Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av julimamma - 25 oktober 2011 23:45

Idag så vaknade jag första gången vid kl 05:43 och hade jätte ont i magen var tvungen och gå på toaletten och spy lite och så vänta jag en stund tills magen hade lugna ner sig. Sen somnade jag om lika fort och så vaknade jag igen vid kl 09:50 och var tvungen och gå på toaletten igen och spy och då vaknade även Tiffany. Så hon fick välling och drack upp den och jag väntade en stund innan jag vågade äta frukost. Sen vid kl 12 då åt jag frukost och det fick jag behålla iallafall sen gick jag och Tiffany ut och vi gick till Big inn och handla lite på H&M och så var vi in på Willys med. Under tiden vi var inne på Willys så somnade Tiffany i vagnen och sov 1,5timme och under den tiden gick jag till Lekia på stan och köpte reflexer till vagnen, det är ju den tiden man behöver sånt nu. Sen vaknade Tiffany och så gick vi hem och kom vi var ute mellan kl 12:30 - 16:45. Sen fick Tiffany ersättning och barnyougurt och smörgåsrån sen lekte hon en stund och så gjorde jag rent alla hennes nappflaskor och slängde dom som var snuskiga. Sen gick jag, "R" och Tiffany ut en stund och handla lite på Matöppet och sen slängde vi soppor med sen hem och åt lite mat och sen kollade vi på film samtidigit, Tiffany fick ersättning och sen gå och lägga sig för då var kl 20:15. Sen fick hon välling vid kl 23:45 så nu sover hon för natten. Jag sitter en stund vid datan och ska kolla på sjukhuset och något mer program med sen ska jag sova.
Imorgon ska vi till sjukhuset i stan för att träffa en ögonläkare för Tiffanys del, tanken på att hon skelar emellan åt när hon drömmer sig bort och är trött. Så jag ville att vår gamla BVC-sköterska skule skicka en remiss så man får kolla upp Tiffanys ögon med när hon ändå är så pass "liten" fortfarande så man har kollat upp det, sen får vi se om det är någonting vi måste kolla upp senare igen. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll, ha det bra!
 
Köpte lite saker till Tiffany idag; 2st tandborstar,
                                              ett hjärta; Jag älskar dig,
                                              pryndad fjäril,
                                              modell-lera,
                                              reflexer till vagnen,
                                              en klänning,
                                              2par strumpbyxor.
 
Sen köpte jag även en till julklapp till Tiffany.

Av julimamma - 25 oktober 2011 00:45

Hur Tiffany har ätit idag;
Kl 10:15 = 200ml 1års välling  +smörgåsrån.
kl 13:30 = 200ml spe.ersättning +smörgåsrån & riskakor.
kl 16:40 = 200ml spe.ersättning +barnyogurt & smörgåsrån.
kl 20:00 = 200ml spe.ersättning
kl 23:30 = 200ml 1års välling.
Totalt; 1000ml.
(Vanliga fall ligger hon mellan 500-600ml.)
Tiffany vill inte ha någon vanlig mat eller gröt just nu och hon har väl inte direkt ätit någon vanlig mat på ca 2-2,5vecka. Gröten slutade hon äta för ca 1vecka sen. Vi har testa med 4st olika gröter men det är ingen som duger till henne. Hon tar knappt emot skeden emellan åt för hon blir så förbannad. Därför får hon 200ml spe.ersättning till varje mål istället för 100ml som hon brukar dricka. Hoppas hon börjar äta vanlig mat snart igen.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards