Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 14 april 2010

Av julimamma - 14 april 2010 20:55

Idag så har det inte alls varit en rolig dag.. Trodde att min katt Tuttis skulle sluta äta för alltid för han har inte ätit någonting på hela dagen men jag lyckades få i han lite mat och nu senare under kvällen har han ätit mera.. Har varit nära på och förlora han en gång tidigare för 3år sen när min andra katt gick bort (den katten blev påkörd).. Då åt Tuttis ingenting på flera dagar, han låg bara och sov hela dagarna.. Så därför vart jag jätte rädd att det skulle bli så igen, men nu är det lugnare.. Har gråtit nästan hela dagen för jag vill verkligen inte förlora min allra första katt har snart haft honom i 5år.. Så jag har mest legat på soffan idag och kollat på tven och har inte ens ätit någonting för jag vart så orolig, när jag försökte äta så kom det upp igen.. Men nu på kvällen har jag ätit 3st varma makor och mår bättre med tack vare att jag har älsk som stöd..

Annars idag så går jag in i vecka 27 så det är 13veckor kvar, inte så lång tid kvar alls.. "Lillen" håller på och börja sparka mycket upp mot revbena nu och på sidorna när man ligger på sidan och sparkarna blir bara kraftigare och hårdare.. Men det är en härlig känsla och få känna när den håller på i magen, längtar bara tills den kommer ut.. Det är jätte många som tror att jag väntar en flicka så vi får väl se när "lillen" kommer ut vad det blir för kön på "lillen".. Längtan är verkligen stor!!

Av julimamma - 14 april 2010 11:32

Vecka 27;
Kroppen: Livmodern har vuxit och dess översta del finns nu en bit ovanför naveln. För många fortsätter brösten att vara spända och lite ömma under hela graviditeten och det kan rinna lite vätska från dem. Extra fett lagras i brösten och dess körtlar växer. Många kvinnor blir andfådda, då de fått en ökad blodmängd i kroppen. Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.


Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont. Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards