Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin »Tiffany 0mån - 1år.♥

Av julimamma - 18 mars 2011 22:52


Tiffany när hon bara är några minuter gammal..   
Ditt Barn lista;
Född:
17Juli 2010..
Var: Västerås BB..
Tid:  00;56..
Födsel vikt: 3840gram..
Födsel längd: 49cm..
Huvudmått vid födsel: 34 cm..
Namn: Tiffany..
Andranamn: Sonja, Gullan..
Efternamn: Sederowsky..
Ålder: 8månader..
Namnbetydelse: Ingen aning..
Nyligen lärt sig:
Lite olika saker..
Dagis: Nej..
Vikt nu: ca 5285gram (10mars)..
Längd nu: 63cm (7mars)..
Mammagris eller pappagris: Mammagris och pappagris..
Favorit bus: Dra mamma i håret, ta av sig strumpan..
Favorit mat:
Det är hennes gröt och ersättning..
Favorit leksak: Leksaksnycklar, bittring och nappen..

Favorit tv program: Det mesta på nickelodeon..
Favorit musik: Ingen aning..
Sover i:  Pyjamas, t-shirt & kortbyxor..
Favorit person förutom mamma:
Pappa..
 Barnvagn:
Emmljunga scooter 2009..
Försäkring: Skandia..
Blöjor: Libero..
Hur många tänder: Inga..
Storlek i kläder: 68..
Syskon: Inga..

Av julimamma - 17 mars 2011 22:46

Idag är vår älskade dotter 8månader gammal, tiden går verkligen fort..
Sista månaden har hon lärt sig;
- att hålla upp huvudet när hon  ligger på mage..
- hasar sig runt när hon ligger på mage..
- stoppar in fötterna i munnen..
- öppna blöjan när hon ligger på skötbordet..

- vänder sig mer från mage till rygg nu med..

- lärt sig äta marie kex själv..


 
Du är vår lilla pratkvar som älskar och prata..
Med dig går det inte en dag utan att man skrattar och ler..

Du är det mest underbaraste som har hänt för oss, du betyder allt för oss..

Av julimamma - 17 februari 2011 23:06

Idag är Tiffany 7månader gammal, tiden går verkligen så fort..
Det känns som det var igår man var inne på förlossningen, men
det har redan gått 7månader sen hon kom till oss..
Det var den bästa dagen för oss för då förändrades våra liv för alltid..
Vi kommer alltid finnas vid din sida och skydda dig, vi älskar dig Tiffany..

  Världens underbaraste och finaste dotter; Tiffany..  
 
( På bilden; mamma & Tiffany..
♥ )

Av julimamma - 12 februari 2011 22:09

Idag så åkte jag och Tiffany till mina föräldrar och ska sova här i natt för Robin är hos en polare och dom ska dricka så jag ville inte sitta ensam hemma.. Men idag har inte Tiffany vilja äta speciellt mycket för när jag kände i hennes mun så känner man att hon har fått en tand vänsterframtand upp till, så hon mamma var över till grannen och frågade om dom hade barnalvedon till Tiffany pch se om det skulle hjälpa med det.. Så hon fick lite alvedon och det släppte hon åt iallafall på flaskan och det är bättre än ingenting alls så ikväll har hon ätit bra iallafall och just nu sover hon.. Imorgon ska vi gå ut och då ska hon få åka pulka för första gången får vi se vad hon tycker om det.. Jaja, ska göra lite annat nu.. Ha de bra!

Tiffany fick sin första tand när hon var 6månader och 26dagar gammal..  

Av julimamma - 22 januari 2011 23:05

Idag hade vi dop Tiffany och det gick jätte bra hon sa inte ett ljud inne i kyrkan, men hon gäspade istället.. Men det var skönt att hon inte skrek för då kan man känna sig extra stolt över att det gick så bra allting.. Men när vi kom ner till lokalen så somnade hon i min famn men hon sov inte speciellt länge i sin vagn, men sen mot slutet så somnade hon av allt.. Tackar ännu en gång för alla jätte fina presenter hon fick!! Tiffany somnade tidigt ikväll efter allting men innan hon somnade fick hon smaka lite vaniljglass och det tyckte hon verkligen om, hon försökte tugga glassen.. Är ganska trött själv efter dagen just nu så det blir ett kort inlägg ikväll, men ha det bra!

       





Av julimamma - 17 januari 2011 00:15

 
Idag blir vår älskade dotter Tiffany 6månader gammal..
Tiden går verkligen fort, och kärleken till henne växer mer för varje dag..
Den kärleken mellan mor och dotter är det finaste man kan få..
Tiffany du är det bästa som någonsin har hänt för oss..
Vi kommer alltid finnas för dig och skydda dig, vi älskar dig för alltid..


 

   Tiffany Sonja Gullan Sederowsky, 17Juli 2010..  

Av julimamma - 29 december 2010 00:09

   Robin och Tiffany..   Jag älskar min familj oerhört mycket, ni är dom som betyder allt för mig..   

Av julimamma - 26 december 2010 17:51

Idag så är det söndag och nu är julen över för våran del så nu har vi tagit ner dom julsakerna vi hade tagit fram.. Igår var vi hos mina svärföräldrar och firade julen där och det var riktigt trevligt faktiskt.. Fick bland annat ett presentkort på att göra en ny tatuering som jag har önska mig sen jag fyllde år.. Så nu har jag kommit på vad jag ska göra fast det har jag vetat länge men mer säger jag inte just nu, sätter in en bild på den när den är klar för jag måste boka en tid först.. Jaja, orkar inte skriva mer nu men ha det bra..
 
Så såg Tiffany ut på juldagen hos farfar och farmor..   

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards