Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av julimamma - 24 mars 2010 20:24

Dikt;
Stunderna med dig är det mysigaste.
Dina läppar är lika mjuka som siden.
Få vara i din mysiga och härliga famn,
är det mysigaste som finns.
Att få känna din doft i ditt mjuka hår,
det är som att få vara på en sommaräng.
Dina ögon är så vackra och dom blänker,
lika mycket som stjärnorna på himlen.
Du kommer alltid ha en speciell plats, i mitt
hjärta för du är så speciell person för mig.

En dikt;
Jag ger dig den tiden du behöver.
Du är den som jag tänker på.
Du finns i mina tankar och drömmar varje dag.
Jag vill bara vara vid din sida och få känna din
närhet och kärlek. Jag känner mig lugn och älskad när jag är med dig,
men när jag är ifrån dig så saknar jag dig så det gör ont.
Jag vill bara ge dig den tiden du behöver,
så länge du är lycklig och mår bra så jag glad.
Dina ögon det är någonting speciellt med dom,
du har den där glimten i ögonen som inte många andra har.
Att få vara i din närhet så är allting perfekt.

Av julimamma - 24 mars 2010 20:23

Dikter;
När jag såg dig, var jag rädd för att prata med dig.
När jag pratade med dig, var jag rädd för att hålla om dig.
När jag höll om dig, var jag rädd för att älska dig.
Nu när jag älskar dig, är jag rädd för att förlora dig.

Du är som alltid har funnits vid min sida, och som aldrig sviker mig.
Att få vara vid din sida så kan man vara trygg och lugn för du visar,
verkligen att du älskar mig för den jag. Dina ögon är så vackra och
dom blänker som stjärnorna på himlen, det står även bland stjärnorna
att det är du och jag som hör ihop tills döden skiljer oss åt.

Av julimamma - 24 mars 2010 20:22

Dikt;
Jag vill ge dig den tiden du behöver för att känna dig redo.
Första gången vi träffades så var det någonting speciellt,
för jag kunde inte sluta tänka på dig efteråt.
Du är inte som dom andra, du har någonting specillt.
Har fortfarande inte kommit på vad det är som gör till,
att du är en sån speciell person.
Vill vara vid din sida och känna din närhet.

Det blev vi två ganska snart efter vi har träffats och pratat.
Dina ögon dom blänker mer och mer för varje dag av kärlek,
och det är över 2år sen vi hittade till varandra igen.
Även om vi har haft våra tjafs och bråk så är det vi två som
hör ihop för det är så svårt och släppa taget om dig.
Du är lika speciell för mig som för första gången jag såg dig.
I mitt hjärtas kista så finns du, det är du som har nyckeln till mitt hjärta.

Av julimamma - 24 mars 2010 19:30

När fick du reda på att du var gravid? 27januari 2010..
Var bebisen planerad? Nej..
Mår du illa? Ja, till och från..
Hur är ditt hår? Ingen skillnad..
Halsbränna? Har det väldigt sällan, ibland på kvällarna..
Gråter du för ingenting? Det händer..
Är du känslig? Beror på vad de gäller..
Vad gillar du för mat? Mat – BLÄ!!
När kände du bebisens första sparkar? Den 25februari 2010, vecka; 20 (19+1)..
Är du ofta orolig? Väldigt sällan..
Sparkar bebisen mycket? Ja, den sparkar mycket..
Har du bristningar? Nej, är i vecka 22..
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Fanns inga direkta alternativ på abort..
Blött någon gång? Nej, men haft bruna flytningar..
Lever du på som vanligt? Ja, så gott som tar bara det lugnare..
Hur gammal var du när du blev gravid? 21..
Hur tog dina föräldrar det? Blev chockade det var inte så lång tid efter min abort, men dom blev även glada..
Hur tog din partner det? Han misstänkte det innan vi fick veta det, men han blev chockad ändå..
Vart bor ni? I en lägenhet..
Hur många ultraljud har du gjort? 2..

Av julimamma - 24 mars 2010 19:21

Idag så har jag redan skrivit en gång men kan ju skriva mera för det.. Hehe! Idag har jag storstädat hela lägenheten och även diskat massor.. Har gjort en jätte god äppelpaj med så jag har haft fullt upp hela dagen, men nu på kvällen blir det och ta det lugnt.. Ska strax kolla på halv åtta hos mig på tv, se om det är något bra sen ska jag kolla på fuskbyggarna med.. Senare blir det och sitta vid datan en stund till om jag orkar göra det för jag är ganska trött redan nu, eller om jag ska ta ett varmt bad har inte riktigt bestämmt mig ännu.. Jaja, ska kolla på tv nu.. Ha det bra!

Av julimamma - 24 mars 2010 12:43

Vaknade vid halv 11 idag och jag åt frukost och sen gick jag med älsk till Lidl och handlade lite för jag ska göra äppelpaj idag.. Har nyss tagit det lugnt för jag har haft ont i huvudet, men ska strax börja torka av lite sen ska jag dammsuga och diska efter det.. Det behövs städas när man har 4st katter som hårar ganska mycket och dessutom bråkar med varandra så flyger det bara hår om dom.. Just nu är älsk på jobbet och katterna sover, "Lillen" den ligger och sparkar för fullt i magen.. Idag går jag in i vecka 24 och det är den 24mars idag, lite kul grej att det är samma datum som jag går in i samma vecka.. Jaja, här blir det ingen nytta gjort, bäst och sätta igång och börja städa så det är klart sen.. Ha det bra!


Av julimamma - 24 mars 2010 12:41

Kroppen: Om du hittills inte funderat så mycket över det här med att vänta barn, blir det mer uppenbart nu när magen blir större. Du har nu gått upp 5–7 kilo, vissa ännu mer. Det är vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken. Foglossning är en annan vanlig åkomma under graviditeten. Det beror på att brosket i fogarna som håller ihop bäckenbenen luckras upp något av graviditetshormonerna för att ge plats åt barnet när det sedan ska födas. Man blir överrörlig i bäckenlederna och kan få smärta och inflammation när bäckenbenen gnider mot varandra. Skulle det drabba dig får du försöka ta det lugnare och anpassa dig till vad kroppen klarar av. Efter förlossningen är det extra viktigt att inte belasta bäckenet för mycket genom att till exempel bära tungt, på så sätt kan fogarna läka. Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, så kallade förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.


Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.
 

Tidigare månad - Senare månad

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards