Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av julimamma - 22 oktober 2012 21:59

Under dagen har jag tvättat och hängt tvätt. Försökt vila en stund men de gick inte så bra kom inte till ro riktigt men låg och kollade på tv iallafall under tiden Tiffany sov middag. När Tiffany vaknade fick hon lite käk och sen kollade vi på tv en stund sen började jag med maten vid kl 18 för "R" var på föräldrarmöte idag till kl 18:30. Sen har vi tagit de lugnt och vid kl 19:30 kollade jag och Tiffany på Djurakuten sen fick hon gå och sova för natten så hon kommer upp skapligt imorgon till dagis. Ska försöka ladda min mobil nu och samtidigt kolla på Ensam mamma söker sen blir det duschen och sen sova för natten är jätte trött. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon. Ha det bra!

Av julimamma - 22 oktober 2012 14:11

Morgonen började vid kl 08:45 men "R" var redan uppe med Tiffany och käkade frukost men jag tog lite extra sovmorgon idag när jag ändå kunde göra det. Kom upp käkade frukost och gjorde oss klara för att åka till bassängträningen i Västerås och Tiffany ville bada med "R" idag så de fickhon göra också.

Men i bilen på väg till Västerås ringde jag till barnmorskan för r jag tyckte det var så pass långt fram vi hade en tid bokad och vi ville komma dit tidigare. Men det visade sig den barnmorskan jag pratade med förra veckan hade sagt fel till mig hon hade sagt den 23november. Men det är IMORGON jag ska dit inte den 23november. 
Så ska vi även på läkarbesök i veckan med eftersom det finns några frågor som vi vill ha svar på innan vi tar det slutgiltiga beslutet om den lilla som ligger och växer just nu det är mysigt men samtidigt skärmnade.

Bassängträningen gick jätte bra idag för Tiffany och hon ville knappt gå upp idag eftersom hon älskar och få bada där och leka samtidigt. När vi kom hem så satte jag igång en maskin med tvätt och lagt Tiffany men hon ville inte riktigt somna men sen bytte jag blöja på henne och då somnade hon direkt. Så nu tänkte jag passa på och vila en stund jag med för jag har ont i huvudet och mår illa som den just nu. Skriver mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 22 oktober 2012 13:26

  •  Första dagen for din senaste mens var 29-Aug-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 05-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 8 (7-5).
  •  Bebisen är c:a 15 mm. *
  •  Du har klarat av 19% av graviditeten.
  •  Du har 225 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 29-Aug-2012 till 26-Nov-2012
  •  Din andra trimester varar från 27-Nov-2012 till 24-Feb-2013
  •  Din tredje trimester varar från 25-Feb-2013 till 05-Jun-2013

    Idag är det 1vecka sen vi fick veta att jag är gravid, tien går verkligen fort. Men hur vi har tänkt just nu tänker jag inte tala om. Dom som behöver veta det vet de redan och de är inte alla som behöver veta det heller. 
    Ringde till barnmorskan imorse igen för jag tyckte det var så pass långt fram vi hade en tid bokad och vi ville komma dit tidigare. Men det visade sig den barnmorskan jag pratade med förra veckan hade sagt fel till mig hon hade sagt den 23november. Men det är IMORGON jag ska dit inte den 23november. 
    Så ska vi även på läkarbesök i veckan med eftersom det finns några frågor som vi vill ha svar på innan vi tar det slutgiltiga beslutet om den lilla som ligger och växer just nu.

Av julimamma - 21 oktober 2012 21:34

Kan säga så här att vi har inte bestämt oss än om vi ska behålla "bebisen" eller om vi kommer göra abort. Men jag vet att de är ganska många som vill att jag ska göra abort. Men det är så jäkla lätt för dom och säga för det är inte dom som kommer bli utsatt för en ABORT såfall det är faktiskt JAG och MIN kropp. Det är jag som kommer må dåligt och inte dom, dom andra kommer bara bli glada att dom fick sin vilja genom. 

Mår redan dåligt pga graviditeten och sen att många vill att jag ska göra abort det gör inte saken bättre..
Jag spyr flera gånger om dagen/natten och äter knappt ingenting på dagarna heller för det är jobbigt..
Sen mår jag illa hela tiden pga graviditeten och att många vill att jag ska göra abort. Kan inte sluta tänka på det alls dom tankarna går runt i huvudet hela tiden. Varför kan man inte få vara glad av att man är gravid!?!


Måste jag genomgå en abort för att alla ska bli nöjda igen, men då kommer jag verkligen må sämre än vad jag redan gör idag, Vet inte hur mycket mer jag pallar för att bryta ihop helt och hållet..... Orkar inte mer!

Av julimamma - 20 oktober 2012 22:44

Morgonen började vid kl 04 för då var de dags och börja spy och sen somnade jag om vid kl 05:30 och vaknade till vid kl 06 och då var det dags igen. Sen somnade jag om en stund till kl 11 det var riktigt skönt med lite sovmorgon idag faktiskt. Annars under dagen har vi varit till "R"s syster och hennes son och fikade lite sen åkte vi till Eskilstuna och köpte lite julklappar och sen åkte vi hem och Tiffany fick sova middag och jag värmde mig under mitt täcke. 
Somnade till på soffan och sen kommer "R" och väcker mig om att de är mat och de var gott sen har vi kollat på film och ska kolla på en till film strax sen blir det och sova för natten är jätte trött redan nu får se om jag ser på filmen eller om jag somnar. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer kanske imorgon. Ha det bra och God natt!

Av julimamma - 19 oktober 2012 22:12

Under dagen har jag hämtat hem Tiffany sen gick vi till affären och köpte Julmust och lite godis sen kom vi hem och käkade mellis sen fick hon sova middag och då passade jag på och vila en stund Men eftersom Tiffany sov middag i ca 2timmar så passade jag på och vilade en stund jag med. Sen kom "R" hem och då åkte vi till Dollarstore och handla lite och då passade jag även på och köpa lite julklappar till Tiffany och sen åkte vi hem och i bilen ville Tiffany käka hela tiden hela tiden men de gjorde ingenitng sen kom vi hem och så fick Tiffany en klubba och sen fick hon sova för natten vid kl 20 och somnade ganska direkt.
Under kvällen har jag stickat klart min halsduk och den är jätte skön och ha på sig faktiskt. Ska snart ta en dusch sen ska jag antagligen sova för natten för jag är jätte trött och mår illa och de är inte alls roligt. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha det bra & God natt!

Av julimamma - 19 oktober 2012 12:25

Morgonen började vid kl 07:40 men somnade om igen och vaknade till vid kl 08:15 och då vart det bråttom så bråkade Tiffany imorse med att hon inte ville dricka sin välling. Så gick jag och lämnade henne på dagis sen kom jag hem och käkade lite frukost sen har jag suttit och stickat en stund på min halsduk och där emellan fått gått till toaletten och spytt några gånger så nu dricker jag avslagen cola emellan åt.
Mår inte alls bra idag men de är bara bita ihop och snart hämta Tiffany med sen ta de lungt under dagen. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Skriver mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 19 oktober 2012 12:25

Morgonen började vid kl 07:40 men somnade om igen och vaknade till vid kl 08:15 och då vart det bråttom så bråkade Tiffany imorse med att hon inte ville dricka sin välling. Så gick jag och lämnade henne på dagis sen kom jag hem och käkade lite frukost sen har jag suttit och stickat en stund på min halsduk och där emellan fått gått till toaletten och spytt några gånger så nu dricker jag avslagen cola emellan åt.
Mår inte alls bra idag men de är bara bita ihop och snart hämta Tiffany med sen ta de lungt under dagen. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Skriver mer senare. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards