Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

12januari 2013. (Göteborg-resan)

Av julimamma - 12 januari 2013 21:16

Kan börja med och skriva att vi har varit till Göteborg Drottning Silvia barnsjukhus med dottern Tiffany för det har redan gått 1år sen vi var på kontroll sist och det var dags igen..

8januari 2013.
Vi hade inskrivning den 9/1 kl 09:30 men vi åkte ner redan dagen innan alltså i tisdags och resan ner var en aning seg för vårt tåg vart först försenat från 10:41 till 13:10 men sen vart det inställt helt pga en olycka. Men vi kom iallafall iväg efter några timmars väntan. Under resan så var Tiffany jätte duktig och snäll verkligen men dock var hon trött och ville inte alls sova men de förstår jag för de var ganska mycket ljud i vagnen.
När vi kom fram så checkade vi in på hotellet och plockade ordning lite sen tog vi de lugnt och så var det dags för middag sen tog vi de lugnt resten av kvällen och la oss ganska skapligt men kunde inte riktigt somna.

(Bilder samma dag vi kom till hotellet.)
9januari 2013.
Morgonen började redan kl 07 och vi åt frukost och gjorde oss klara för att åka till sjukhuset. Kom in på behandlingsrummet ganska direkt och kolla vikt, längd, pox, satte emla salva och så kom läkaren och lyssnade på hjärtat och kollade om Tiffany har några mediciner.
Sen var det dags för ultraljud på hjärtat och rönken på lungorna direkt efter och så blev det och sätta en infart i handen med och det gick jätte bra och sen fick vi gå ner till en till undersökning som skulle mäta hur kontrast gick ut till lungorna och det gick jätte bra det med. Så fick vi prata med narkosläkare och läkaren som skulle göra hjärt.katt(angio) på Tiffany med och så berättade dom vad dom skulle göra med. Sen var vi klara för dagen faktiskt men då hade vi varit på sjukhuset kl 09:30 - ca 14:30.
Efter de så åkte vi tillbaka men "R" gick på stan själv och jag gick med Tiffany till hotellet för hon behövde sova middag och jag var väldigt trött eftersom jag inte sov så bra under natten.

(Tiffany somnade i min säng direkt efter sjukhusbesöket, var helt slut.)
10januari 2013.
Morgonen började kl 07 idag med sen åt vi frukost, men jag tyckte verkligen synd om Tiffany för hon skulle fasta för hon skulle göra sin hjärt.katt under förmiddagen och då ska hon sövas ner med. Men när vi kommer till sjukhuset fick vi veta att det hade blivit försenat men hur länge visste dom inte och det vart ju bara ännu längre tid som Tiffany fick fasta eftersom sköterskan inte visste någon tid. Sen kom det ett akutfall från intensiven som dom var tvunga och ta och självklart måste dom ta de barnet först som verkligen behöver den hjälpen.
Så då fick Tiffany dropp så hon fick någonting iallafall och det var glukosdropp hon fick då men de ville inte riktigt funka som det skulle men hon fick ha den iallafall. Sen att det blev inställt helt vid kl 14 då fick Tiffany äta och då slapp hon sitt dropp helt och vi fick åka till hotellet igen och vänta tills det skulle bli ny dag igen.

(Bilder från under dagen och även när hon hade dropp med och somnade för natten på hotellet.)
11januari 2013.
Morgonen började kl 07 igen och vi åt frukost och då idag fick Tiffany fasta igen och jag tyckte verkligen synd om henne eftersom hon fick fasta hela dagen innan. Sen kom vi till sjukhuset och vi hade en prelminär tid kl 09:30 eller kl 11. Men det vart ingen av dom tiderna för den första pasienten drog ut på tiden vid kl 12 fick Tiffany komma upp och sen gick det bra och fortare än vad dom och vi trodde. Dom sa att vi skulle räkna med att dom skulle vara klara vid kl 16 men dom ringde strax innan kl 15 redan.
Undersökningen och det dom skulle göra lyckades dom med, så läkarna vart jätte nöjda över resultatet.
Så vi fick komma upp till Tiffany på uppvaket och hon hade redan vaknat och dessutom fått ett gosedjur och haft en pratstund med sköterskan. Sen när jag kom då vart hon ledsen och ville komma upp i famnen direkt, sötnos! Så vi satt med henne på uppvaket en stund sen fick vi komma ner till avdelningen igen 323:an och vara på ett rum och där tog dom kontroller 1gång i timmer i 4timmar och allting såg bra ut och dom ville att Tiffany skulle äta och kissa innan vi fick lämna avdelningen för att åka till hotellet under kvällen. Men det var inga problem för Tiffany åt nästan direkt när vi kom ner till avdelningen och kissade jätte bra och kontrollerna såg jätte bra och vi fick även prata med läkaren med och vi ska tillbaka om ca 6månader igen.

(Blev inte så mycket bilder idag, detta är precis när vi kom ner till 323:an och Tiffany äter maka.)
12januari 2013.
Morgonen började faktiskt med sovmorgon till kl 08 och så åt vi frukost sen åkte vi med taxi till sjukhuset och sen var det dags för kontroller och allting såg jätte fint och Tiffany var hjälpsam och sen vart det försenat med
ultraljudet istället för kl 10 så fick vi göra det vid kl 12:30. Sen fick vi åka med spårvagnen till stan igen för att vänta på tåget som gick vid kl 16.
På tåget så somnade Tiffany ganska direkt och sov över 1timme. Men under den timmen så var de en person som rökte på toaletten och vi fick peka ut personen till kontrollanterna vem det var för brandlarmet gick igång 2gånger under ca 1timme och gjorde den det igen så var dom tvunga och avbryta tågresan, så vi satt och höll koll på den personen och den försökte gå in och röka några gånger men blev stoppad för vi sa till kontrollanterna direkt. Så vi kom hem iallafall och dessutom i tid med, helt otroligt!

Detta var vår resa och allting gick bra även om det vart förseningar, väntan och en extra dag!