Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under mars 2011

Av julimamma - 31 mars 2011 22:22

Under dagen har Tiffany mest sovit för hon har haft feber idag 38grader men hon har ätit jätte bra iallafall.. Hon har egentligen bara vakna för att få välling sen ny blöja sen har hon somnat om.. Under kvällen orka hon leka en stund iallafall och har även bada ett tag med älsk.. Så fick hon även renbäddat i sin säng och så bytte jag handduk på skötbordet och fixade fram kläder tills imorgon.. Vi var ute en stund under dagen på en kort promenad för vi gick till affären och köpte katrinplommon för hon hade problem med och bajsa.. Men eftersom hon inte ville ta det på sked så fick jag blanda ut det med vatten i en flaska och då tog hon det och det funkade faktiskt.. Har nyligen duscha ska kolla runt lite och snart sova för imorgon blir det och ta det lugnt och även tvätta lite.. Ha det bra!!
 
En bild på Tiffany från idag när hon låg på golvet en stund..

Av julimamma - 31 mars 2011 11:47

Dagen började redan kl 07;00 för Tiffany vaknade då, hon fick välling sen gick vi och la oss i våran säng och hade en mysstund sen somnade vi och sov till kl 9;45 och då gick vi upp.. Vid kl 10 fick Tiffany välling igen eftersom det är det ända hon äter just nu, men jag åt frukost sen busade Tiffany en stund på sin filt på golvet och var jätte trött igen efter 5minuter men hon är väldigt slö och snorig idag, så det är hennes förkyldning som bråkar med henne -STACKARN-.. Men det bästa är och sova då om man är dålig så just nu ligger hon och sover igen så det kommer bli en lugn dag troligen men de gör inget bara hon blir bättre snart.. Men vi ska väl ut en snabbis under dagen iallafall så hon får lite friskluft och det gör inget om hon sover i vagnen.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu men skriver mer ikväll, ha det bra!!

Av julimamma - 30 mars 2011 22:34

Idag vaknade jag vid kl 8;45 av att Tiffany låg och pratade för sig själv i sin säng.. Så jag klädde på mig och tog upp henne och klädde på henne med och gick till köket och åt frukost och gjorde även ordning en flaska med välling som hon skulle ha senare.. Men då ville hon ha mer välling fast hon hade nyligen ätit en flaska men det var bara och ge henne den med och hon åt totalt 190ml men hon var onekligen hungrig.. Under eftermiddagen så var vi ute på en promenad i 2timmar och då matade vi änderna och en av dom drog i mina byxor när det tog för lång tid innan han fick mer mat.. Annars har vi mest tagit det lugnt under dagen och så kom mamma och brorsan förbi en stund med.. På kvällen tog jag, älsk och Tiffany en promenad på 45minuter riktigt skönt faktiskt.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll tänkte lägga mig snart också.. Ha det bra!!

Bilder från promenaden idag..

Tänkte även säga GRATTIS PAPPA på födelsedagen!!

Av julimamma - 29 mars 2011 22:24

Idag har vi varit till kyrkis och då var även Karin med dit, efter gick vi till Bivur och köpte semlor sen hem.. När vi var hemma så sov Tiffany middag för hade busa en massa på kyrkis sen mår hon inte riktigt bra.. Men hon äter jätte bra iallafall hon har ätit mellan 130-190ml idag på flaskan och det är jätte bra meningen är att hon ska iaf äta minst 130ml på flaskan idag och ska försöka sakta öka till 140 - 150ml per mål klart hon får äta mer men minst 140ml på flaskan för innan åt hon 90-100ml.. Men eftersom hon bara äter sin välling just nu och lite av sin ersättning så måste vi försöka öka mängden iallafall försöka.. Annars under kvällen så har hon fått bada för första gången på 1vecka och det verka som hon hade saknat det lite.. Sen så har vi mest tagit det lugnt.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, tänkte duscha sen ta det lugnt resten av kvällen.. Hoppas Tiffany får sova i natt och inte behöver hosta så mycket... Ha det bra!!

Av julimamma - 29 mars 2011 09:56

Vaknade vid kl 8;30 och gick in till Tiffany bytte blöja och klädde på henne sen klädde jag på mig och sen fick Tiffany sin välling och jag åt frukost.. Har även ringt till sjukgymnasten och dagvården i Västerås för dom ville att vi skulle tala om när vi kom hem och det kom jag på igår kväll så därför ringde jag nu.. Så vi ska träffa sjukgymnasten på tisdag nästa vecka och så ska vi ev. till dagvården kolla vikten och längden och prata med dom lite och se vad som kommer hända ett tag fram över.. Imorse var Tiffany jätte snorig så hon är förkyld -Stackarn-, vet inte om det blir någon kyrkis idag det får vi se hur hon mår och fall hon orkar.. Tänkte passa på och vila eller kolla på något program jag missade i veckan.. Skriver mer ikväll, ha en bra dag!!

Av julimamma - 28 mars 2011 23:45

Idag vaknade vi vid kl 8, klädde på oss och jag åt frukost och Tiffany fick välling sen blev det och gå till tandläkaren.. Hos tandläkaren gick det bra men ska tillbaka i maj igen.. Efter vi var klara hos tandläkaren så kom älsk och hämtade och även mamma så åkte vi till BVC i Köping och där så gick det mindre bra idag faktiskt.. Tiffany har gått ner i vikt igen 128gram sen i torsdags, men hon fick fasta då en hel dag och sen haft feber nu och tänderna är på G.. Så hon har inte vilja ätit så mycket men vi har lyckas lura i henne välling.. Sen skulle hon även få en spruta idag men det blev inget eftersom hon hade feber igår så vi ska tillbaka nästa vecka och då ska hon få sprutan då och då blir det även en viktkotroll med.. Så idag vägde hon 5180gram och var 64,2cm.. När vi kom hem från BVC så åt hon 175ml på flaskan sen skulle hon sova middag men hon kunde bara sova ca 30minuter sen var hon jätte snorig men sen försvann det och då gick vi ut en stund och då fick hon gunga en stund.. Men då somnade hon i mitt knä och då gick vi in igen.. Sen åt hon på flaskan igen och då åt hon 110ml och det har hon gjort under kvällen med utan problem.. Nu har hon sovit sen kl 21 och somnade utan problem.. Tänkte sätta in bilder från Göteborg ikväll, sen tänkte jag faktiskt göra kväller för jag är jätte trött.. Ha det bra!!
Tiffany när hon sov på hotellet..                             Sitter med vid frukosten..
Hotellrummet vi hade..
I torsdags på förmiddagen på Dagvården (avdelningen) innan hjärt.katten var..
Första bilden när Tiffany väntade på och sövas ner inför hjärt.katt Andra bilden är några timmar efter hjärt.katten är gjord och då leker hon massor.. Och sista bilden är på kvällen när hon sover på avdelning 323:an.. (Hjärtavdelningen)..     
  

Av julimamma - 27 mars 2011 18:57

Vi blir kvar en natt till i Kungsör för jag ska till tandläkaren imorgonbitti sen kommer älsk och hämta oss för vi ska till BVC med Tiffany hon ska få sin andra dos av vaccinationssprutan.. Om hon inte har högre feber imorgon för just nu har hon 38graders feber men det är för tänderna, som bråkar med henne just nu så hon vill inte alls äta sin ersättning.. Så vi har testa med och ge henne VANLIG VÄLLING från 8månader och det älskade hon verkligen det gick ner utan problem så det blir och ge henne lite mer välling ikväll sen.. Just nu ligger hon och sover middag för hon är helt slut.. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu så jag ska ta det lugnt en stund tills hon vaknar.. Ha det bra!!

Av julimamma - 27 mars 2011 11:19

Blev ingen bloggande igår för jag och Tiffany åkte till Kungsör och sov hos mina föräldrar.. Vi ska kolla på fotbollsmatch idag när brorsan spelar sen blir det och åka hem mot kvällen men sen blir det och ta det lugnt.. Annars under dagen blir det inte så mycket.. Igår var vi och handla hem mat och lite blommor till pappa som fyller år på onsdag så vi grattade honom igår redan.. Kommer inte på så mycket och skriva mer nu ska ta en dusch sen blir det och äta upp sin frukost med.. Skriver KANSKE IKVÄLL.. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards