Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under november 2012

Av julimamma - 12 november 2012 22:22

  •  Första dagen for din senaste mens var 21-Sep-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 8 (7+3).
  •  Bebisen är c:a 14 mm. *
  •  Du har klarat av 18% av graviditeten.
  •  Du har 227 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 21-Sep-2012 till 19-Dec-2012
  •  Din andra trimester varar från 20-Dec-2012 till 19-Mar-2013
  •  Din tredje trimester varar från 20-Mar-2013 till 28-Jun-2013

Av julimamma - 9 november 2012 21:08

Morgonen började vid kl 09 ungefär och det blev att äta frukost och sen gå med Tiffany till dagis och hon var jätte sprallig och busig när vi kom dit. När vi kom in så skulle alla pojkarna pussas och kramas med Tiffany, hon är verkligen omtyckt på dagis och speciellt av pojkarna. Det är jätte tråkigt att dom inte kommer få fortsätta och gå tillsammans mer än till våren. Så när jag kom hem igen så tog jag de lugnt en stund för jag mådde jätte illa och var jätte trött så jag kollade på tv en stund och sen började jag plocka ordning och diskade med.
Så vilade jag lite till för jag försöker få i mig lite i taget och äta men får inte behålla speciellt mycket, så det känns samtidigt meningslöst och försöka äta men de är viktigt för annats mår jag illa för att jag inte äter, jobbigt.
Fick hämta Tiffany från dagis redan vid kl 13 för Logopeden skulle komma på hembesök idag och det gick jätte bra och vi fick jätte mycket beröm. Det var jag som bad henne komma hem till oss för att mest kolla av lite och så, och nästa vecka ska vi träffas igen mer för att se så det funkar lika bra fortfarande sen ska vi träffa en läkare på Habliteringen i Västerås om ca 1,5vecka så får vi se vad han säger om dagens besök som Logopeden gjorde.
Samtidigt ska vi även ta en vikt med för att se hur de har gått med den för Tiffany eftersom hon gick upp 65gram på 1månad. Om det är något annat som behövs göras eller om vi ska fortsätta med det vi gör, för vi misstänker alla att hon skulle behöva få i sig mer än vad hon redan äter efter hon har börja göra av med så mycket energi och rör sig mer. Så de är något vi kommer få gå vidare med och undersöka med, ska bli intressant och se hur de går med det hela. 

Kollar just nu på Xfactor och Tiffany har precis fått gå och sova för natten och sen blir det och ta de lungt resten av kvällen för jag mår ILLA HELA TIDEN VERKLIGEN. Jobbigt! Kommer inte på så mycket mer och skriva mer just nu, skriver mer när jag har tid. Ha det bra till dess!

Av julimamma - 9 november 2012 20:53

 
Vill bara tala om att du är en mycket speciell person för mig och har varit det sen vi träffades första gången 2007.  Det var som vi hade känt varandra hela livet när vi träffades första gången, du är verkligen en lillasyster för mig. Med dig kan man verkligen prata med om precis allt och jag vet att du hjälper mig om jag behöver råd och stöttning. Vill bara tala om att du ska vara rädd om dig och ta hand om dig för det finns ingen annan som dig syster.  Jag kommer alltid finnas vid din sida och hjälpa dig när du behöver hjälp. Det är det systrar gör för varandra. Jag älskar och saknar dig för den du är syster, glöm inte bort att det finns ingen annan som dig syster Karin!
http://www.mondoblog.se/littlemissboo/
Bekka & Karin = Systrar för alltid! 
  

Av julimamma - 9 november 2012 11:48

 
Även om det inte alltid har varit det bästa så har du ändå funnits vid min sida.
Är verkligen glad att du alltid har varit vid min sida när vi har haft det bra och mindre bra.
Det bevisar bara att vi verkligen vill kämpa för varandra.
Man inser inte alla gånger i tid egentligen hur bra man har det, fören det är försent.
Det är meningen att det är vi som ska hålla ihop och må bra tillsammans.

Av julimamma - 7 november 2012 22:58

Blir inte så mycket bloggande just nu för jag mår verkligen inte alls bra just nu. Men tog lite ork till och skriva nu fast jag inte mår bra nu heller och håller på och somnar snart..
Igår så var Tiffany hemma för hon totalvägra och äta sin frukost och under dagen träffade vi då Karin och gick och käkade ute och sen gick vi på en promenad och när vi kom hem så fick Tiffany mellis och sen sova middag för hon ville vila en stund. Då passade jag på och tvätta lite och vila en stund jag med för jag mådde inte alls bra under eftermiddagen. Under kvällen fick hon leka en stund och sen vid kl 20:30 fick hon sova för natten för då var hon trött efter att ha busat runt här hemma. 

Annars detta med graviditeten, har fått lite frågor om hur jag mår och så. Jag kan vara ärlig :mår illa får inte behålla någonting alls, feber, fryser, hostar, lite snorig och jätte trött med. Prata med en barnmorska igår och hon tyckte jag skulle försöka tvinga i mig lite ändå mycket vätska och gärna nyopnsoppa om de går men det är lättare än sagt. 
Får verkligen inte i mig någonting knappt, annars måste jag kontakta Gyn för att be om att bli inlagd ett par timmar/dagar för att ligga inne med dropp så jag inte torkar ut. Nu under dagen dessutom har jag fått feber på 38,4grader och fryser verkligen konstant. Under hela kvällen har jag fått i mig en halv pannkaka och en maka imorse men den kom upp lika fort. Så jag får inte i mig så mycket föda just nu så jag mår ganska dåligt, de gör även att jag är mer trött eftersom jag inte får i mig någon direkt näring och vill gärna sova mycket eller ta de lugnt. 
Hoppas det vänder snart, klarar inte av mycket mer. Den värsta graviditeten någonsin av alla 3 faktiskt, känns inte alls kul och vara gravid just nu och känner bara mest att de är jobbigt. Känns inte värt att må så här dåligt om detta ska fortsätta vara så här ett tag till, det får gärna vända snarast!

Men försöker bita ihop så mycket det går för Tiffanys skull, hon ska inte behöva bli drabbad för mycket bara för att jag är gravid. Hon ska kunna få den hjälp och stöttningen hon behöver för att hon ska må bra och klara av sina saker med men ibland klarar jag inte av det alla gånger, hemskt faktiskt men hon är så snäll och då börjar hon leka med något annat istället i värsta fall så det är tur att hon är relativt lugn även om hon har mycket bus och energi emellan åt. Men hon är barn och hon ska få leka och busa så mycket hon vill för att må bra och utvecklas bra!
Ska sova nu, god natt. Skriver mer när jag har tid. Ha det bra!

Av julimamma - 5 november 2012 21:46

Har inte bloggat så mycket på sista tiden men har har verkligen inte haft tid och blogga och så har vi varit borta med..
Men Tiffany har varit sjuk men återhämtade sig ganska snabbt så hon var ledig från dagis hela förra veckan och hon fick inte vara på någon bassängträning förra veckan heller. Sen i tisdags var vi och även träffade Ortopeden med och Tiffany ska få speicallskor och hon var jätte duktig när vi var där.
Så var vi även på Ultraljudsundersökning med med "bebisen" samma dag men bara några timmar senare och det gick bra och vi skulle mer få veta exat hur långt jag har gått i graviditeten. Man såg hjärtat slå på skärmen var en lättnad och samtidigt lite skrämmande och se att de fanns en liten i magen igen. 
Så nu ska vi göra lite prover innan vi bestämmer oss om vi ska behålla den lilla eller om vi kommer vänta ett tag till. Vi ska tillbaka i December för att göra ett till ultraljud och kanske även göra lite prover med samtidigt, får se hur de blir. Annars idag har vi varit på bassängträningen och Tiffany var jätte duktig verkligen och hon har bada med "R" dom sista gångerna för hon har velat det. Efter badet så åkte vi till BVC för vi hade tid där och det gick inte lika bra denna gång heller för Tiffany har gått upp 65gram på 1månad och de är väldigt lite. När vi kom hem så ringde jag till dietisten och även dagis och berättade hur det låg till med Tiffanys vikt bland annat. 


Så nu blir det och mata Tiffany varannan timme istället var 4:e timme för hon ska äta i småmängder för att verkligen få i sig och då ska vi blanda extra grädde eller olja i hennes mat och flaska så ska vi ta en ny vikt i Västerås på Habliteringen om ca 2veckor får vi se och vi har även en ny tid till BVC om en månad med och så får vi se vad som händer med vikten då. Bara hålla tummarna nu och jobba på med Tiffany och att hon inte ska vara så envis.
Ska strax ta en dusch och sen lägga mig och sova för natten för jag är jätte trött verkligen. Kommer inte på så mycket mer just nu, skriver mer när jag har tid. Ha det bra!
 

Av julimamma - 5 november 2012 15:32

November:
Vikt: 9515gram, längd: 78cm. (5november - 2år & 3,5månad.) BVC
Gått upp 65gram på 1månad. Inte så mycket!

Oktober:
Vikt: 9450gram, längd: 78cm. (3 Oktorber - 2år & ca3månader.) BVC

September:
Vikt: 9600gram, längd: 77,5cm. (3september - 2år & 1månad+17dagar.) BVC
 

Augusti:
Vikt: 9065gram, längd: 77cm. ( 2augusti - 2år & 16dagar.) BVC

 
Juni:
Vikt: 8760gram, längd: 76,1cm. ( 18juni - 23månader & 1dag. ) BVC

Maj: 
Vikt: 8270gram, längd: 74,5cm. ( 11maj - 21månader & 24dagar.) BVC
 

April:
Vikt: 7900gram, längd: 74,2cm. ( 11april - 20månader & 25dagar.) BVC 
 

Mars 2012:
Vikt: 7740gram, längd 74cm. (20mars - 20månader & 3dagar.) Västerås.
Vikt: 7670gram, längd: 74cm. (5mars - 19månader & 17dagar. ) BVC.
 

Januari 2012:
Vikt: 7560gram, längd: 73,3cm. (26januari - 18månader & 9dagar.) Göteborg.
Vikt: 7680gram, längd: 73,3cm. (10januari - 17månader & 24dagar.) Västerås.

Av julimamma - 4 november 2012 21:43

Vi var på Ultraljudundersökning den 30oktober och mer för att fastställa hur långt vi hade gått i graviditeten och se hur många det kunde vara. Läkaren trodde först att det var tvillingar men sen kollade han närmare och det visade sig att det var bara 1liten i magen. Man kunde även se hjärtat slå jätte fint, fick även en ny tid för lite mer undersökningar bland annat så får vi se senare. 

    

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards