Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under november 2012

Av julimamma - 20 november 2012 21:00

   Morgonen började redan kl 07 imorse faktiskt men det var för att väckarklockan ringde då och det var bara och gå upp för vi skulle på möte kl 09 imorse. Så Tiffany fick följa med dit sen var det meningen att hon skulle till dagis men hon var jätte trött efter att ha busat massor på mötet så hon fick vara hemma idag. Så vi gick runt en stund på promenad och kollade runt lite i olika affärer och sen kom vi hem vid kl 15 ungefär och då hade vi varit ute sen kl 10 ungefär. Men vid kl 13 så gick jag och Tiffany på ett café för Tiffany var hungrig så hon fick en pannkaka och jag käkade en toast. Försökte få Tiffany och somna i vagnen på vägen hem men de ville hon inte göra så jag la henne i sängen när vi kom hem vid kl 15 och sen tog jag också de lugnt en stund och vilade lite för jag hade ont i huvudet. När "R" kom hem började med maten men fick ta över med att mata Tiffany för hon ville inte alls äta när "R" satt med henne så vi byte sysslor och sen käkade vi mat sen fick Tiffany leka en stund och hon var verkligen jätte busig. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ska lägga mig tidigit ikväll för vi ska upp tidigit imorgon igen!



Av julimamma - 19 november 2012 15:29

Under helgen har jag verkligen mått jätte dåligt och kunde inte behålla mycket alls är verkligen glad att "R" är snäll och hjälper Tiffany med de hon behöver hjälp med och sysselsätta henne. Gör så mycket jag klarar av och göra, men i lördags så var jag, "R", Tiffany och Karin till Leos lekland och hade de jätte trevligt verkligen. Tiffany tyckte de var jätte roligt och leka med bollarna, cykla och åka i rutschkanorna(?) flera gånger om. 
 
Annars under helgen har vi tagit de lugnt och kollat på filmer och busat med Tiffany massor och så har jag även försökt få i mig mat med men det har gått mindre bra med det. Men så är det helt enkelt när man är gravid, önskar bara att de kunde gå över iallafall lugna ner sig lite. Under dagen har vi varit till bassängträningen och det gick jätte bra sen åkte vi till affären lite snabbt och handla hem lite sen fick Tiffany sova middag och somnade ganska direkt. Skriver mer när jag har mer tid. Ha de bra!

Av julimamma - 17 november 2012 12:26

Morgonen började vid kl 08:15 för då behövde jag gå på toa och så vaknade Tiffany så jag tog upp henne och fixade välling och sen la vi oss i våran säng men hon ville inte riktigt så "R" tog med henne ut till vardagsrummet medan jag fick sova en stund till. Var jätte trött och hade ont i huvudet tidigare imorse inte så roligt när man har en busig tjej som är vaken men "R" var snäll och tog Tiffany så jag fick vila en stund till. Har nyligen ätit frukost och tagit mina piller med och ska strax ta en dusch så jag vaknar till ordengligt. 
Skriver kanske mer senare. Ha det bra idag!

Av julimamma - 17 november 2012 00:16

Grattis Tiffany på 28månaders dagen, (2år & 4månader). Jag älskar dig!

 

Av julimamma - 17 november 2012 00:06

Som ni kanske läste tidigare så har jag och "R" varit på kryssning och det var riktigt trevligt faktiskt men mådde grymt illa emellan åt och det var riktigt jobbigt. Men så är det och vara gravid emellan åt och dagarna går bara och vissa dagar nu kan jag faktiskt äta som vanligt men mår illa men får behålla maten iallafall..
Tiffany fick en spruta i tisdags och hon har mått ganska bra ändå trodde hon skulle få feber och såna saker men ingenting bara gränsfall på och haft feber men de gick ner och det ända som har varit är att hon har varit lite gnällig men nu är det bra igen. Annars idag så har vi varit på Hab. och det gick jätte bra och Tiffany fick jätte mycket beröm som vanligt men de är mycket för att nu har Tiffany verkligen börja ställa sig upp emot möbler och kommer upp och ner  i sin säng utan några problem med och ställer sig upp i sängen med. Jätte roligt och se verkligen!
Under dagen har vi träffat Karin med och de var riktigt trevligt och vi hade idag, måste göras om igen. Men när jag och Tiffany kom hem igen så fick Tiffany sova middag för de har hon inte vilja gjort tidigare under dagen men sen vaknade hon efter 1timme och var jätte ledsen och då ville hon ha välling och det fick hon sen somnade hon om igen och har sovit sen dess kl 20:30. Jag själv ska strax sova snart för jag är jätte trött verkligen och har inte så mycket energi till bloggen överhuvudtaget och det är därför jag inte bloggar så ofta längre. Skriv mer när jag har mer tid, ha de bra!

Av julimamma - 14 november 2012 13:48

Morgonen började bra för väckarklockan ringde inte men kom upp i tid iallafall. Vi åkte och handla lite med sen åkte vi till kungsör och lämnade Tiffany hos mina föräldrar. Dom ska vara barnvakt till imorgon för jag och Robin ska på kryssning. Det kan verkligen behövas efter allt som har varit, så de ska bli trevligt och komma iväg tillsammans. Igår fick Tiffany en spruta med och hon var verkligen jätte duktig och sa knappt ett ljud när hon fick sprutan heller. Stolt mamma verkligen! Uppdaterar när jag har mer tid. Ha det bra till dess.

Av julimamma - 12 november 2012 22:47

Idag har vi varit på bassängträning med Tiffany och idag var det jag som bada med henne och det var första gången på flera veckor för annars har "R" fått bada med henne. Men under tiden vi bada så fick Tiffany en kallsup och det gick bra då men när vi kom nästan halvvägs hem så började hon spy och var jätte ledsen hela vägen hem och jätte trött. När vi kom hem så la jag henne i sängen för hon ville verkligen sova men hann bara gå ut från hennes rum och så hör jag hur hon börjar spy igen. Var bara och plocka upp henne igen och hon vart rädd för att jag skulle skälla på henne, men sa att såna saker händer ibland och det gör inget då vart hon lugn.
Men hon ville verkligen krypa upp i sängen hela tiden när jag bädda rent i hennes säng, men när hon väl somnade sen så sov hon iallafall 1,5timme och jag satte igång en maskin med tvätt men det vart inte helt rent så jag körde en till maskin igen och den vart rent. Men det är sånt som händer när barnen inte mår bra men annars under eftermiddagen har Tiffany mått jätte bra och ätit som en häst igen. 
Sen under kvällen fick även ta ett bad igen för att vara helt ren till dagis imorgon så slipper hon lukta spya med inte så trevligt. Annars under dagen har det varit bra och relativt lugnt iallafall. Ska strax sova är jätte trött just nu håller på och somnar nästan vid datan. Skriver mer när jag har mera tid igen, blir inte så ofta jag uppdaterar i bloggen längre. Men det är så mycket som händer just nu. Ha det bra till nästa gång!

Av julimamma - 12 november 2012 22:27

Har inte skrivit så mycket om just Tiffanys utveckling men det tänkte jag göra nu.
Sen hon började på förskolan(dagis) så har hon lärt sig mer tecken och kan göra flera tecken-meningar nu med oss och försöker lära sig ännu mer och är jätte duktig på och härmas verkligen. Sen har hon börja med och försöka prata mer ord med och de kommer några stycken nya ord faktiskt och det är jätte roligt. Likadant nya ljud gör hon med så roligt!

På bassängträningen så har hon börja gå med en "pinne" själv och hon är jätte duktig med den verkligen. Hon har blivit stabliare och gå med och vill helst inte ha några armpuffar på sig när hon går i vattnet med "pinnen".  Hon är jätte duktig i vattnet och gå och leka samtidigt och det händer någonting i utvecklingen tycker både vi som föräldrar och sjukgymnasten. Jätte roligt verkligen!

Här hemma så har Tiffany börja ställa sig upp emot soffan själv och försöker klättra upp själv med. Har även kommit på att hon kan komma i och ur sängen själv med nu och de tycker hon är jätte roligt och kunna krypa upp i sängen själv och vila lite och mysa emellan åt med katten. Så vill hon gärna gå mera ute med när man håller i händerna på henne och de tycker hon är jätte roligt ibland blir de ganska långa stäckor med men de är lite olika fortfarande. 
     

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards