Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Förlossnings berättelsen..

Av julimamma - 5 september 2010 17:15

Förlossningen..
Ringde in till förlossningen den 15juli kl 19 för att jag hade haft värkar hela dagen och hade var hemma ensam med för älsk var på jobbet.. Vi fick skulle komma in till kl 21,30 och vi kom dit och det var fullt på förlossningen så vi fick komma in till ett undersökningsrum och kollade hur värkarna var och hur mycket jag var öppen.. Jag var öppen bara 2cm men värkarna var väldigt kraftiga så vi fick vara kvar ett tag och se om någonting hände eller om vi skulle få åka hem igen.. Vid kl 01,30 så kollade dom om jag hadde öppnat mig mer men det hade jag inte, men dom tyckte att värkarna var väldigt kraftiga men fick åka hem iallafall och då var kl 02,00.. Gick till bilen och då blev värkarna redan då värre men just då ville jag bara hem och försöka sova för jag var jätte trött.. Vid kl 03.30 ringde vi till förlossningen igen för det hade blivit värre och sömntabletterna ville inte hjälpa heller så dom sa att vi skulle komma in direkt.. När vi kom fram igen så var kl ungefär 04.00 och fick bli undersökt igen och då hade jag öppnat mig 2,5cm och värkarna var kraftigare och så gick vattnet med precis efter undersökningen, så vi fick stanna kvar på förlossningen.. Så på fredagmorgon gick vi runt på förlossningen för att hoppas på att det skulle komma igång på riktigt, klockan 6 på morgonen ringde jag mamma och bad henne komma dit och hon kom till förlossningen runt kl 12.. Vid klockan 13 så tog jag ett varmt bad för att se om det hjälpte och det var riktigt skönt för stunden sen blev vattnet kallt.. Sen under dagen fick jag smärtstillande för att jag skulle försöka sova men det gick inte så bra.. Under kvällen så blev värkarna värre och värre så jag fick luftgas och just då var det min bästa kompis, men när jag tyckte att den inte hjälpte då fick jag EDA och då var klockan runt 21,30 och då var jag öppen 6-7cm.. Men läkaren var tvungen och sticka mig i ryggen tre gånger innan den kom in på rätt ställe i ryggen, när den väl började hjälpa mot smärtan så kunde jag sova en stund och det behövde jag verkligen.. När klockan 00.00 så började jag krysta och det tog totalt 56minuter innan vi fick veta vad vi hade fått, och det blev en dotter (Tiffany) hon föddes kl 00.56 och var 49cm lång och vägde 3840gram.. Vi hade redan kommit överrens om att hon skulle heta Tiffany om det blev en dotter.. Robin klippte navelsträngen och sen fick jag upp henne på bröstet..

Vid klockan 5 på morgonen så vart vi uppflyttade till BB och då åkte Robin hem till katterna och gav dom mat och så tänkte han passa på och vila en stund med hemma.. Vid klockan 6 på morgonen så kollade sköterskorna syresättningen i blodet på Tiffany och hon skulle ligga över 95 för att det skulle vara bra men hon låg mellan 85-90 så jag fick ha Tiffany i famnen hud mot hud för att se om det skulle hjälpa hon låg hos mig i 2timmar men det hjälpte inte.. Så hon blev ner flyttad till avdelningen 69 och där tog dom rönken på lungorna och på gjorde dom ultraljudsundersökning.. Lungorna såg jätte bra ut och efter det gick jag och mamma där ifrån en stund för jag tänkte äta lite frukost på BB.. Men kom bara till hissen och åkte upp sen när vi kom ut från hissen så svimmade jag och slog huvudet i golvet och mamma sprang efter hjälp direkt hon vart jätte rädd.. Sköterskorna hämtade min säng och körde mig in till vårat rum och så kom dom in med frukost och då ringde mamma till Robin för att bad honom komma.. När Robin hade kommit så gick vi till den avdelningen Tiffany låg på, och då fick vi veta att Tiffany hade hjärtfel och läkarna ville skicka henne till Göteborgs sjukhus för vidare undersökningar och dit skulle hon åka med helikopter och det var redan samma kväll.. Hon åkte klockan 18 på kvällen med helikoptern och var framme klockan 20 och vi fick åka med taxi ner och det var  kl 20;30 vi åkte. Vi kom fram till Göteborg klockan 1 (natten mellan lördag och söndag).. Vi kom upp till BB och sen fick vi vårat rum och efter det gick vi till Tiffany för att se att hon mådde bra sen gick vi och la oss för natten.. 
( Det var min förlossningsberättelse och lite efteråt vad som hände.. )

  ( Bilder under tiden vi var i Göteborg..)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julimamma - 1 juli 2013 11:26

Det blev inge junibebis för våran del, den har de bra i magen men vi har fått åkt in flera gånger redan till förlossningen och under helgen blev jag inlagd med men ingen bebis än. Vi får tydligen 2st julibarn istället den kanske inte ville komma i sl...

Av julimamma - 30 juni 2013 07:08

Vilken låång natt de har varit men har iaf fått sovit ca 4timmar i natt bättre än inget iallafall och så har jag haft en del värk i magen med. Har nyss ätit lite men samtidigt mår jag illa. Skriver mer sen....

Av julimamma - 30 juni 2013 00:29

Det är lördag och under natten sov jag inte mycket. Under dagen har jag haft en del värkar och varit helt slut eftersom jag inte sov så mycket under natten. Vi var och handla och när vi skulle hem så var Tiffany trött och lite gnällig. Så visade hon ...

Av julimamma - 28 juni 2013 23:45

Under dagen har jag, mamma och Tiffany varit ute på promenad sen tog vi de lugnt en stund och fikade lite och Tiffany "målade" med vanligt vatten på en träsoffa. Hon ville hjälpa sin morfar och måla altanräket men hon fick hålla sig till vanligt vatt...

Av julimamma - 28 juni 2013 13:06

Fick sovmorgon idag verkligen till kl 11:30 för då vaknade Tiffany så gick vi upp och åt frukost och sen kom mamma in och hjälpte mig med och sätta igång en maskin med tvätt sen satte jag igång diskmaskin med. Under natten har jag haft kraftigare vär...

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards