Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av julimamma - 12 maj 2010 22:06

Idag fick jag sovmorgon för älsk fick sova till klockan 11, sen kom Tsuki (katten) och väckte mig.. Vi åt frukost och sen gick älsk till jobbet och jag plockade in disken och sen tog jag en dusch och kollade runt lite på internet efter det och tog det lugnt.. Var ute och gick en stund på dagen med.. Idag går jag in i vecka 31 med och det är bara 69dagar kvar till beräknad förlossning, längtan är verkligen stor.. Älsk kom hem lite senare från jobbet idag och jag hade tydligen somnat på soffan när han kom hem, var helt slut efter promenaden idag.. Vi åt mat och sen gick vi på en promenad tillsammans var ute i ca 45minuter och precis efter vi kommer in börjar det regna så gick vi in i duschen och nu sitter jag här vid datan.. Tänkte bädda rent i sängarna med sen blir det och ta det lugnt.. Jaja, ska kolla runt lite på internet nu så ha det bra ikväll!

Av julimamma - 12 maj 2010 12:57

Vecka 31
Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär. Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ansöka om havandeskapspenning nu. Det gör du hos försäkringskassan.


Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards