Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under december 2012

Av julimamma - 13 december 2012 21:08

Så såg Tiffanys måltider ut idag..

Frukost - "Tomtegröt" 1,5dl + 80ml mjölk...

Fruktstund - frukt/russin och näringsdryck...

Lunch - Potatis och fisk med sås på dagis, stor portion..
Mellis - Nåringsdryck 150ml..
Middag - Äpple/pärongröt 1,5dl med grädde +70ml mjölk...
Extramål - 1portion med spagetti och köttfärssås +50ml mjölk..
Kvällsmål - 2år vällng 260ml..


Som sagt Tiffany har verkligen börja äta jätte bra och Middag, extramål de åt hon direkt efter varandra och sen vällingen 1timme senare. Förstår bara inte hur hon får plats med allting i sin mage men jag klagar inte så länge hon är nöjd och glad och inte får magknip. Tycker det är lite kul och få uppdatera lite om hur Tiffany har ätit när hon äntligen äter mat igen..

Av julimamma - 13 december 2012 11:29

Morgonen började kl 08:45 och Tiffany hade precis vaknat så var hon full av bus sen var det dags och äta frukost och hon ville inte riktigt äta sin gröt först men efter en stund så började hon äta och åt upp allting sen gjorde vi oss klara för att gå til dagis. När vi kom till dagis så ville Tiffany bara gå in till dom andra barnen och äta pepparkakor och frukt sen skulle dom leka. 
Jag kom hem och åt fruksot med "R" sen gick han till jobbet och jag mår illa och vilar på soffan har nyligen kollat på julkalendern. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Skriver kasnke mer senare. Ha de bra!

Av julimamma - 12 december 2012 23:29

Så fick jag veta att jag är gravid: Min mens var försenad och sista tiden så började jag glömma bort och ta mina p-piller och det visste "R" om så vi visste båda två om att de kunde hända. Men det tog ett tag innan vi fick reda på att jag var gravid för sista mensen var i augusti men vi plusade i mitten av oktober 2012.

Det bästa med att vara gravid: Ganska tidigt fortfarande och har inte kunna direkt kunna glädja mig av denna graviditet för jag har mått så dåligt och tröttheten har gjort att jag inte har orkat så mycket.

 
Det sämsta med att vara
gravid: Må konstant illa och inte kunna behålla någon mat. Tröttheten hindrar en mycket ifrån att orka med de dagliga sysslorna.

 

Mina föräldrar och vänner reagerade:  Mina föräldrar tyckte att vi skulle verkligen igenom detta eftersom vi ändå har också Tiffany och hon har sina behov av oss m.m Det var inte den bästa tidpunkten med denna graviditet pga olika anledningar, förstår dom mycket väl! 
Mina kompisar vart glada men dom visste också till dom mer privata anledningarna så dom tyckte verkligen att vi skulle prata igenom detta och känna efter och försöka få hjälp med detta på traven. Dom skulle stötta mig utifrån vilket beslut än vi skulle ta och finnas för oss om vi behövde även prata med dom om de behövdes. 


Så reagerade min partner:
  Han var inte hemma den morgonen när jag tog ett graviditetstest men ringde hon direkt och talade om att han behövde komma hem. Han jobbade och han skulle ändå hämta oss hemma på morgonen så visade jag testet och vi sa inte så mycket till varandra under den stunden. Jag stod och var jätte ledsen och skakade massor både av att de visade att jag var verkligen gravid. Kändes så overkligt och jobbigt samtidigt men ändå fanns de en liten lycka med samtidigt, svårt och förklara. Men vi har inte tagit de slutgiltiga beslutet ännu om vi ska behålla barnet eftersom vi inte vet om den är frisk ännu. Ska ta prover först och såna saker sen får vi se vad proverna visar och då måste vi ta de slutgiltiga beslutet men vi är ganska överrens om hur vi ska göra ut ifrån allt sen. Känns välidgt skönt ändå tanke på allt som har varit!

Av julimamma - 12 december 2012 20:51

Morgonen började vid kl 08 vilket var att vi hade försovit oss för vi skulle vara på dagis vid kl 08:30. Sen gick vi till dagis och kom i tid iallafall men sen kollade vi på när dom hade luciafirande en stund men var tvunga och gå efter en stund för vi skulle till barnmorskan. När jag kom hem så åt jag frukost och sen tog jag de lugnt en stund och kollade på julkalendern sen hämtade jag Tiffany på dagis. 
När vi kom hem igen så fick hon sova middag för hon var jätte trött och hon hade ätit jätte bra på dagis idag med. Efter att Tiffany vaknade så fick hon mat och sen leka en stund så kom "R" hem från jobbet med och vi åt pannkakor till middag och de ville Tiffany också äta sen fick hon rita en stund en sen målade jag hennes naglar och klippte dom och även hennes hår med eftersom hon började bli långhårig igen. Så nu är hon fin i håret till julen iallafall och sen fick hon duscha och tyckte det var roligt efter de fick hon kolla på julkalendern och dricka sin välling på 270ml. Sen sova för natten och jag kollar på tv just nu. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer när jag har mer tid. Ha det bra!
 

Av julimamma - 12 december 2012 11:11

Imorse var vi hos barnmorskan och lite roligt med datumet 12-12-12 att vi fick komma dit denna dag, träffade även en kompis där med och pratade lite sen var det dags att gå in.. Denna gång lyckades barnmorskan sticka på första försöket och få blod jätte häftigt eftersom jag är svårtstucken annars..

Datum; 12/12-12 (Vecka 11/12?)

Blodtryck; 120/70..

HB; 127..
Socker; 5,6..
Urin: Bra, men skulle försöka dricka mer..

Fick vi även papper om att vi ska ringa om RUL men de kommer vi inte göra fören vi har tagit proverna på moderkakan och fostervatten prov för att verkligen se att barnet är frisk. Sen skulle vi få komma till barnmorskan igen i v. 24 men hon ville träffa oss efter ultraljudet så jag skulle höra av mig efter alla prover och ultraljudet igen. Men enligt min sista mens så ska jag vara v.15+0 nu redan men enligt ultraljudet vi var på den 30/10 så är jag i vecka 11+5 / 12+?.. Får väl mer exakta på nästa ultraljud som är snart dags..

Av julimamma - 11 december 2012 22:13

Måste verkligen få berömma min underbara dotter som är jätte duktig, man kan aldrig ge sina barn för mycket beröm tycker jag speciellt inte just nu för Tiffanys fall.. Det är att Tiffany verligen är jätte duktig på och äta efter att hon var magsjuk. Det var tydligen de som behövdes för henne för att inse att hon saknade maten och gröten, så vi tycker de är jätte bra att hon fick vara magsjuk för 2veckor sen nu och sen dess har Tiffany verkligen ätit som en HÄST!
Som idag:
Frukost - "Tomtegröt" 1,5dl + 70ml mjölk.
Lunch - Potatisgratäng 1,5dl med grädde + 90ml mjölk.
Mellis - Nåringsdryck 150ml.
Kvällsmål - ca 2dl äppel/päron gröt med grädde, 2st pepparkakor +180ml 3års välling.
+ vatten emellan åt under dagen med..

Som ni kanske ser så har Tiffany börja med 3års välling och hon är bara 2år & 5månader. Men det är så att hon har behövt haft dom tidigare för att få i sig de hon behöver och hon har slutat tycka om dom hon har haft så då får man byta lite tidigare. Men det tyckte inte dietisten att de var någon dålig idé att börja med 3års vällingen redan nu, hon tyckte vi gjorde rätt som började redan nu med den. Eftersom Tiffany har haft 2års vällingen i 1år nu nästan. Det är iallafall Tiffany som ska dricka den och bli mätt i magen och hon tycker om den bättre och vill ha välling de ville hon inte ha när hon hade 2års vällingen. 
Så jag är verkligen jätte glad att Tiffany har bärja äta mat och gröt igen och att de verkar hålla i sig med för hon tycker om att äta själv med så det är bara hoppas att det fortsätter så nu. Känner mig verkligen stolt att hon äter igen och helt själv nu hon har verkligen börja bli stor tjej nu när hon äter själv.. 

Av julimamma - 11 december 2012 11:32

Morgonen skulle ha börjat vid kl 08:30 men av någon anledning så hade jag stängt av väckarklockan och somnat om lika fort och vaknar till vid kl 10 för då väckte "R" mig. Så det blev och käka frukost och vi kollade på julkalendern efter de blev de och borsta tänderna. Förut tyckte inte Tiffany om "tomtegröt" men nu tycker hon om de jätte mycket hon är rolig tjej ibland faktiskt. Men hon äter fortfarande både mat och gröt som vanligt nu efter hon var magsjuk, helt otroligt och dessutom äter hon helt själv med är verkligen jätte duktig tjej.
Tänkte strax sätta igång en maskin med tvätt och plocka undan den torra tvätten och ev. köra 2st maskiner idag hoppas bara allt får plats sen blir det och pyssla lite med Tiffany. Skriver mer senare om jag har tid. Ha det bra!

Av julimamma - 10 december 2012 16:04

Under dagen har Tiffany ätit jätte bra på dagis och det var jätte roligt och höra verkligen sen har hon tränat med och haft på sig sina inneskor med. Eftersom hon även drack upp sin näringsdryck och fick en ny blöja innan jag hämtade henne så var vi ute lite över 1timme och då fick hon åka pulka så vi gick på en promenad och de tyckte hon var jätte roligt verkligen men hon ville inte gå in alls men de behövde vi göra för hon var jätte trött och gäspade flera gånger i pulkan. Så när vi kom in så fick hon sova middag och gör de fortarande snart 1,5timme. Jag har beställt julkort och ätit lite mellis med och har ont i huvudet. Skulle behöva vila en liten stund om jag ska orka med kvällen med. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, hur julkorten blev tänkte jag lägga upp en bild på julafton som förra året som en tradion i bloggen. Kommer inte på mer nu. Ha de bra!
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards