Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

19maj 2013.

Av julimamma - 19 maj 2013 21:57

Under fredag och helgen har de hänt saker så jag har inte haft så mycket tid och skriva alls eller ork..

Fredag så var jag till barnmorskan på kontroll med bebisen och det såg inte så jätte bra ut denna gång. Bebisen var stressad och magen har sjukit massor och växt mindre än vad den brukar. Bebisen hade höga hjärtljud och som sagt stressad fast jag hade suttit still i väntrummet ett tag. Fick gå ut i väntrummet en stund och sen lyssna igen på hjärtljuden om dom ville gå ner eller inte men det ville dom inte riktigt. Men eftersom jag hade en tid senare till BVC med Tiffany fick vi lyssna då igen med en extra gång. Men jag fick order om att ta det väldigt lugnt sista veckorna och inga onödiga lyft och såna saker, fanns en risk för att bebisen kommer tidigare då.
För Tiffany gick det bra på BVC iallafall hon har gått upp i vikt igen inga jätte siffror men det är iallafall alltid upp i vikt nu, så nu ska hon fortsätta med det hoppas vi på iallafall. Sen gick vi och träffade Karin på stan och tog en fika med henne och en promenad till donken och käka glass. Efter de gick jag och Tiffany till Ica Maxi för vi behövde handla och dit kom "R" med och sen åkte vi hem och käkade sen fick Tiffany gröt och sova för natten nästan. 
     Lördag vaknade vi vid kl 08:50 för Tiffany kom in i sovrummet och ville ha frukost, härlig tjej som kommer in till oss när hon har vaknat och säger att hon vill ha frukost. Sen vid kl 09 kom Karin och Amanda över sen vid kl 10:30 gick vi ut på stan och var verkligen ute hela dagen och Tiffany hade jätte roligt iallafall. Vi kollade på crusingen som var i stan och sen på kvällen käkade vi pizza sen gick vi hem och kom hem vid kl 21:30 ungefär och Tiffany fick käk på vägen hem i vagnen så det var bara borsta tänderna och lägga henne i sängen.
     Söndag så vaknade Tiffany vid kl 10 och vi åt frukost sen gjorde vi oss klara för att åka till Ica maxi och köpte med oss lite käk sen hämtade vi brorsan sen vidare till Parken zoo i Eskilstuna. Det var jätte roligt tyckte Tiffany för hon fick mata några djur och även klappa en iller med och så klappa hon även andra djur på Barnens zoo, när vi var klara där så käkade vi sen fortsatte vi runt och i slutet så kom det lite regn sen gick vi genom tivolit och där fick Tiffany åka en karusell sen åkte vi hem och stannade en stund hos mina föräldrar och vi fick käk där sen kom vi hem.
När vi kom hem fick Tiffany gröt blandat med yougurt med lite omväxling men ikväll var hon så trött så hon orkade inte äta själv så jag fick MATA henne vilket inte alls händer OFTA, det är minst 1år sen jag satt och mata henne. Sen fick hon borsta tänderna och sova för natten och somnade ganska direkt verkligen för hon var helt slut. Hon har inte sovit middag på hela helgen men det är för att hon är så jäkla envis och verkligen kämpar emot fast hon är jätte trött.


Jag ska strax gå och lägga mig jag också för jag är jätte trött och ont i mina fötter med. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen om jag har tid. Ha de bra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julimamma - 1 juli 2013 11:26

Det blev inge junibebis för våran del, den har de bra i magen men vi har fått åkt in flera gånger redan till förlossningen och under helgen blev jag inlagd med men ingen bebis än. Vi får tydligen 2st julibarn istället den kanske inte ville komma i sl...

Av julimamma - 30 juni 2013 07:08

Vilken låång natt de har varit men har iaf fått sovit ca 4timmar i natt bättre än inget iallafall och så har jag haft en del värk i magen med. Har nyss ätit lite men samtidigt mår jag illa. Skriver mer sen....

Av julimamma - 30 juni 2013 00:29

Det är lördag och under natten sov jag inte mycket. Under dagen har jag haft en del värkar och varit helt slut eftersom jag inte sov så mycket under natten. Vi var och handla och när vi skulle hem så var Tiffany trött och lite gnällig. Så visade hon ...

Av julimamma - 28 juni 2013 23:45

Under dagen har jag, mamma och Tiffany varit ute på promenad sen tog vi de lugnt en stund och fikade lite och Tiffany "målade" med vanligt vatten på en träsoffa. Hon ville hjälpa sin morfar och måla altanräket men hon fick hålla sig till vanligt vatt...

Av julimamma - 28 juni 2013 13:06

Fick sovmorgon idag verkligen till kl 11:30 för då vaknade Tiffany så gick vi upp och åt frukost och sen kom mamma in och hjälpte mig med och sätta igång en maskin med tvätt sen satte jag igång diskmaskin med. Under natten har jag haft kraftigare vär...

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards