Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

10juni 2013. (Gravid)

Av julimamma - 10 juni 2013 01:05

Min graviditet så här långt/ saker jag upplevt: 
Halsbränna: Det har gått i perioder men väldigt mycket sista veckorna.
Ryggbesvär: Har haft en del problem med foglossningar och har det fortfarande men inte alla dagar längre.
Bäckenbesvär: Ja, sista veckan har det kommit en del nu.
Muskel och vadkramp: Någon enstaka gång har jag fått kramp.
Åderbrock: Nej.
Hemorojder: Nej.
Hård mage/förstoppning: Nej.
Gasig mage: Jag rapar mer än vanligt. 
Nästäppa: Ja, varje dag.
Urinvägsinfektion: Inget jag har känt av men har legat på gränsen flera gånger.
Känsligt tandkött: Ja.
Bättre hy och hår: Hyn är detsamma som innan och håret är ungefär samma men något bättre.
Illamående: Mådde illa konstant i flera veckor och spydde ganska mycket i början sen trappade det ner en del efter vecka 20-21. Men spyr forfarande inte dagligen men någon gång i veckan iallafall och är i v.39(38+0)
Ömma bröst: Inte mycket alls sista tiden bara någon gång.
Viktökning:
 Ja, sen inskrivningen så ligger jag på ca 6kg 6,5kg+.
Trötthet:  Ja det har jag haft mycket i början och är ofta trött på eftermiddagarna men det kan bara räcka med och sitta och koppla av eller ta en dusch för att bli något piggare. Men är jag riktigt trött så måste jag verkligen få vila gärna 1timme för annas blir mitt humör påverkat ganska mycket.
Upp och ner i humöret: Mycket i början och är jag riktigt trött så måste jag få vila gör jag inte det då blir jag verkligen sur/arg för ingenting egentligen.
Strimmor på magen:
 Väldigt lite har sen förra graviditeten men inte många. Men det är det värt verkligen!
Putande navel: Börjar bli det nu i slutet av graviditeten och det tycker Tiffany är roligt.
Svullnader: Ja, det har kommit nu speciellt på kvällarna och då är fötterna värst.
Yrsel: Ja det har jag ofta och behöver inte göra någonting speciellt alla gånger heller.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Var väldigt frusen i början av graviditeten, men nu är de sommar så vem tycker inte att de är varmt!?!
Blodbrist/ järnbrist: Sista gångerna har dom sätt bra ut och äter helst inte tabletterna dom smackar, *Blää*.
Sammandragningar: Har haft en del sista tiden.
Sömnproblem: Nja, bara ibland om det är för varmt i rummet kan det vara svårt och somna.
Blödningar:
 Ja, lite gran men inget allvarligt, gått över.
Ökade flytningar:
 Ja, till och från med det.
Nytt konstigt matbehov: Äter gärna jordgubbar, frukt, glass och gärna vatten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julimamma - 1 juli 2013 11:26

Det blev inge junibebis för våran del, den har de bra i magen men vi har fått åkt in flera gånger redan till förlossningen och under helgen blev jag inlagd med men ingen bebis än. Vi får tydligen 2st julibarn istället den kanske inte ville komma i sl...

Av julimamma - 30 juni 2013 07:08

Vilken låång natt de har varit men har iaf fått sovit ca 4timmar i natt bättre än inget iallafall och så har jag haft en del värk i magen med. Har nyss ätit lite men samtidigt mår jag illa. Skriver mer sen....

Av julimamma - 30 juni 2013 00:29

Det är lördag och under natten sov jag inte mycket. Under dagen har jag haft en del värkar och varit helt slut eftersom jag inte sov så mycket under natten. Vi var och handla och när vi skulle hem så var Tiffany trött och lite gnällig. Så visade hon ...

Av julimamma - 28 juni 2013 23:45

Under dagen har jag, mamma och Tiffany varit ute på promenad sen tog vi de lugnt en stund och fikade lite och Tiffany "målade" med vanligt vatten på en träsoffa. Hon ville hjälpa sin morfar och måla altanräket men hon fick hålla sig till vanligt vatt...

Av julimamma - 28 juni 2013 13:06

Fick sovmorgon idag verkligen till kl 11:30 för då vaknade Tiffany så gick vi upp och åt frukost och sen kom mamma in och hjälpte mig med och sätta igång en maskin med tvätt sen satte jag igång diskmaskin med. Under natten har jag haft kraftigare vär...

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards