Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av julimamma - 19 maj 2010 21:22

Ikväll så har jag diskat under tiden älsk lagade maten även om det var han som skulle diska.. Så vattnade jag även blommorna och dukade bordet.. Sitter vid datorn en snabbis just nu, tänkte göra lite nytta sen duscha om ett tag igen det har varit så varmt ute och inne idag.. Har dessutom fått kontakt med en gammalklasskompis som bor i Norge nu, vart jätte förvånad att hon hade hittat mig på facebook.. Jaja, ska göra lite annat på internet sen ska jag göra nytta.. Ha det bra ikväll!

Av julimamma - 19 maj 2010 12:33

Idag så väkte älsk mig och sen somnar han om själv, det var verkligen inte snällt.. Imorse så har "lillen" sparkat massor och hållt mig vaken och har fått gått på toa flera gånger i natt och även i morse med, men är ganska van vid det nu så det gör inte mig någonting.. När älsk är vaken så åt vi frukost och direkt efter det plockade jag med tvätten och la in det i skåpet och lådorna efter det så bädda jag sängen med.. Så duschade jag innan älsk gick till jobbet så jag hann även säga hej då till honom.. Nu sitter jag vid datan och tar det lugnt för jag har ont i huvudet idag igen och har ingen aning om varför heller men tänkte ta en alvdedon och sen kolla på tv..

Går in i vecka 32 idag och tiden går väldigt fort verkligen.. Det är ca 2månader kvar tills "lillen" är beräknad och komma ut.. Annars under graviditeten så mår jag ganska bra faktiskt, bättre än vad jag trodde att jag skulle göra.. Har lite ont i ryggen men det är mest på kvällarna men inte varje dag.. "Lillen" tycker dessutom om och sparka på mina revben på höger sida och det är inte alls skönt.. Har gått upp totalt 4,5kg under min graviditet med och det tycker jag är bra för jag trodde att jag skulle gå upp mer än 10kg efter halva graviditeten.. Om jag går upp totalt 10kg under hela gravidteten så säger jag inte så mycket för det är ganska normalt.. Jaja, ska kolla på tv nu.. Skriver mer ikväll..

GLÖM INTE!!!

Skicka ett sms med;
M24 TAT 34

TILL; 72500 detta sms kostar 3;-

Av julimamma - 19 maj 2010 12:28

Vecka 32
Kroppen: Man kan lätt bli andfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir andfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite. I vissa landsting görs ett extra ultraljud i vecka 32 för att kontrollera att barnet växer som det ska.


Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.

 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards