Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under januari 2011

Av julimamma - 17 januari 2011 00:15

 
Idag blir vår älskade dotter Tiffany 6månader gammal..
Tiden går verkligen fort, och kärleken till henne växer mer för varje dag..
Den kärleken mellan mor och dotter är det finaste man kan få..
Tiffany du är det bästa som någonsin har hänt för oss..
Vi kommer alltid finnas för dig och skydda dig, vi älskar dig för alltid..


 

   Tiffany Sonja Gullan Sederowsky, 17Juli 2010..  

Av julimamma - 16 januari 2011 19:58

Vill först börja med och gratta brorsans och hans lag till segern igår, ni kan läsa på; http://magazin24.se/fotboll/2011/01/16/dm-seger-for-kff ..
Annars i helgen har det mest varit lugnt har handla lite saker som vi ska ha till dopet och kommit överrens om vad för psalmer som vi ska ha med och det blir älskade barn, måne och sol, du vet väl om att du är värdefull.. Tiffany har börja med och sitta i sin matstol och äta mat och det går jätte bra och hon har börja få mer och mer smakportioner och gröt varje kväll och morgon med.. Så vi får se hur mycket hon har gått upp i vikt när vi ska antigen till BVC eller till Västerås den 26januari.. Har inte fått någon tid ännu till BVC men sköterskan skulle skicka ut en tid så får Tiffany sin första vaccentationssputa med snart.. Sen i fredags gick Tiffanys skötväska sönder men det var bara tur att vi fick den nya samma dag, och jag älskar verkligen den väskan den är mycket större än den förra.. Jaja ska kolla på Solsidan nu sen blir det bada Tiffany och lägga henne.. Ha de bra!
 
Idag hade Tiffany halsband och hårhand på sig och var jätte fin..   

Av julimamma - 14 januari 2011 15:38

Idag har vi varit på barncafé och träffa andra mammor och barn, riktigt trevligt faktiskt.. Tiffany verkade tycka det var trevligt iallafall satt och prata lite och busa lite med.. Just nu ligger Tiffany och sover middag ska ut igen om en stund på stan och handla lite sen blir det hem och ta det lugnt ikväll är fortfarande förkyld men just nu är det mest bara snuva kvar och lite hosta.. Tiffany har sin hosta kvar annars är hon bättre nu än förut, och det är skönt det att hennes inte varade så länge.. Ska ta och äta lite frukost nu för jag har inte haft någon matlust imorse alls (ont i halsen) men jag drack varm oboys iallafall.. Ska kanske ge Tiffany lite innan vi gå ut eller om hon ska få mat när vi kommer in igen det beror på hur pigg hon är när jag ska väcka henne strax.. Jaja, ska dra nu kanske skriver ikväll får se..

Av julimamma - 13 januari 2011 23:15

Idag så har jag och Tiffany inte gjort mycket alls mer än och busa och haft en mysdag för jag har inte mått så bra idag är förkyld igen.. Hon har varit jätte duktig och äta idag så det känns roligare och ge henne mat nu med för hon äter smakportioner med och sin ersättning, men ibland vill hon inte ha sin ersättning.. Robin ringde till BVC idag så våran BVC-sköterska skulle skicka en kallese när hon kom tillbaka på måndag om Tiffanys vaccitnationsspurtor som hon skulle ha tagit när hon var 3månader.. Ska strax väcka Tiffany och ge henne kvällsmat sen ska jag duscha och lägga mig för jag är jätte trött idag.. Jaja, ha det bra!

Av julimamma - 12 januari 2011 23:14

Idag var vi till Västerås sjukhus på kontroll med Tiffany och förra veckan så vägde hon 4466gram men idag vägde hon 4590gram och var 62,5cm lång.. Så hon har gått upp 125gram på 1vecka fast hon har varit förkyld.. Så fick hon sin första dos med Synagis idag (RS-virus, skydd "typ") och hon ska få fler doser men inte fören i februari, så tog dom även calciumprov med för att se värderna om dom är bra.. Annars så har vi börja använda storlek 2 på blöjor igen för nummer 1 är försmå nu, så det märks verkligen att hon har gått upp i vikt.. Igår hittade jag en ny skötväska till Tiffany för den som hon har nu är gränsfall på vara för liten hon har så mycket saker i sin väska nu (finns bild).. Ikväll så fick Tiffany testa och äta gröt själv med sked det gick ganska bra faktiskt hon försökte få den till munnen men innan så matade hon kinden och hakan lite också, hon är bara för gullig.. Jaja, kommer inte på så mycket mer och skriva för ikväll.. Kommer in bilder från idag när Tiffany åt gröt själv, åkte i bilen och spelade dataspel med pappa..

     

Av julimamma - 12 januari 2011 02:43

Det blev ingen uppdatering tidigare idag men har inte haft tid och jag skriver mer imorgon när vi har kommit hem från sjukhuset.. Tänkte lägga mig och sova strax har varit trött hela kvällen men nu är jag övertrött och har inte riktigt kunna somna heller därför sitter jag vid Robins IPAD och skriver.. Jaja, ha det bra..

Av julimamma - 10 januari 2011 22:20

Idag så har vi varit inne hela dagen med för Tiffanys har lite jobbigt med sin hosta fortfarande och jag vill inte gå ut för tidigt fall hon skulle bli dålig igen.. Men funderar på gå ut en stund imorgon med henne på en promenad.. Annars idag så har hon varit mer vaken och orkat busa en del och kollat på tv under tiden jag har hängt upp tvätt.. Sen när Tiffany sov så plockade jag ordning lite i sovrummet, vardagsrummet och köket så nu ser det lite trevligare ut men ska göra lite till i sovrummet innan jag går och lägger mig tänkte jag.. Har även under dagen fundera på om jag ska lägga ner med min blogg helt heller om jag ska ta en bloggpaus för det känns som det är slöseri med tid och skriva.. Jaja, tänkte hoppa in i duschen nu sen göra lite annat ska lägga mig tidigare ikväll somnade inte fören kl 04:00 i natt.. Ha de bra..

Av julimamma - 10 januari 2011 01:34

Tiffanys vikt och längd:
Nyfödd; 3840gram, längd; 49cm.. (17juli 2010)
1månad & 13dagar; 4090gram, längd; 55,5cm.. (30augusti 2010)
2månader & 3dagar; 4150gram, längd; 56cm.. (20september 2010)
3månader & 1dag; 4384gram, längd; 57,5cm.. (18oktober 2010)
4månader & 5dagar; 4660gram, längd; 59cm.. (22november 2010)
5månader & 0dagar; 4310gram, längd; -.. (17december 2010)
5månader & 12dagar; 4354gram, längd; 60,5cm.. (29december 2010)
5månader & 18dagar; 4466gram, längd; -.. (4januari 2011)

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards