Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under juli 2011

Av julimamma - 28 juli 2011 17:59

Vi vaknde runt kl 9 idag och åt frukost och sen tog vi det lugnt en stund och så var det dags för att gå iväg till barncafé och träffa Emma och Leo en stund.. Vi fikade en stund sen gick vi runt en stund på stan och då köpte jag lite kläder till Tiffany från Lindex, sen åkte vi vidare till Willys och handla lite.. När vi kom hem så fick Tiffany lite mat och nu sover hon middag och har gjort det ca 1,5timme snart.. Annars under kvällen blir det och ta det lugnt och mysa vid tven tillsammans.. Imorgon har vi inga direkta planer för heller, men det kan vara skönt att bara ta det lugnt ibland med.. Just nu känner jag mig ganska trött och seg i huvudet och kroppen, hoppas det släpper snart.. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver kanske mer ikväll får se.. Ha de bra!!
  Köpte lite kläder idag bland annat det på bilden och en tröja som inte finns med..

Av julimamma - 27 juli 2011 23:54

Vi var hos sjukgymnasten imorse och det gick jätte bra och hon tyckte att Tiffany hade lärt sig massor sen sist och framför allt att hon kunde sitta själv med.. Så vi ska försöka börja vänja henne med att stå/sitta på knä nu genom och ha henne mycket i soffan mot armstödet.. Så det är vår nya träning nu istället för att hjälpa henne med och sitta, så vi ska tillbaka i slutet av augusti med för att se hur det har gått och så.. När vi kom hem igen så fick Tiffany lite mellis sen fick hon sova middag för hon var trött, när hon vaknade så åkte vi till mina föräldrar och var hos dom under dagen.. Då fick Tiffany bada ute i sin "pool" och sen gungade hon massor.. Efter ett tag så somnade både Tiffany och jag på soffan tillsammans efter att ha hållt igång massor.. När vi kom hem så fick Tiffany gröt och sen fick hon "springa" av sig i sin gåstol en stund, så hon vart trött och somnade.. Så jag ska strax väcka henne och ge henne lite ersättning(infatrini) sen ska jag med sova i en nybäddad säng..
Imorgon ska jag och Tiffany träffa Emma och Leo på stan och ta en fika tillsammans, ska blir roligt och träffa dom igen, då ska dom även få en överraskning av oss med så vi hoppas dom kommer tycka om det.. jaja, ska väcka Tiffany nu sen sova.. Ha det bra!!

Av julimamma - 26 juli 2011 23:03

Tiffany somnade vid kl 19.30 och vaknade igen vid kl 21;00 tanken var att hon skulle sova för natten men hon fick vara vaken till kl 22 och då fick hon gröt och ersättning sen sova igen och nu sover hon igen.. Jag har hållt på plockat ordning i bokhyllan torka ur den med när jag ändå höll på.. Det är lite saker som ska upp på vinden så jag ska försöka fixa det imorgon under dagen/kvällen, efter vi har kommit hem från Västerås.. Tänkte hoppa in i duschen nu sen ta och sova för natten.. Ha det bra!!

Av julimamma - 26 juli 2011 19:37

Under eftermiddagen så har jag plockat ordning i vardagsrummet lite mest i bokhyllan och även plockat med tvätten med.. Sen fixade jag med Tiffanys gipsavtryck som är klar nu och den blev jätte bra faktiskt.. Tiffany har busat massor och har kommit på att hon kan plocka ur sina leksaker ur korgen när hon sitter i gåstolen, när hon tappar den leksaken hon leker med så tar hon bara en ny leksak sen ligger det massa saker på golvet.. När Tiffany vaknade så fick hon mat sen gick vi ut och då träffade vi en kompis Karin, det var jätte länge sen vi träffades men det var jätte roligt och träffa dig igen.. Så vi gick till Kråkis så Tiffany satt i sandlådan, gunga och åkte rutchkana(stavning?) sen när vi kom hem så fick Tiffany busa en stund sen var det dags för lite gröt vid kl 19, sen fick hon sova sen vid kl 22 - 22:30 ska hon få mer ersättning sen ska hon få sova för natten.. Imorgon är det dags för att träffa sjukgymnasten igen på sjukhuset i Västerås efter det vet jag inte riktigt vad som händer men det blir hem med Tiffany så hon får lite mellis och förhoppnigns sova middag.. Sen får vi se vad eftermiddagen bjuder på, har ingenting planerat annars blir det och ta det lungt och gå på någon promenad med.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll, ska duscha om en stund med annars blir kvällen lugn.. Ha det bra!
Resultatet av gipsavtrycket...                 Tiffany när vi var ute idag till lekparken..

Av julimamma - 26 juli 2011 12:37

Idag så får vi se vad som händer under dagen har ingenting planerat just nu iallafall.. Men idag är vädret bättre än igår så det kanske blir ut till lekparken en stund, vi får se under dagen.. Ska även försöka få Tiffany och sova middag idag så får vi se hur det går om hon vill sova eller inte..
Hon har bara haft napp nu när hon ska sova sen spottar hon ut den så hon har verkligen gjort stora framsteg med att inte använda nappen på dagarna längre.. 


Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, ha det bra!!

Av julimamma - 25 juli 2011 22:02

Idag så väckte jag Tiffany vid kl 9 och vi åt frukost för "R" fick gå direkt till jobbet.. Sen var det full rulle hela förmiddagen till kl 11:30 så gjorde jag ordning lite mellis till Tiffany sen gick vi till BVC för vi hade tid kl 13 redan idag.. Visst jag fick hålla på och ringa i ca 20minuter innan jag kom fram och sista gången jag försökte så kom jag fram, ett mirakel.. Efter BVC gick vi hem igen och då fick Tiffany springa av sig lite i gåstolen medan jag fixade ordning med mat till henne sen kom min mamma, pappa och brorsa över och fikade lite och pappa hjälpte mig och sätta upp en hylla i Tiffanys rum.. När dom åkte så fick Tiffany sova middag och konstigt nog så somnade hon efter 10minuter för under förmiddagen vägra hon sova middag.. Då sov hon 1,5timme och sen skulle hon äta lite mat och sen fick hon bada och sen fick hon leka i sitt rum medans jag var där inne och rensa lite kläder.. Sen åt jag och "R" lite middag och efter det la vi Tiffany i sängen för hon skulle få lite gröt innan hon skulle sova.. Ska strax duscha sen ska jag och "R" kolla på film.. Ha det bra!!
  Bilder på Tiffany när hon sitter i sitt tält och busar..

Av julimamma - 25 juli 2011 17:02

Juni;
Vikt; 6400gram, längd; 67,5cm.. ( 3juni 2011 - 10månader & 17dagar )     
    Juli; 
VIkt; 6005gram, längd; ca  67,5cm.. ( 6juli 2011 - 11månader & 19dagar ) 

Vikt; 6015gram, längd; - .. ( 8juli 2011 - 11månader & 21dagar )
Vikt; 6180gram, längd; - .. ( 14juli 2011 - 11månader  & 27dagar )

Vikt; 6225gram, längd; 67,5cm.. ( 19juli 2011 - 1år & 2dagar )
Vikt; 6255gram, längd; 67,5cm.. ( 25juli 2011 - 1år & 8dagar )


Det har gått 5dagar sen sist och Tiffany har gått upp 30gram.. Det är iallafall uppåt i vikt och det kan vara mycket för att Tiffany har börja trotsa emot när det gäller att äta och sova.. Men får se hur mycket hon har gått upp tills nästa vecka..
Ska till BVC igen den 1augusti..

Av julimamma - 25 juli 2011 16:37

Idag är det 4år sen vi blev tillsammans och tiden går så fort.. Du och Tiffany är dom som betyder mest av allt för mig.. Att vi har en sån söt och stark tjej som verkligen kämpar allt vad hon kan för att bli bra igen, det har hon bevisat för oss och det gör oss starkare som föräldrar.. Kärleken går inte ens och beskriva med ord hur viktiga ni betyder för mig och hur viktiga ni är för mig.. Jag älskar dig Robin mer för varje dag även om vi har våra tjafs och bråk ibland men det är sånt som tillhör med riktig kärlek, för utan bråk och tjafs då är det ingen riktig kärlek.. Är verkligen glad att jag har dig och vår underbara dotter tillsammans.. Jag älskar er för alltid!!
25juli 2007; Blev vi tillsammans..
   
Jag älskar er Robin och Tiffany..   

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards