Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av julimamma - 26 oktober 2012 12:28

 
Tänker på dig varje dag för du är en speciell person för mig.
Du är en underbar person som betyder mycket för mig,
du är en unik person för det finns ingen annan som dig.
Jag gillar dig jätte mycket som person väldigt mycket! 

Av julimamma - 25 oktober 2012 22:03

Några av dagisbilderna på Tiffany, hon är verkligen en fotomodell och verkligen jätte söt tjej!  
Bilderna tog den 12okotber 2012, så Tiffany var nästan 27månader(2år & 3månader.)
Jag älskar dig Tiffany du är mammas prinsessa verkligen.

Av julimamma - 25 oktober 2012 14:17

Väckarklockan ringde vid kl 07:30 imorse men orkade inte gå upp alls och somnade om lika fort. Vaknade till vid kl 08 för då ringde "R" väckarklocka men ingen orkade gå upp och jag kom upp vid kl 08:15 sen blev de göra sig ordnig och ta ett glas nyponsoppa och sen göra Tiffany klar för dagis och lämna henne.
Efter de gick vi till barnmorskan för vi hade en tid hos läkaren där kl 09:45 men kom inte in fören kl 10:20. Våran första tid var kl 10:30 men fick ändrad tid eftersom någon hade avboka men fick ju nästan komma in den andra tiden iallafall. Så nu ska vi göra ultraljudundersökning nästa vecka med får vi se hur det ser ut då. Var och hämtade Tiffany på dagis vid kl 13 och hon satt och lekte för fullt och sen var vi ute och gick på en promenad en stund innan vi gick  hem.
När vi kom hem så fick Tiffany leka en stund sen fick hon sova middag och hon somnade för ca 20minuter sen. Nu tänkte jag passa på vila en stund och kolla på tv en  stund tills TIffany vaknar. Skriver mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 25 oktober 2012 12:13

Imorse var vi på läkarbesök och det ända vi gjorde var att vi pratade och fick en tid nästa vecka till SPMVC och då ska vi få träffa en läkare. Den läkaren är en Genitsk Rådgivare och då ska vi få göra ultraljud för att fast ställa hur långt jag har gått i graviditeten och såna saker.

Sen vid vecka 13, trodde läkaren att vi skulle få göra ultraljud igen för att se att allt är bra och sen i vecka 15 ska vi få göra bland annat Fostervattenprov med, men han talade även om att det var 0,5% risk på att få missfall med. 
Sen får man göra den vanliga ultraljuder (RUL) i vecka 18 och sen en till i vecka 20 och sen ta prover och kolla mer på bland annat hjärtat och sen göra fler ultraljud senare i graviditeten med.

Nu är det bara och vänta till nästa vecka och se vad ultraljudet visar..
   
Så gör man när man ska göra: Fostervattenprov. Vilket man gör runt vecka 15.

Av julimamma - 24 oktober 2012 19:31

Under dagen har jag tagit de lugnt och sen vid kl 17 kom mamma och brorsan över på besök en stund sen fick Tiffany lite käk och sen tog vi de lugnt en stund. Men hon visade att hon var fortfarande hungrig och då fick hon en 1/2pannkaka som hon käkade upp och drack upp sin festis med och sen började jag med maten och då ville hon äta det med så hon käkade 1/2portion med spagetti med köttfärssås med. Så nu var hon mätt och nöjd iallafall, duktig tjej som vill äta mycket och själv. Just nu sitter vi och kollar på Djurakuten på tv och sen blir det och göra Tiffany klar för natten och borsta hennes tänder. Hoppas på att "R" kommer hem snart från jobbet, han fick jobba över idag. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver kanske mer senare annars skriver jag mer imorgon. Ha det bra!

Av julimamma - 24 oktober 2012 14:06

Morgonen började vid kl 07;30 men orkade inte gå upp alls imorse ville ligga kvar i den varma sängen istället men kom upp vid kl 07:45 och sen mata Tiffany och lämnade henne på dagis. Efter de gick jag och "R" till habliteringen för vi skulle på TAKK-kurs sen åkte jag med förskolpersonalen tillbaka hem igen och väntade på att det var dags och hämta Tiffany på dagis vid kl 13. 
Hämtade Tiffany på dagis och slängde även soppor på vägen dit med och på dagis berättade dom att Tiffany hade ätit jätte bra idag dom hade inte sätt henne äta så bra förut, jätte roligt och höra och dessutom att det var fisk.
När vi kom hem så fick Tiffany måla en stund med vattenfärg och sen var hon jätte trött och ville vila en stund så hon somnade direkt för hon var helt slut verkligen. 
Dom ringde även om att min mobil har kommit tillbaka igen men den har kommit till NORRKÖPING!?! Någon klant har skickat den helt fel så jag får vänta några dagar till så får vi se om den funkar denna gång vilket jag hoppas på nu. Det är iallafall 3:e gången den har varit inne nu och dessutom direkt efter varandra har inte kunnat använt den på 2månader nu alls men tur att man har extra telefoner hemma. Men nu har den börja bråka istället för den vill inte ladda alla gånger när man sätter i laddaren. 
Jaja, kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Skriver kasnke mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 24 oktober 2012 12:28

  •  Första dagen for din senaste mens var 29-Aug-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 05-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 9 (8+0).
  •  Bebisen är c:a 17 mm. *
  •  Du har klarat av 20% av graviditeten.
  •  Du har 223 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 29-Aug-2012 till 26-Nov-2012
  •  Din andra trimester varar från 27-Nov-2012 till 24-Feb-2013
  •  Din tredje trimester varar från 25-Feb-2013 till 05-Jun-2013

     

Av julimamma - 23 oktober 2012 22:09

Morgonen började vid kl 07:15 för då ringde väckarklockan men gick upp kl 07:30 sen lämnade jag Tiffany på dagis och sen åkte jag och "R" till barnmorskan till kl 08:30 och det blev lite prat och så just idag. Ska även träffa en läkare med som vi ska ställa alla våra frågor till med.  När jag kom hem så kollade jag på tv en stund och efter en stund så försökte jag vila men gick inte så bra för jag behövde springa på toa hela tiden. Sen var det dags och hämta Tiffany vid kl 13 och sen gick vi till affären och handla så köpte jag lite käk och Tiffany fick sova middag när vi kom hem efter att hon fick lite käk med. Sen fick jag ont i huvudet efter maten och spydde upp en del av den med så jag vart helt tagen efter de och vilade på soffan och kollade på tv efter en stund somnade jag. "R" kom hem och började han med maten idag.
Efter maten gick vi ut en stund på en promenad och då gick Tiffany själv ca 120meter riktigt duktig tjej verkligen! Det ända var att hon höll en hand med mig och en med "R" sen gick hon hur bra som helst. Så kom vi hem efter att ha varit ute i nästan 1,5timme. Då fick Tiffany smoothie stället för välling ikväll och sen kolla klart på Djurakuten sen sova för natten och somnade ganska direkt det tog på hennes krafter att gå tydligen, stackarn me de är bra träning för henne verkligen. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer kanske imorgon. Ha det bra och god natt för jag är verkligen jätte trött.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards