Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under juli 2011

Av julimamma - 24 juli 2011 23:09

Ikväll så gick vi ut en stund på promenad och det började regna men det tyckte Tiffany var roligt.. Har pyssla lite under kvällen med men tänker inte tala om vad det är jag håller på med ännu, vet inte riktigt det själv får se när jag börjar bli klar vad det blir.. Tiffany har varit jätte busig och spralig tjej och hon somnade utan problem ikväll, vilken tur.. Ska strax in och duscha sen väcka Tiffany och ge henne ersättning sen blir det sova.. Ska försöka få tag på dom på BVC imorgon för våran sköterska ska ha kommit tillbaka efter semestern nu.. Så får vi se vad dom säger när vi får komma dit och väga Tiffany.. Tänkte visa hur tavelramen blev efter jag målade den lite.. Köpte även en korg till Tiffanys badleksaker.. Ha det bra!!
Tavelramen till gipsavtrycket som torkar fortfarande..             Tiffanys badleksaker..

Av julimamma - 24 juli 2011 17:05

Åt frukost själv med Tiffany idag för "R" sov fortfarande sen diskade jag och så fick Tiffany gå runt i gåstolen och jag började plocka ordning och "R" åt frukost.. Sen började vi städa och tvätta sen försökte vi få Tiffany och sova middag men hon vägrade så då gjorde vi ordning med att göra fot & hand avtyck så vi kan göra gipsavtryck..Vi gjorde det sist när hon var 4månader så det var på tiden och göra en ny som vi hade tänkt och gjort nu när hon är runt 1år.. Så nu ska den torka i minst 48timmar så vi får se hur den blir då, ska bli spännande och se resultatet sen.. Sen målade jag även ramen till den och den ska också torka nu gärna tills imorgon för den kanske behövs måla igen.. Annars har jag börja med en till pyssel grej som jag kanske lägger ut en resutlat bild på sen, får se det beror på om den blir bra.. Just nu sover Tiffany middag sen blir det och äta middag sen ta det lugnt resten av kvällen med familjen.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu.. Ha det bra!!
  När vi gjorde gipsavtrycket..

Av julimamma - 23 juli 2011 22:33

Imorse vaknade Tiffany runt kl 10 och vi åt frukost och sen busade Tiffany en stund och "sprang" runt i sin gåstol visst hon går mest åt sidorna och bakåt men iallafall.. Sen åkte vi till Västerås och handla lite.. När vi kom hem igen så gick jag och Tiffany ut på en promenad med och mata ankorna sen gick vi hem och då fick hon lite och äta sen sova en stund för hon ville inte sova tidigare idag.. Hon har kommit på att hon kan vägra och sova nu ibland så hon kanske börjar komma in i trotsåldern att inte vill sova lika mycket längre..  När hon sov middag så ville hon inte ha nappen så hon har börja kunna somna utan napper mer och mer nu, men vi försöker även göra så hon slutar med den helt snart.. Iallafall mest på dagarna nu och vi tänkte vi skulle försöka nu ikväll med men då ville hon ha den men ibland vill hon bara ha den när hon somnar sen spottar hon ut den.. Men hon är jätte duktig som klarar sig mer utan nappen på dagarna nu och ibland när hon ska sova.. Annars ikväll har Tiffany badat och fått hoppa i hoppgungan med och det tyckte hon verkligen om att göra.. Ska strax hoppa in i duschen sen ska jag och "R" kolla på film och sen vid kl 00-00;30 ska Tiffany få välling.. Ha det bra!!

Av julimamma - 22 juli 2011 23:45

Nu är de kväll och Tiffany har fått gröt och ersättning och sover igen.. Har plockat ordning lite i lägenheten mest i vardagsrummet tänkte strax ta en dusch sen blir det väl och sova inte för att jag är speciellt trött, men ska väcka Tiffany imorgon så hon kommer in i sina vanliga rutiner igen.. Annars imorgon vet jag inte riktigt vad som händer, blir väl och ta det lugnt.. Jaja, ska duscha nu sen sova ha det bra!!

Av julimamma - 22 juli 2011 22:24

Idag vaknade vi kl 11 och "R" stack till jobbet men TIffany låg och sov fortfarande hon vaknade kl 11;15 då åt vi frukost sen busade vi massor och träna lite.. Sen fick Tiffany sova middag för hon vart jätte trött efter allt bus och hon vaknade runt kl 15;15 sen fick hon mat.. "R" kom hem tidigare från jobbet idag och vi drog in till E-tuna idag till Tuna park och där köpte jag kläder till Tiffany, lite saker till mig själv och sen åkte vi vidare till Willys och handla lite sen hem och la Tiffany i sängen och vi åt mat.. Efter det kokade jag flaskorna, nappar och annat smått även om jag köpte 2st nya flaskor idag, men jag ska slänga dom som är snuskiga.. Ska strax väcka Tiffany så hon får lite gröt och ersättning sen ska väl hon sova igen.. Kommer bilder från det mesta vi köpte idag.. Ha en bra kväll!!
   Köpte en body storlek 74. ville haft 80 men det var slut..   Köpte lite blommor med för ovanlighetens skull..   Köpte även ett par byxor till Tiffany.. Svårt och hitta byxor som passar..   Tidigare idag när Tiffany busade i sitt tält på sitt rum..    Gjorde om katterna klösbräda ikväll för den var ganska utsliten på ena pinnen..

Av julimamma - 21 juli 2011 22:31

Imorse vaknade Tiffany och jag kl 9, men hon ville inte ha sin ersättning så låg i sängen och hade en mysstund och det var jätte mysigt.. Sen vid kl 10 tyckte jag det var dags för frukost och då åt Tiffany med sin gröt och ersättning.. Annars under eftermiddagen så åkte jag och Tiffany hem igen och så träffade vi på brorsan och vi gick till stan och käkade och sen gick vi runt en stund på stan sen hem och snackade lite.. Under kvällen så badade Tiffany och busa lite med oss och även med farfar, han var över en stund och hjälpte "R" med att få upp tv:en på väggen.. Ska strax väcka Tiffany och ge henne lite ersättning sen blir det och ta det lugnt resten av kvällen.. Ha det bra!!

Av julimamma - 20 juli 2011 23:30

Idag så vaknade vi runt kl 10 och åt frukost och busade massor, för Tiffany tycker verkligen om att gå runt i sin gåstol nu och ta tag i saker som ligger i samma höjd som henne.. Hon har börja äta mannagryns gröt nu och det tycker hon verkligen om kan man säga så det är bra att hon tycker om gröt.. Annars idag var jag, Tiffany, mamma och brorsan till Eskilstuna en stund och då åkte vi till gravarna(farmor, plastfarfar & farfar) efter det åkte vi till Eriksson och åt lite sen vidare till Coop forum och då skulle jag bara köpa en tidning som jag kunde läsa nu under kvällen.. Men det vart lite mer som vi fick med oss bland annat massa barnkläder till Tiffany, blöjor och en RESESÄNG med.. Så nu ikväll så sover Tiffany i sin nya säng för annars har hon sovit i en plastlåda när vi har varit hos mina föräldrar, men nu är den förliten..


Börjar faktiskt sakna "R" väldigt mycket så jag och Tiffany ska åka hem redan imorgon istället för fredag dels för att jag ska träffa lillebrorsan och ta en fika med honom på stan under eftermiddagen.. På fredag blir det och ta det lugnt och under helgen vet vi inte riktigt vad som händer men något ska vi hitta på iallafall.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll/natt, ska strax sova så jag är skapligt pigg imorgon.. Ha det bra!!
  Tiffanys resesäng..                                   Kläder storlek 74, 80 & 86.. Tiffany i sin säng, somnar nästan..         Köpte även en jätte fin klänning, storlek 80..

Av julimamma - 20 juli 2011 14:01

xllllllllllllllasalllllllllllllllllsw,w/ww//.,kkkkkkkkkkkkkkw wgc ccewzsredesq.//m,dxx

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Detta har Tiffany skrivit, den 20juli 2011.. *1år & 3dagar*

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards