Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin »Tiffany 2år - 3år.♥

Av julimamma - 17 februari 2013 22:25

Idag är det söndag och jag vaknade av att Tiffany var jätte ledsen imorse och det brukar hon inte vara om det inte är något speciellt och mycket riktigt hon hade spytt i sängen. Men hon ville fortsätta sova en stund till och de gjorde hon 1timme sen spydde hon igen och då tog jag upp henne men hon ville inte äta frukost så hon fick sitta vid bordet och leka istället. 
Efter frukosten så satte jag igång en maskin med tvätt och sen fick Tiffany fortsätta och leka och jag blanda ordning vätskeersättning som hon fick dricka av emellan åt och det gjorde hon. Sen började jag plockade ordning lite sen började jag dammsuga och Tiffany åkte runt på sin gåbil. Sen hade det gått en stund och hon hade inte spytt någonting men sen när hon var minst berädd på de själv så kom det lite igen och då fick hon bada en stund och jag hängde tvätt för "R" passade Tiffany under tiden hon badade. 
Så fick Tiffany dricka sin vätskeersättning och leka tills hon var trött sen fick hon sov middag och hon sov i ca 2timmar sen höll hon igång tills ikväll. Innan legdags så drack hon en flaska välling sen somnade hon snäll och har sovit sen dess. Annars under kvällen så har jag plockat ihop kläder som Tiffany ska ha hos mina föräldrar sen har jag tagit de lugnt och kollar på Johan Falk fast jag redan har sätt den. Kommer inte på så mycket mer ikväll och skriva..

GRATTIS TIFFANY PÅ 2ÅR OCH 7MÅNADERS DAGEN..   

Av julimamma - 15 februari 2013 21:56

 
Under dagen idag så tog jag mig i kragen och rensa genom Tiffanys leksaker och slängde de som var trasigt och fattades saker och sen möblera jag om lite med när jag höll på där inne. Så just nu får det vara så tills bebisen kommer för då ska Tiffany och bebisen dela rum med varandra. Men det blir nog bra, ska också hitta en annan säng till Tiffany för bebisen ska få spjälsängen som Tiffany använder. 

Annars under dagen har Tiffany ätit jätte bra med mat både på dagis och hemma faktiskt. Jätte roligt att hon har börja med och äta mat igen och dessutom själv igen och ibland får man hjälpa henne när hon behöver hjälp men hon vill helst klara sig själv. Hon har blivit så stor tjej så fort och det händer någonting nytt varje dag med henne det är så roligt och se, nästan helt ofattat att hon faktiskt blir 3år i sommar redan. Jag älskar dig Tiffany!
   (Tiffany 2år & 7månader - 15februari 2013.)
 

Av julimamma - 9 februari 2013 00:15

 
Tog bilder idag på Tiffany när hon låg i liggdelen till vagnen. Hon får fortfarande plats men det är ganska precis men hon är iallafall 2,5år också så de är lite kul att hon får plats i den ännu.


Morgonen började vid kl 09:30 och vi åt frukost sen tog jag tempen för jag frös massor och det visade sig 38,4grader och jag tog en alvedon. Sen var "R" snäll och hämtade oss för vi hade en tid på Hab. för att träffa Logopeden hon ville göra en ny bedömning av Tiffany. 
Så när vi kom dit så gick allting jätte bra och hon tyckte att Tiffany var jätte duktig som kunde teckan flera ords meningar och att hon hade lärt sig mer tecken hela tiden och inte stannat av i utvecklingen på det och även i andra saker i utvecklingen. Sen kollade hon hur Tiffany drack ur sin "sportflaska" och åt saker hur hon hanterade det i munnen och hur hon bet av saker med sina tänder. Men det kunde Tiffany hur fint som helst och var jätte duktig och dricka ur sugrör med vilket hon helst föredrar nu faktiskt sällan hon dricker ur sin nappflaska och bara det visar att Tiffany börjar mogna på sig mer att börja sluta med flaskan.
Så Tiffany fick helt enkelt en massa beröm idag verkligen och Tiffany tyckte det var jätte kul och vara där ville inte riktigt gå hem alls. Men vi kom hem och då fick Tiffany äta lite sen visade hon att hon var trött efter besöket som höll på i 1,5timme idag. Så ville hon ligga i liggdelen till vagnen och sova, höll på somna när hon drack sin smoothie men så började katten ha rally och den andra katten började "gapa" så dom väckte Tiffany såklart!
Så det tog totalt 2,5timme idag och få Tiffany och somna men till slut somnade hon och somnade i sin säng istället för fick hon vara ifred iallafall utan att katterna skulle bråka med henne.


Annars under kvällen har Tiffany och jag haft mysstund tillsammans och kollat på tv, för jag fick inte igång filmen vi skulle titta på. Sen hade Tiffany pottrtäning under kvällen med och det tyckte hon var jätte roligt för hon ville inte alls gå bort från pottan. Hon gjorde iallafall sina behov i pottan som hon skulle sen fick hon lite vatten och somnade snällt för natten med. Härlig, envis tjej man har faktiskt som kan göra sina bus och hyss! Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, tänkte faktiskt lägga mig och sova nu för natten..

Av julimamma - 6 februari 2013 23:21

Morgonen började kl 08 för vi hade en tid hos barnmorskan idag kl 09:30 så vi åt frukost och åkte dit sen kom vi hem och Tiffany visade att hon var trött. Så vi hade mysstund i soffan tillsammans och kollade på tv en stund sen busade vi lite och så kom "R" hem och vi packade ner de sista inför bassängträningen.
På bassängträningen så hade Tiffany bråttom ner i bassängen och hon ville verkligen bada idag och hade jätte roligt annars brukar de vara lite gnäll men ingenting alls idag. Hon fick massa beröm idag för att hon var så duktig och ville verkligen simma och träna runt i bassängen. Sen åkte vi till affären och handla lite smått sen kom vi hem och Tiffany fick sova middag och jag passade på och vila en stund jag med. Under dagen har jag börja fått tillbaka min röst lite mer och mer, äntligen har varit hes i flera dagar nu det räcker.
Som jag skrev så var vi hos barnmorskan idag och där pratade vi lite och kollade blodtrycket och fick även lyssna på hjärtat med och Tiffany fick också höra och hon verkade tycka det var spännande verkligen. Hon satt så snällt brevid "R" på sin stol och lyssnade och kollade på mig vad jag gjorde, allting lät jätte fint och mysigt med. Ska kolla klart på Det okända sen ska jag sova för natten och hoppas på en bra dag imorgon och att jag mår bättre imorgon.
 
Tog lite bilder idag på Tiffany, hon har inte alls vilja sitta på mattan förut men idag gick det jätte bra!

Av julimamma - 4 februari 2013 23:43

Tänkte faktiskt skriva lite om Tiffany i detta inlägg.. 


Måltiderna idag:
Kl: 10:30 - Frukost = Jucie, yogurt 150gram, 1/2maka och 6st skivor gurka.
Kl: 12:00 - Mellis = Åt några bitar päron & gurka & vatten.
Kl: 13:30 - Mat = 1portion gröt och mjölk.
Kl: 17:15 - Mellis = Spec.smoothie 200ml.
Kl: 19:00 - Middag = 1portion Korvsoppa +nya drycken 80ml. (minimax)

Kl: 20:45 - Kvällsmålet = 1portion gröt och vatten.


Så idag ville Tiffany inte alls ha någon välling och har valt och ätit vanlig mat och gröt idag, jätte roligt och se verkligen att hon är intresserad av mat. Det märks även på hennes ork att hon äter mer vanlig mat också för hon busar mer och orkar på ett annat sätt med.
Annars idag har hon lekt massor och busat, klättrat upp i soffan flera gånger och ner, åkte rally på sin gåbil, öppna massa skåpdörrar och busat med mig massor. Roligt och se att de händer saker i hennes utveckling!


Är verkligen stolt att få vara mamma till Tiffany även om hon gör sina hyss men det visar bara att hon utvecklas och gör som alla andra barn även om hon ändå är ganska lugn ändå. Men hon kan vara riktigt envis vissa dagar så man nästan blir tokig för att hon inte lyssnar men det är bara och bita ihop och fortsätta kämpa på.

Av julimamma - 3 februari 2013 18:14

Ditt Barn lista;
Född:
 17Juli 2010..
Var: Västerås BB..
Tid:  00;56.. 
Födsel vikt: 3840gram..
Födsel längd: 49cm..
Huvudmått vid födsel: 34 cm..
Namn: Tiffany..
Andranamn: Sonja, Gullan..
Efternamn: Sederowsky..
Ålder: 2år & 6,5månad.. 
Namnbetydelse: Ingen aning..
Nyligen lärt sig: Klättra upp i soffan, ställer sig upp emot möbler..

Dagis: Ja, gått sen augusti 2012..
Vikt nu: 9600gram (16januari)..
Längd nu: 80cm (16januari)..
Mammagris eller pappagris: Mammagris..
Favorit bus: Öppna skåpen, ta saker som man inte får röra m.m
Favorit mat:
 Spec.smoothie, drickyogurt, gurka överhuvudtaget grönsaker m.m
Favorit leksak: Gåbilen, kritor det mesta..

Favorit tv program: Pippi Långstrump, Nicke Nyfiken, Kipper m.m
Favorit musik: Gärna barnmusik/sagor även annat..
Sover i:  Pyjamas..
Favorit person förutom mamma:
 Pappa, Karin..
Barnvagn:
 Brio..
Försäkring: Skandia..
Blöjor: Pampers up&go storlek: 4 / Libero up&go nr: 5..
Hur många tänder: 19st..
Storlek i kläder: 92..
Syskon Blir storasyster till sommaren..
 
Vår älskade busiga dotter Tiffany.. Vi älskar dig, snart blir du storasyster med!

Av julimamma - 1 februari 2013 17:26

 
Under förmiddagen så har Tiffany lekt massor och vi tränade en stund med sen vid kl 12:15 gick vi ut på promenad till Hab. för vi hade en tid med dietisten och det var verkligen jätte skönt ute och solen var framme. Under promenaden så var Tiffany jätte glad för hon ville gå ut och åka vagnen sen ville hon äta lite med så hon låg i vagnen och åt sin mellis. 
På besöket med dietisten det gick jätte bra och Tiffany ska börja med en extra dryck som heter: Nestle barnsondnäring, neutral. Får vi se om Tiffany accepterar den och vill ha den, för vi ska prova blanda den med bland annat vällingen och yogurt m.m.. 

Efter besöket så gick vi till station och väntade på vår älskade Karin som skulle komma till stan så vi träffade henne en stund och käkade på stan och hade jätte trevligt. Sen gick vi till "R" och han fick en ros av mig och Tiffany sen åkte vi hem och då fick Tiffany lägga sig i sängen så hon sover middag just nu..
   Denna ska Tiffany prova nu, får vi se vad hon tycker om den..

Av julimamma - 1 februari 2013 10:40

Morgonen började vid kl 09:30 för då ville Tiffany att jag skulle komma och ta upp henne och äta frukost och hon har varit jätte glad och ätit jätte bra, känner igen min glada Tiffany igen!
Just nu leker Tiffany på golvet och är jätte busig tjej verkligen, jätte roligt och se henne glad igen för det var hon verkligen inte igår efter jag hämtade henne på dagis. Men idag är hon ledig för vi ska göra andra saker idag under dagen som hon måste vara med på, men vad de skriver jag senare efter vi ha gjort de för att skriva samtidigt hur det har gått. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, ha det bra!  
Tiffany när hon var ca 10månader gammal. (april 2011)

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards