Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under juli 2010

Av julimamma - 28 juli 2010 17:17

Idag så har vi varit hos Tiffany hela dagen och just nu så sitter vid varsin dator, har ätit mat och det var riktigt gott.. Den mesta tiden går som sagt åt till att vara hos Tiffany hela dagarna och på kvällarna så umgås vi tillsammans och kollar på film tex.. Annars så blir det inte så mycket annat gjort under dagarna, men det är för att man vill vara hos Tiffany mest.. Hon är så lugn och go av sig utom att hon skiter ganska mycket ibland och luktar men det är sånt man får ta när man har småbarn nu.. Hehe! Man börjar få en aning hemlängtan nu faktiskt efter att ha varit här ett tag nu, och innan det så var jag ju hos mina föräldrar helt ensam så jag hann inte direkt komma hem emellan och njuta så jag hoppas vi får komma hem snart.. På tisdag är det beräknad att Tiffanys första operation ska bli av och då ska dom försöka med och fixa till det med lungpulsårdern.. Jaja, kommer inte på mer och skriva nu.. Ha det bra!

Av julimamma - 26 juli 2010 21:42

Idag så var Tiffany med om en hjärt-katt. och den tog ungefär 3timmar och under tiden var hon nersövd.. Strax efter kl 13 så fick vi komma till henne vid uppvaket och då var hon riktigt hungrig så jag fick åka upp till den avdelningen hon ligger annars på och hämta mat till henne.. Hon åt upp all mat på 10minuter sen var vi tvungna och gå till kuratorn hade en tid hos henne idag kl 14.. Efter det gick vi tillbaka till Tiffany och var hos henne en stund och hon var mest trött efter dagen.. På kvällen så gav jag henne mat vid halv 8 den vanliga mängden hon brukar annars få och sen bytte vi blöja på henne och så började hon skricka massor och då var hon fortfarande hungrig så då fick sköterskorna hämta mer mat till henne och det åt hon upp på 5minuter.. Sen vart hon tyst och lugn igen och höll på somna när vi gick vid kl 21.. Jaja, det var lite om dagen.. Ha det bra!

Av julimamma - 25 juli 2010 22:23

Idag är det 3år sen vi blev tillsammans, tiden går verkligen fort.. Jag älskar dig älsk och våran dotter mest av allt, kan inte förstå att vi har en sån fin dotter tillsammans.. Ni är dom som betyder mest för mig ska ni veta, utan er hade mitt liv sätt helt annorlunda ut idag.. Ikväll blir det och äta lite godis och dricka dricka och kolla på film tillsammans.. Ha det bra!!


Jag älskar dig Robin och våran dotter Tiffany..    ( Grattis igen till oss! )

Av julimamma - 24 juli 2010 19:56

Idag blir Tiffany redan en vecka gammal, tiden går verkligen fort.. Även om dagarna går fort så går dom väldigt långsamt med.. Har egentligen inte så mycket och skriva för att den mesta tiden går ju åt att vara hos Tiffany.. Det går bättre och bättre med att amma henne med hon har det lite extra jobbigt eftersom hon har en sond i näsan med och så har hon inte lika mycket energi tack vare hjärtat.. Imorgon så firar jag och älsk 9år tillsammans med och vi som hade hoppas på att slippa vara på BB men så hände detta och det kan man inte hjälpa, så vi ska fira våran 9års dag när vi kommer hem istället och kan ta det lugnt.. Jaja, ska strax gå till Tiffany och mata henne för kvällen.. Ha det bra!

Av julimamma - 21 juli 2010 18:22

Idag kom Tiffanys farfar och mormor på besök.. Det var skönt att få lite besök och någon annan och prata med inte bara sköterskorna på avdelningen och varandra.. Är helt slut efter dagen men jag vaknade vid klockan 6 med och kunde inte somna om.. Gjorde oss klara sen gick vi till Tiffany och har varit där den mesta delen av dagen och vi har även varit hos en kurator och pratat lite med.. Jaja, ska ner på rummet strax och vila lite sen ska vi iväg till Tiffany igen och vara där ett tag sen blir det väl äta mat och sova.. Ha det bra!

Av julimamma - 20 juli 2010 16:41

Idag har vi fått veta vilken typ av hjärtfel Tiffany har och så har hon ett hål i hjärtat med.. Det var idag som Tiffany hade varit beräknad och komma egentligen, men hon kom ut tidigare vilket var ganska skönt.. Imorgon kommer Tiffanys farfar på besök och ska få träffa sitt barnbarn för första gången och så kommer även hennes mormor med på besök.. På torsdag kommer fastrarna över på besök så lite folk kommer på besök till oss.. Just nu så sitter jag vid datan ska göra ordning mat sen ska vi tillbaka till Tiffany igen och sitta där hela kvällen tills hon ska sova sen blir det för oss och gå tillbaka till vårat rum på Macdonalds huset.. Jaja, ha det bra!!
Vi älskar dig Tiffany, du är stark och klarar av detta..  

Av julimamma - 19 juli 2010 22:47

Kan börja med att skriva att vi fick en dotter den 17juli 2010 kl; 00;56 och hon vägde 3840gram och var 49cm lång, fick namnet Tiffany Lindvall..  


Just nu så sitter vi Göteborg för att Tiffany mår inte riktigt bra dom föddes med ett hjärtfel men läkarna håller på för fullt just nu och tar en massa prover nu innan det kommer bli en operation för Tiffany.. Hoppas på att vi får komma hem snart med våran lilla dotter.. Under veckan så kommer svärfar, mamma och Tiffanys fastrar förbi här på besök så det blir kul.. Jag kommer skriva om förlossningen senare när vi har kommit hem för det är så mycket just nu ändå.. Jaja, ska strax göra kväller för vi ska till Tiffany tidigt imorgon.. Ha det bra!

Av julimamma - 15 juli 2010 19:55

Jag har inte skrivit så mycket på sistonde men har inte känt för att skriva så mycket i bloggen.. Igår kväll åkte jag hem igen och i natt har jag inte sovit speciellt mycket.. Sen klockan 15 i eftermiddags så har jag haft ont i magen till och från och har det fortfarande och jag ringde till förlossningen vid kl 19 och ska komma ikväll vid 21.30 för att kolla kanske blir kvar under natten men det får vi veta då.. Då får jag veta hur mycket jag har öppnat mig med så jag hoppas verkligen att "lillen" kan få komma ut lite tidigare.. Får se hur det blir, annars blir det till barnmorskan på den vanliga kontrollen.. Försöker få i mig lite mat innan vi ska åka sen, men har inte så stor matlust faktiskt mår mera illa.. Jaja, ska kolla så jag har med mig allt fall jag blir kvar.. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards