Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av julimamma - 18 oktober 2012 21:34

Tänkte försöka uppdatera varje dag om hur jag har mått under dagen, är ganska kul och ha de som ett minne i bloggen när man går tillbaka ibland och läser om det som har hänt..
På morgonen mår jag riktigt illa så jag inte kan äta frukost och får springa ofta på toaletten och så spyr jag ganska ofta just nu varje dag och det är jobbigt. Kan inte behålla så mycket mat just nu heller vilket är jätte jobbigt.
Har börja få halsbränna med och det är inte alls skönt och ha de heller, sen svartnar det för ögonen någon/några gånger om dagen och det är läskigt. Hoppas på att de lugnar ner sig snart!

Av julimamma - 18 oktober 2012 20:40


En video från idag när Tiffany satt inne på sitt rum.. Duktig tjej, stolt mamma! (27månader)
 
 En video från i fredags den 12oktober när vi satt och pysslade. (nästan 27månader)
 

Av julimamma - 18 oktober 2012 19:37

Under dagen har jag betala räkningar, spytt en del gånger och diskat med. Så har jag även busat med Tiffany med idag och sen har hon kört rally här hemma med sin gåbil. Så jag passade på och ta de lugnt en stund och satt och stickade lite och kollade på barnprogram som Tiffany kollade på emellan åt. 
Annars under dagen har jag haft en hemsk halsbränna med och illa mående så gott som hela dagen med och har inte direkt kunna ätit någonting men jag har fått i mig lite nyponsoppa några gånger om dagen iallafall. Sen när "R" kom hem så åkte vi iväg och handla hem en massa mat för de behövdes verkligen. När vi kom hem så började jag med maten sen fick Tiffany gröt och sen sova för natten vid kl 19:20 för dels att hon var trött. 
Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, kollar på Lyxfällan just nu med samtidigt och har en hemsk HALSBRÄNNA. Ha det bra!
 

Av julimamma - 18 oktober 2012 10:07

Morgonen började vid kl 07:45 men orkade verkligen inte gå upp just då så jag låg kvar i sängen till kl 08 och det visade sig att Tiffany fortfarande sov då. Ringde till dagis idag och sa att Tiffany fick vara ledig idag dels för att hon är jätte trött sen kan de vara mysigt och bara ha en mysdag tillsammans med Tiffany med. Ska betala lite räkningar nu sen ta de lugnt en stund för jag mår riktigt illa och har redan fått spytt 2gånger. Skriver mer senare. Ha det bra till dess!

Av julimamma - 17 oktober 2012 22:50

  •  Första dagen for din senaste mens var 29-Aug-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 05-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 8 (7+0)
  •  Bebisen är c:a 11 mm. *
  •  Du har klarat av 17% av graviditeten.
  •  Du har 230 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 29-Aug-2012 till 26-Nov-2012
  •  Din andra trimester varar från 27-Nov-2012 till 24-Feb-2013
  •  Din tredje trimester varar från 25-Feb-2013 till 05-Jun-2013

Av julimamma - 17 oktober 2012 21:34

    Vecka 8.(7+0)
Nu har det gått några dagar sen vi fick veta att jag är gravid med ett syskon till Tiffany som är beräknad i Juni 2013. Men kan ju skriva att de är inte många som är speciellt glada över att vi är gravida, de flesta tycker att vi ska göra ABORT! Men vi tänker inte låta någon annan ta vårt beslut åt oss för det är vi som kommer få uppfostra den och såna saker ingen annan. Men visst jag kan förstå att dom flesta tycker att vi ska göra abort tanke på våran situation som vi genomgår just nu. 
Men iallafall så har jag pratat med barnmorskan idag och vi ska på ett möte i November dels för att se hur långt jag gått men barnmorskan trodde jag var i vecka v8(7+0) eftersom jag inte har haft mens sen den 29augusti sen ska vi även på läkarbesök med dels det med att Tiffany har sitt hjärtfel och kromosommissbildning form av: 22q11. 

Om man ska gemföra denna graviditet med Tiffanys så mår jag mer illa nu, spyr och är tröttare i början och går en del på toaletten med. Kan knappt äta någonting alls utan att må illa hela tiden gränsfall på och behöva spy, men så är det.
Uppdaterar senare...

Av julimamma - 17 oktober 2012 21:28

Grattis Tiffany på 2år & 3månaders dagen! (27månader) <3<3<3
 
JAG ÄLSKAR DIG TIFFANY, DU ÄR MAMMAS PRINSESSA!

Av julimamma - 17 oktober 2012 20:54

Morgonen började vid kl 07:50 för då vaknade jag av väckarklockan och "R" tog upp Tiffany för jag mådde illa och kändes som jag skulle spy på morgonen. Sen fick jag i mig lite frukost om man kan säga at de var frukost, det blev 1glas med nyponsoppa sen gick jag ut på en promenad med en stund. Annars har de inte hänt så mycket under förmiddagen utom att jag fick springa på toaletten och spy några gånger emellat åt med.
Sen hämtade jag Tiffany på dagis vid kl 13 och hon satt och ritade och hade ätit bra idag på dagis med. Sen ville inte Tiffany sova middag även om hon var jätte trött så ville hon inte ens somna i vagnen när vi var ute på promenad. Så jag testade och lägga henne i sängen en stund men hon ville inte alls sova men sen efter en stund somnade hon iallafall och jag frös jätte mycket och mådde jätte illa så jag vilade en stund på soffan och de var riktigt skönt. 
Sen lagade jag mat ikväll med och Tiffany åt av maten också sen fick hon även välling och sen sova för natten för hon var trött igen så det var bara och lägga henne för natten och då var kl 20:15 med och hon somnade ganska direkt.

Under kvällen har jag kollat på slutet av Djurakuten och små kollat på SOS sommar, ska snart kolla på resten av Djurakuten sen får vi se vad som händer resten av kvällen men de blir och ta det lugnt iallafall. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards