Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin »Tiffany 2år - 3år.♥

Av julimamma - 26 november 2012 22:41

Har inte skrivit så mycket på sista tiden men det blir så när jag inte alls mår bra alla dagar och Tiffany har sina dagar hon äter sämre och vissa dagar lite bättre så det blir och lägga ner energi på henne istället för bloggen. Annars idag har vi varit på bassänträning och handla lite innan vi åkte dit. På bassängträningen så fick Tiffany beröm av sjukgymnasten med och emellan åt så dansade Tiffany i vattnet med för dom spelade julmusik idag.
Det tråkiga är att vi ska gå 1gång till på bassängträningen i Västerås sen är de jullov och sen ska vi börja i Köping igen och bada på sjukhuset så vi får se hur det kommer gå, för nu är det en annan träning Tiffany ska träna på och då tyckte sjukgymnasten att vi kunde börja i Köping igen. Dock kommer inte jag kunna bada så ofta med henne för det är mer klor i vattnet där än i Västerås. 
Efter badet så åkte vi till Habliteringen i Västerås och lämnade in Matdagboken som vi har fått fylla i ett par dagar nu vad Tiffany äter så ska dom räkna lite på det får vi se vad dietisten säger om det. Konmer inte på så mycket mer och skriva just nu för jag är verkligen jätte trött ska strax sova för natten med. Ha det bra tills nästa gång jag skriver. Hej då!

Av julimamma - 21 november 2012 23:24

Morgonen började kl 07 imorse och gjorde oss klara för att åka till sjukhuset i Västerås för att träffa läkaren och dietisten med. Så Tiffany fick sin välling i bilen och sen åt hon lite flingor med och sen var hon nöjd och när vi kom fram till sjukhuset så vart det lite försenat för läkaren var borta på ett annat ärende innan. Så vi fick ta en längd, viktkontroll innan vi träffade läkaren och Tiffany håller sig på sin vikt iallafall och inte har gått ner och det är det viktigaste och sen fick vi prata med dietisten och läkaren.
Vi ska fylla i en matdagbok igen för dom ska räkna lite på hur mycket och vad hon får i sig av allt. Så ska vi skicka den till dom får vi se vad dom säger och så lyssnade läkaren på Tiffanys hjärta och lungor och det lät jätte fint tyckte han. Så fick vi vänta i väntrummet ett bra tag innan vi kom in till blodprovsrummet, så clownerna kom förbi och det tyckte Tiffany var roligt för dom sjung och då dansade Tiffany till och skratta. Sen tyckte läkaren då att Tiffany skulle ta lite blodprover så det vart 4st rör och Tiffany var verkligen jätte duktig. När det var klart kunde vi äntligen åka hem igen efter 3timmar på sjukhuset så Tiffany var jätte trött när vi kom hem så hon klättra upp i sängen och la sig under täcket och somnade ganska direkt faktiskt, duktig tjej som la sig själv idag!
Annars har vi tagit de lugnt under kvällen och busat med Tiffany mycket och ätit mat och kollat lite på tv med. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha det bra!

Av julimamma - 20 november 2012 21:00

   Morgonen började redan kl 07 imorse faktiskt men det var för att väckarklockan ringde då och det var bara och gå upp för vi skulle på möte kl 09 imorse. Så Tiffany fick följa med dit sen var det meningen att hon skulle till dagis men hon var jätte trött efter att ha busat massor på mötet så hon fick vara hemma idag. Så vi gick runt en stund på promenad och kollade runt lite i olika affärer och sen kom vi hem vid kl 15 ungefär och då hade vi varit ute sen kl 10 ungefär. Men vid kl 13 så gick jag och Tiffany på ett café för Tiffany var hungrig så hon fick en pannkaka och jag käkade en toast. Försökte få Tiffany och somna i vagnen på vägen hem men de ville hon inte göra så jag la henne i sängen när vi kom hem vid kl 15 och sen tog jag också de lugnt en stund och vilade lite för jag hade ont i huvudet. När "R" kom hem började med maten men fick ta över med att mata Tiffany för hon ville inte alls äta när "R" satt med henne så vi byte sysslor och sen käkade vi mat sen fick Tiffany leka en stund och hon var verkligen jätte busig. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ska lägga mig tidigit ikväll för vi ska upp tidigit imorgon igen!



Av julimamma - 17 november 2012 00:16

Grattis Tiffany på 28månaders dagen, (2år & 4månader). Jag älskar dig!

 

Av julimamma - 12 november 2012 22:27

Har inte skrivit så mycket om just Tiffanys utveckling men det tänkte jag göra nu.
Sen hon började på förskolan(dagis) så har hon lärt sig mer tecken och kan göra flera tecken-meningar nu med oss och försöker lära sig ännu mer och är jätte duktig på och härmas verkligen. Sen har hon börja med och försöka prata mer ord med och de kommer några stycken nya ord faktiskt och det är jätte roligt. Likadant nya ljud gör hon med så roligt!

På bassängträningen så har hon börja gå med en "pinne" själv och hon är jätte duktig med den verkligen. Hon har blivit stabliare och gå med och vill helst inte ha några armpuffar på sig när hon går i vattnet med "pinnen".  Hon är jätte duktig i vattnet och gå och leka samtidigt och det händer någonting i utvecklingen tycker både vi som föräldrar och sjukgymnasten. Jätte roligt verkligen!

Här hemma så har Tiffany börja ställa sig upp emot soffan själv och försöker klättra upp själv med. Har även kommit på att hon kan komma i och ur sängen själv med nu och de tycker hon är jätte roligt och kunna krypa upp i sängen själv och vila lite och mysa emellan åt med katten. Så vill hon gärna gå mera ute med när man håller i händerna på henne och de tycker hon är jätte roligt ibland blir de ganska långa stäckor med men de är lite olika fortfarande. 
     

Av julimamma - 5 november 2012 21:46

Har inte bloggat så mycket på sista tiden men har har verkligen inte haft tid och blogga och så har vi varit borta med..
Men Tiffany har varit sjuk men återhämtade sig ganska snabbt så hon var ledig från dagis hela förra veckan och hon fick inte vara på någon bassängträning förra veckan heller. Sen i tisdags var vi och även träffade Ortopeden med och Tiffany ska få speicallskor och hon var jätte duktig när vi var där.
Så var vi även på Ultraljudsundersökning med med "bebisen" samma dag men bara några timmar senare och det gick bra och vi skulle mer få veta exat hur långt jag har gått i graviditeten. Man såg hjärtat slå på skärmen var en lättnad och samtidigt lite skrämmande och se att de fanns en liten i magen igen. 
Så nu ska vi göra lite prover innan vi bestämmer oss om vi ska behålla den lilla eller om vi kommer vänta ett tag till. Vi ska tillbaka i December för att göra ett till ultraljud och kanske även göra lite prover med samtidigt, får se hur de blir. Annars idag har vi varit på bassängträningen och Tiffany var jätte duktig verkligen och hon har bada med "R" dom sista gångerna för hon har velat det. Efter badet så åkte vi till BVC för vi hade tid där och det gick inte lika bra denna gång heller för Tiffany har gått upp 65gram på 1månad och de är väldigt lite. När vi kom hem så ringde jag till dietisten och även dagis och berättade hur det låg till med Tiffanys vikt bland annat. 


Så nu blir det och mata Tiffany varannan timme istället var 4:e timme för hon ska äta i småmängder för att verkligen få i sig och då ska vi blanda extra grädde eller olja i hennes mat och flaska så ska vi ta en ny vikt i Västerås på Habliteringen om ca 2veckor får vi se och vi har även en ny tid till BVC om en månad med och så får vi se vad som händer med vikten då. Bara hålla tummarna nu och jobba på med Tiffany och att hon inte ska vara så envis.
Ska strax ta en dusch och sen lägga mig och sova för natten för jag är jätte trött verkligen. Kommer inte på så mycket mer just nu, skriver mer när jag har tid. Ha det bra!
 

Av julimamma - 25 oktober 2012 22:03

Några av dagisbilderna på Tiffany, hon är verkligen en fotomodell och verkligen jätte söt tjej!  
Bilderna tog den 12okotber 2012, så Tiffany var nästan 27månader(2år & 3månader.)
Jag älskar dig Tiffany du är mammas prinsessa verkligen.

Av julimamma - 23 oktober 2012 22:09

Morgonen började vid kl 07:15 för då ringde väckarklockan men gick upp kl 07:30 sen lämnade jag Tiffany på dagis och sen åkte jag och "R" till barnmorskan till kl 08:30 och det blev lite prat och så just idag. Ska även träffa en läkare med som vi ska ställa alla våra frågor till med.  När jag kom hem så kollade jag på tv en stund och efter en stund så försökte jag vila men gick inte så bra för jag behövde springa på toa hela tiden. Sen var det dags och hämta Tiffany vid kl 13 och sen gick vi till affären och handla så köpte jag lite käk och Tiffany fick sova middag när vi kom hem efter att hon fick lite käk med. Sen fick jag ont i huvudet efter maten och spydde upp en del av den med så jag vart helt tagen efter de och vilade på soffan och kollade på tv efter en stund somnade jag. "R" kom hem och började han med maten idag.
Efter maten gick vi ut en stund på en promenad och då gick Tiffany själv ca 120meter riktigt duktig tjej verkligen! Det ända var att hon höll en hand med mig och en med "R" sen gick hon hur bra som helst. Så kom vi hem efter att ha varit ute i nästan 1,5timme. Då fick Tiffany smoothie stället för välling ikväll och sen kolla klart på Djurakuten sen sova för natten och somnade ganska direkt det tog på hennes krafter att gå tydligen, stackarn me de är bra träning för henne verkligen. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer kanske imorgon. Ha det bra och god natt för jag är verkligen jätte trött.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards