Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av julimamma - 30 juni 2010 15:58

Idag skulle jag ha varit på kontroll hos barnmorskan men eftersom jag är fortfarande förkyld och blev av med min feber igår så avbokade jag min tid i måndags.. Ska dit nästa vecka istället på tisdag.. Idag så har jag plockat ordning lite och just nu väntar jag på att pappa ska komma över efter han har jobbat klart, för han ska försöka hjälpa oss med att få ihop spjälsängen annars blir det och köpa en ny säng ganska snart.. Annars idag så har jag köpt lite leksaker till "lillen" får vi se när vi får hem dom sakerna.. Har även köpt en åkpåse till "lillen" idag en helt ny så nu har vi allting klart till "lillen".. Spjälsängen är fixad nu får vi se om den håller nu, annars så blir det och köpa träskruvar och sätta dit istället för och köpa en ny.. Längtar tills "lillen" vill komma ut till oss nu för det är inte alls många dagar kvar nu, 20dagar så vad som helst kan ju hända..
  

Av julimamma - 30 juni 2010 01:51

Vecka 38
Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt. När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards