse åt vi frukost tillsammans sen lekte vi en stund och så var det dags och åka till sjukhuset och träffa kuratorn för första gången. Det gick bra där och nu återstår hur det går, håller tummarna. När vi kom hem så åt vi mat sen gick vi ut igen och Tiffany sov i vagnen och jag hämtade ut mitt packet, som var en ny mobil till mig själv! :)
Sen gick vi till lekparken(kråkis) och var där i ca 1timme och Tiffany gungade och busade lite. Sen kom vi in och Tiffany åt mat sen fick hon leka en stund och så var det dags för att sova för natten. Jag har hängt upp 2st maskiner med tvätt och lagt in ren tvätt med. Ska strax in och duscha sen ska jag SOVA och försöka bli av med min huvudvärk som jag har haft hela kvällen. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu. Ha det bra.
  Det är min nya mobil. Den duger gott och väl till mig. Är jätte nöjd med den! :)

Av julimamma - 28 september 2011 23:20

  Torsdag;
- Åka till sjukhuset(västerås) träffa kuratorn.
- Gå på promenad /lekpark.
- Hämta ut packet.
- Tvätta.
- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol?
- Kolla på Lyxfällan.

Av julimamma - 28 september 2011 23:08

Idag så fick jag sms av Emma om vi ville hänga med till Västerås så vi åkte med henne och Leo. Vi gick runt till olika affärer idag bland annat inne på City gross, Nisses, Ica maxi, Max, Barnenshus och Ikea. Sen åkte vi hem igen och då var vi i Västerås hela dagen och det var jätte trevligt och Tiffany har varit jätte duktig och ätit massa mat och sovit i sin vagn med. Hon fick även 2dl gröt innan hon somnade nu ikväll med, förstår inte att hon får plats med allting i sin lilla mage. Jag bädda rent hennes säng ikväll med och då fick hon sitta i sitt tält med bollar och hon har kommit på att hon kan slänga ut dom så alla bollarna hade hon slängt ut på golvet. Hon är bara för rolig när hon väl börjar komma igång med sina bus nu. Köpte lite saker till Tiffany idag bland annat lite mer burkar som jag kan laga mat och ha mat i och frysa in i, dom var lagom till det och så fick jag med 3st skedar till med och så köpte jag även 2st nya nappar idag för dom andra hon har börjar "göra" sitt nu. Även om hon ska sluta med napp så måste hon iallafall få ha 2st som hon kan ha fall de behövs ibland. Ska strax kolla på 112 på liv och död sen blir de Sjukhuset med sen ska jag ge Tiffany välling och sen sova. Ha det bra.
  Skålarna, skedarna & napparna.                          Nytt regnskydd, passar till båda vagnarna!

Av julimamma - 28 september 2011 00:08

   Onsdag;
- Ev. öppna förskolan(kyrkis).

- Gå på promenad / lekpark.

- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol?

Av julimamma - 27 september 2011 23:49

Idag så vaknade jag vid kl 10 av att Tiffany var vaken och vi åt frukost sen tog vi det lugnt en stund och lekte lite. Sen vid kl 12:30 gick vi ut till lekparken(kråkis). Vi väntade på min mamma som skulle komma vid kl 14, och innan mamma kom så åt Tiffany sin mat utomhus idag och det gick jätte bra för det var första gången hon åt mat utomhus. Sen åkte vi till Willys och handla lite mer blöjor och sen åkte vi vidare till Ö&B och handla lite. Sen hem och så försökte vi få Tiffany och sova middag men hon sov ca 20-30minuter. Sen fick hon lite mat och sen gick vi ut på en promenad och så fick Tiffany gunga. Sen när vi kom tillbaka efter promenaden så var det mat för oss sen åkte vi hem och då fick Tiffany gröt och ersättning och sen fick hon sova för natten, somnade direkt, så hon kommer få sova för natten nu eftersom hon inte sov någon middag idag. Så hon kommer troligen vakna tidigare imorgon, men det gör inte mig någonting då får man bara gå upp och ge henne välling. Så får vi se va det blir för väder imorgon om man kan gå ut en stund på förmiddagen.
Så har vi fått lite jackor och annat smått och gott av en bekant som är till Tiffany och det är verkligen behövligt eftersom hon växer och behöver kläder. Tusen tack! Köpte till mig själv ett par skor och lite annat med som man behöver. Ska kolla på "112 på liv och död" sen ska jag sova. Får kolla på Idol imorgon under dagen för de orkar jag inte göra ikväll. Ha det bra.
  Bilder från lekparken.   Lite saker till Tiffany från Ö&B.                   Overroll från morfar.                  Overroll vi fick hem idag.          Jackorna och vinteroveroll och foppatofflor till Tiffany +sänglampa. Mina skor finns på bilden.

Av julimamma - 27 september 2011 12:08

 Tisdag;

- Till öppna förskolan(kyrkis).
- Gå på promenad /lekpark.
- Städa ev. tvätta.
Det står på dagens schema, men de blir;
- Gå ut till lekparken.
- Åka till mina föräldrar.
- Handla lite.
- Kommer hem under kvällen.
Ska strax gå ut ska bara plocka ihop de vi ska ha med oss till mina föräldrar. Skriver mer ikväll när jag kommer hem. Ha en bra dag! =)

Av julimamma - 26 september 2011 22:39

Det är dag 1/7 av planering denna vecka.
Måndag;

- Ta det lugnt.
- Plocka ordning hemma.
- Fixa mer mat & fruktpurer till Tiffany.
- Gå på promenad / lekpark.
- Kolla på Idol.
- Ge Tiffany välling.
- SOVA!!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards