Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin »Tiffany 1år - 2år.♥

Av julimamma - 16 januari 2012 22:20

Ditt Barn lista;
Född:
17Juli 2010..
Var: Västerås BB..
Tid:  00;56..
Födsel vikt: 3840gram..
Födsel längd: 49cm..
Huvudmått vid födsel: 34 cm..
Namn: Tiffany..
Andranamn: Sonja, Gullan..
Efternamn: Sederowsky..
Ålder: 1år & 6månader.. (18mån.)
Namnbetydelse: Ingen aning..
Nyligen lärt sig:
Hasar sig runt på rumpan, gå när man håller i händerna..
Dagis: Nej..
Vikt nu: 7680gram..
Längd nu: 73,3cm..
Mammagris eller pappagris: Mammagris har hon alltid varit..
Favorit bus: Hasa sig runt i lägenheten och leka med allt..
Favorit mat:
Det mesta speciellt risifrutti och majs..
Favorit leksak: Gärna saker som låter, blinkar och har knapppar..

Favorit tv program: Det mesta på nickelodeon och barnkanalen, kolla sällan på tv..
Favorit musik: Pippi Långstrump m.m
Sover i:  Pyjamas..
Favorit person förutom mamma:
Pappa & mormor..
 Barnvagn:
Emmljunga scooter 2009 & Hello kitty sulky..
Försäkring: Skandia..
Blöjor: Libero..
Hur många tänder: 8st..
Storlek i kläder: 80..
Syskon: Inga..
  ( Bilder från nyråsafton.)

Av julimamma - 11 januari 2012 21:32

Gillar:
Gillar gärna och leka med leksaker som låter, blinkar och med knappar. Även när vi är på bassängträning 1gång/veckan. Gillar även klappa djur speciellt katter & hundar. Vill gärna tända och släcka lampor om hon får. Så tycker hon om att gå när man håller henne i händerna. Vill gärna gå så fort hon har chansen eller så vill hon stå emot möblerna.

Gillar inte: 
Det ända jag kommer på är väl att Tiffany gillar inte sprutor, blodprover. Annars är det ingenting speciellt som hon inte tycker om.

Äter: 
Frukost kl 10:00. (Välling 1½år -200ml)
Mellis kl: 12:00. (Spe.erästtning 100ml +maka.)
Mat: 15:00. (Vanlig mat +spe.ersättning.)
Middag kl: 18:00. (Vanlig mat + spe.ersättning.)
Kvällsmålet kl 19:45. (Välling 1½år -200ml.)
Just nu vill inte Tiffany äta någon gröt. Hon vill gärna äta helt själv, då ska de gärna vara plockmat.


Sover: 

Sover hela nätterna från ca kl 20:15 - ca 10:00.


Kan: 
Sitta själv, "åka" runt på rumpan till olika rum tex. stå emot möbler, går när man håller i händerna. klappa händerna, vinka, ruska NEJ och JA, peka ut vissa kroppsdelar tex magen, börja dansa lite, plockar mycket med maten själv, klappa katterna försiktigt osv.

Säger:
Mama, e dä, titta, tutt(katten), pap, ja, nej, hej. Äta, inte, osv.


Är: 

För de mesta väldigt nöjd och bestämd tjej. Vet vad hon vill för de mesta.


Favoritsaker:

Bollar, xbox-dosa, leksaker som låter, blinkar och de ska gärna vara knappar. Men gåstolen har inte inte vilja använda på ca1månad nu.  Det är ingen speciell leksak som verkligen är favoriten, leker me de mesta.

Tänder: 

8stycken, just nu. 5st nere och tre uppe +ev. en tand på G.


Övrigt: 

♥ Tiffany har stl: 80 på kläder.

♥ Hon använder Libero upandgo - stl: 4. (7-11kg)
♥ Gillar och gå när man håller i hennes händer.
♥ Står gärna emot möbler te.x vardagsrumsbordet.
♥ Sover 1gång om dagen nu ca 1-2timmar.
♥ Gillar att få bada på bassängträningen, är som en fisk i vattnet.
   

Av julimamma - 27 december 2011 23:49

Under kvällen har jag gett Tiffany erästtning sen lagt henne men de gick inge bra och lägga henne så "R" tog henne ikväll istället och då somnade hon. Jag har tagit de lugnt hela dagen och kvällen nu, men just nu så börjar jag få ont i huvudet och de är inte alls skönt. Så har jag gjort om lite på min blogg ikväll med, inte mycket men lite iallafall. Kommer inte på så mycket och skriva mer.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



http://www.youtube.com/watch?v=id4bYzK-mZQ - Brukar jag spela för Tiffany, den är fin! =)



Jag är verkligen jätte tacksam att jag har en sån stark, envis och underbar dotter som Tiffany.
Hon har verkligen kämpat genom mycket i livet och de gör hon för varje dag och lyckas.
Bara för några månader sen kunde hon varken sitta, "åka" runt på rumpan, stå emot möbler, gå när man håller i händerna, äta mat med händerna, vinka, klappa händerna osv. Hon har verkligen lärt sig så mycket på så KORT tid, hon vissar att hon verkligen kämpar mycket.
Många brukar säga att deras barn är speciella men de kan jag säga att de är verkligen Tiffany, i mina ögon för hon har verkligen visat att hon är speciell på alla sina sätt som hon kämpar. Det går inte och skriva med ord hur mycket jag verkligen älskar min dotter, hon är den som betyder allt för mig. Jag skulle kunna göra vad som helst för att skydda dig Tiffany, du är mitt hjärta gumman. Älskar dig, de går inte och beskriva med ord hur viktig du är för mig. Kommer alltid finnas för dig!


 


Av julimamma - 18 december 2011 23:47

 
Bilden säger nog de mesta. Men iallafall så har vi upptäckt att Tiffany har fått sin 6:e tand under helgen med, sin första kindtand dessutom. Det var inte den tanden vi trodde som var på G, men huvudsaken att tänderna kommer iallafall. Så nu har hon 4st tänder nere och 2st uppe de ser ganska roligt.
 

Av julimamma - 17 december 2011 01:31

Grattis Tiffany, på din 17månaders dag(1år & 5månader.) Jag älskar dig gumman, du är världens bästa dotter som verkligen har visat att du en stark och envis tjej som verkligen kämpar här i livet. Den dagen jag fick se dig för första gången så kände jag att de var rätt beslut att behålla dig. Även om vi har haft tuffa perioder i din uppväxt så är du de aboslut bästa som har hänt för mig. Jag älskar dig så mest av allt även om du är en envis och bestämd av dig redan nu.
 
Du är världens bästa dotter, älskar dig.!  

Av julimamma - 3 december 2011 00:16

Nu har de gått 10veckor(2,5månad) sen som Tiffany slutade med nappen. Testa med och ge Tiffany en napp idag för att se vad hon skulle göra.


Gav Tiffany en napp. Hon tog den, frågade "ä de?" sen slängde hon den i golvet. HAHA! Härlig unge! <3
Hon försökte inte ens stoppa in den i munnen. Tycker hon är jätte duktig som inte ens stoppade in den i munnen. Dom flesta kvällarna går jätte bra och lägga henne, visst vissa dagar försöker hon vissa gånger. Men efter en stund så somnar hon hur snällt som helst. Är verkligen stolt över henne som har klarat sig utan nappen så länge. Älskar dig Tiffany.
 

Av julimamma - 17 november 2011 08:30

Grattis Tiffany gumman på din 16månaders dag. (1år & 4månader.) Tiden går verkligen så fort, man hinner inte med för de går så fort. Du lär dig alltid någonting nytt varje dag och hur du utvecklas för varje dag och månad. Blir så stolt som mamma och se hur duktig du är som verkligen kämpar. Älskar dig över allt annat!












Världens underbaraste dotter: Tiffany.   

Av julimamma - 30 oktober 2011 22:30

 
Nu har det gått 20dagar alltså 3veckor som Tiffany inte har haft nappen en enda gång. Hon somnar utan problem på kvällarna hon gnäller ingenting inte ens på dagarna när hon ska sova middag. Trodde de skulle vara svårare få henne och sluta med nappen men det har gått bra. Är stolt över vår tjej som är så duktig, älskar dig Tiffany. <3

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards