Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under mars 2010

Av julimamma - 31 mars 2010 16:47

Idag vaknade jag runt kl 12, åt lite fil och sen kollade jag på andra avenyn.. Pratade med mamma och då bestämde jag mig för att åka till Kungsör och ska vara här tills på fredag när älsk kommer över hit.. Annars idag så har jag tagit det allmänt lugnt för jag har ont i ryggen.. Jaja, kommer inte på mer och skriva nu.. Ha de bra!

Av julimamma - 31 mars 2010 15:27

* Vecka 25 *
Kroppen: Placeringen av livmodern är vid denna tidpunkt ungefär 2-3 fingerbredder ovanför naveln. Barnmorskan mäter magens mått på ett speciellt sätt som kallas symfys-fundus mått. Man mäter det från blygdbenets topp upp till livmoderns övre del. Siffran skrivs upp och bildar sedan en alldeles egen tillväxtkurva. Vid den här tidpunkten är det vanligt att man får höra barnets hjärtljud på barnmorskemottagningen för första gången, genom en apparat som gör att ljudet hörs i hela rummet. Barnets puls ligger omkring 150 och hjärtljudet låter som en galopperande häst. Man mäter även sitthöjden på barnet, genom att mäta avståndet och blygbenet och övre delen av livmodern. Om du oroar dig inför förlossningen är det dags att börja fundera över hur du kan förbereda dig och vilken hjälp du vill ha. Som partner till en gravid kvinna börjar graviditeten också bli mer påtaglig. Vissa kan känna av liknande symtom som kvinnan har haft, till exempel illamående och viktuppgång. Blivande föräldrar kan börja fundera över om man vill gå någon föräldrakurs och eventuellt anmäla sig till det.


Barnet: De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade och barnet kan knyta sina händer och få tag på sina fötter.

 

Av julimamma - 30 mars 2010 22:37

Idag har jag varit ute i det fina vädret och gått en promenad över en timme.. Köpte även ett babygym idag med.. På kvällen så har jag tagit det lugnt åt lite mat sen skulle jag kolla på äntligen hemma men somnade på soffan direkt, älsk väckte mig när det var slut och frågade om jag skulle med in och duscha och nu sitter jag vid datan och tar det lugnt..

 
Idag fyller min pappa dessutom år med, skickade ett sms till han imorse och skrev; "Grattis pappa/svärfar och morfar, ha en bra dag så ses vi på fredag. Önskar Bekka, Robin och barnbarn.." Ska till mina föräldrar på fredag och gratta pappa då och dessutom så kommer min morfar dit med.. Har inte träffat min morfar sen dagen efter julafton.. Imorgon så fyller min svärmor år, men vi ska tydligen inte gratta henne, har ingen aning varför.. Kommer inte på mer och skriva, ha det bra!

Av julimamma - 29 mars 2010 23:28

Idag har jag inte gjort mycket alls har mest tagit det lugnt idag.. Kollade på något intressant program på tven idag kommer inte ihåg vilken kanal det var på men efter det somnade jag till i soffan för jag hade ont i huvudet.. Vaknad av att älsk kom hem från jobbet men vet inte riktigt vilken tid han kom hem.. Så skickade hans syster och frågade om vi ville med ut och gå en promenad till Willys och köpa påsk godis, så vi gick med dit och hem.. Lagom hemma så var klockan halv åtta och då kollade älsk och jag på tven halv åtta hos mig sen så åt vi mat.. Under kvällen har vi bara tagit det lugnt jag har fått sökt efter virus på min dator och den hittade 4st, inte så kul efter det så har jag bränt en ny musikskiva till mig för första gången på jätte länge.. Igår brände jag ner alla barnlåtar jag hade på datan med så nu har jag rensat min dator lite med under kvällen.. Jaja, orkar inte skriva mer nu så ha det bra!

Av julimamma - 28 mars 2010 23:56

Inatt mådde jag inte alls bra det började med att jag spydde en gång innan jag skulle sova för natten.. Vaknade 4ggr i natt av att jag var tvungen och spy och så kom det även ut från andra stället med, hade jätte ont i magen men vid klockan sex imorse så väckte jag älsk för jag fick panik.. Men imorse när jag sa det till honom så kom han inte ens ihåg att jag hade väckt honom då, men jag tog en samarin och la mig i sängen igen för att försöka sova vidare och lyckades somna om igen och vaknade kl 11,30.. Gick upp och klädde på mig och gick med älsk till Lidl för att köpa korvbröd och hamburgardressing för brorsan och mamma skulle komma över vid kl 13.. Under kvällen så har jag börjat må illa igen och haft ont i magen, men jag hoppas verkligen att jag får sova bättre i natt för jag är jätte trött.. Jaja, ska kolla runt lite sen sova för natten så ha det bra!

Av julimamma - 27 mars 2010 18:52

Idag har vi varit till biltema, Nisses, Ö&B, media markt och Ikea.. På Ikea köpte vi skötbord och 2st förvaringskorgar till "Lillen" som den kan ha sina leksaker i en och gosedjur i den andra.. Köpte även en nu febertermometer idag och en väckarklocka till oss själva.. Köpte även present till min pappa som fyller år den 30mars, hoppas han blir nöjd med den presenten.. Just nu så håller älsk på och diskar, han är så duktig.. Jag har jätte ont i huvudet ska vila en stund och ta det lugnt resten av kvällen.. Ha det bra!
 

Av julimamma - 27 mars 2010 00:25

Idag har jag tagit det lugnt och har kollat på förlossningskliniken på 4:an och det är ganska intressant och titta på det, men det är inte alla dagar jag tittar på det men gör det när jag väl kommer ihåg det.. Somnade till på soffan idag runt kl 15, och vaknade igen vid kl 17 för då kom älsk hem från jobbet.. Under kvällen har jag ätit räksallad och åt för mycket så jag har jätte ont i magen nu, så var det ägg med i sallanden och min mage är jätte känslig mot ägg så jag får väldigt mycket gaser av det och då går det inte att vara närheten av mig.. Hehe! Imorgon ska vi till IKEA och handla lite saker, får vi se om vi hittar någonting bra.. Ska snart sova för jag har jätte ont i magen.. Jaja, kommer inte på mer och skriva om idag så ha det bra!

Av julimamma - 25 mars 2010 19:57

Idag har jag och min pojkvän varit tillsammans i 32månader och förlovade i 11månader.. Dagen har varit lugn har varit med älsk på hans jobb en stund idag och sen åkte jag hem och väntade på mamma.. Skulle iväg och kolla på en barnvagn idag som mina föräldrar har köpt till oss, tusen tack den är verkligen jätte fin.. Ikväll så ska vi äta våfflor med grädde och jordgubbsylt, ska bli jätte gott och ska kolla på Sveriges värsta bilförare.. Senare ikväll blir det och ta det lugnt.. Ha det bra!
  (Våran barnvagn)

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards