Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under juli 2010

Av julimamma - 14 juli 2010 14:56


  •  Du är gravid i vecka 39+0.
  •  Bebisen väger c:a 3433 gram. *
  •  Bebisen är c:a 51 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 97% av graviditeten.
  •  Du har 6 dagar till förlossningen.


Av julimamma - 12 juli 2010 22:21

Min graviditet så här långt/ saker jag upplevt:
Halsbränna: Knappt haft någonting, väldigt lite..
Ryggbesvär: Ja, dom sista veckorna..
Bäckenbesvär: Lite grann, inte mycket..
Muskel och vadkramp: Nej, inte vad jag kan komma på..
Åderbrock: Nej..
Hemorojder: Nej..
Hård mage/förstoppning: Nej..
Gasig mage: Ibland..
Nästäppa: Jaa..
Urinvägsinfektion: Nej, men läkaren trodde det och fick medicin för det..
Känsligt tandkött: Ja lite grann..
Bättre hy och hår: Hyn har blivit bättre nu under våren och sommaren, lättare och bli brun istället för jätte röd som annars.. Håret är bättre faktiskt..
Illamående: Hade ingenting i början men efter jag fick veta att jag var gravid så kom det men det var inte fören runt vecka 20.. Har hänt att jag har spytt några gånger nu fortfarande men inte mycket..
Ömma bröst: Ja, mot slutet har det kommit..
Viktökning:
Ja, men inte farligt mycket alls mellan 8-9kg totalt..
Trötthet: Ja, kunde gärna sova dygnet runt om det var så men inte längre..
Upp och ner i humöret: Det kan man säga att jag har haft till och från..
Strimmor på magen:
Jaa..
Putande navel: Jaa..
Svullnader: Ja, mest fötterna dom svullnar upp varje dag och ibland händerna..
Yrsel: Ja, det har kommit oftare nu mot slutet..
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Kroppstemperaturen har varit ganska normal hela tiden, svettningarna har kommit nu på sommaren men det är väldigt varmt faktiskt..
Blodbrist/ järnbrist: Nej..
Sammandragningar: Ja det har jag fått nu och har det varje dag faktiskt..
Sömnproblem: Nej, det kan jag inte säga, bara nu när det är jätte varmt ute..
Blödningar:
Ja, haft lite grann men har inte varit något farligt..
Ökade flytningar:
Ja, men det har varit den senaste månaden faktiskt..
Nytt konstigt matbehov: Jordgubbssylt var det i början till precis allting, nu är det väl glass som jag kan äta hur mycket som helst av ÄLSKAR GLASS!!

Av julimamma - 12 juli 2010 15:20

  •  Du är gravid i vecka; 38+5.
  •  Bebisen väger c:a 3378 gram. *
  •  Bebisen är c:a 50.8 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 97% av graviditeten.
  •  Du har 8 dagar till förlossningen.

 

Av julimamma - 11 juli 2010 15:11

Idag så blir det och ta det lugnt för jag har såna jobbiga sammandragningar hela tiden, att dom aldrig vill ge sig.. Har satt igång en till maskin med tvätt sen är alla våra saker tvättade det vart bara två stycken maskiner.. När den maskinen är klar så ska jag hänga ut den och plocka ner den andra som har hängde ut igår kväll.. Just nu sitter jag och pratar med älsk i telefon för jag har så tråkigt.. Jaja, kommer inte på något mer och skriva nu så ha det bra!

Senare idag så har jag hängt upp tvätt igen utomhus, vattna blommorna, slängt soppor, suttit på alltan och ätit kvällsmaka och läst bok m.m Just nu är Mixie ut och springer löst på golvet och Chabo är utomhus och springer.. Blir och lägga sig skapligt ikväll med för jag börjar redan bli trött men det är väl för att det är så varmt.. Jaja, orkar inte skriva mer nu.. God natt!!

Av julimamma - 10 juli 2010 20:12

Idag så var jag och älsk till Eskilstuna en stund och gick runt på Tuna Park och kollade lite och då var älsk snäll och köpte 2st linnen till mig som jag kan ha sen när "lillen" kommit ut.. Sen åkte vi till Willys för att handla lite med saker som jag skulle ha i Kungsör..  Mina föräldrar åkte på semester idag och jag ska passa deras djur så jag kommer vara i Kungsör hela veckan.. Väl hemma hos mina föräldrar så åt vi mat och satte igång en maskin tvätt så nu är den klar ska strax hänga upp den.. Ikväll blir det och kolla på film och ta det lugnt, har haft sammandragningar idag igen och har det till och från ännu.. Jaja, får se vad som händer.. Ha det bra!

Senare.. Jag har gjort;
- Hängt upp tvätten utomhus,
- Plockat ur diskmaskin,
- Stoppa i ny disk,
- Vattna blommorna utomhus,
- Låtit Mixie sprungit löst en stund gett henne mat och vatten..


Nu tänkte jag ta en kalldusch för det är jätte varmt så man nästan smälter bort och mina fötter och händer har svullna upp en del med.. Tycker det kan regna nu i några dagar iallafall.. 10dagar kvar till beräknad förlossning, tiden går ganska segt dom två sista veckorna men det är väl bara för att man vill att det ska hända någonting snart.. Jaja, ska duscha nu sen kolla på tv eller på någon film.. Ha det bra!

Av julimamma - 9 juli 2010 19:03

Idag så har jag varit hos läkaren och dom skulle skicka en remiss till Västerås så får vi se vad dom säger, men det var ingenting farligt iallafall.. Annars har det inte hänt så mycket mer än att jag hade sammandragningar i natt trodde att det var dags att åka in men det var falsk alarm.. Men "lillen" verkar trivas i magen iallafall för den sparkar och har sig och den verkar tycka om glass med för då sparkar den extra ibland så rör sig hela magen.. Nu är det 11dagar kvar till den är beräknad så får vi se om den kommer ut tidigare eller senare, vilket jag hoppas på att den kommer lite tidigare.. Att vara höggravid just nu i denna värme är inte alls det roligaste faktiskt, men tack och lov så är det inte så lång tid kvar nu.. Jaja, ha det bra..

Av julimamma - 7 juli 2010 00:00

Vecka 39
Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn! Nu är du klar med förberedelser och du är redo. Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber. Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.


Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards