Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin » 2:a Gravid/förlossning.♥

Av julimamma - 24 oktober 2012 12:28

  •  Första dagen for din senaste mens var 29-Aug-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 05-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 9 (8+0).
  •  Bebisen är c:a 17 mm. *
  •  Du har klarat av 20% av graviditeten.
  •  Du har 223 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 29-Aug-2012 till 26-Nov-2012
  •  Din andra trimester varar från 27-Nov-2012 till 24-Feb-2013
  •  Din tredje trimester varar från 25-Feb-2013 till 05-Jun-2013

     

Av julimamma - 22 oktober 2012 13:26

  •  Första dagen for din senaste mens var 29-Aug-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 05-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 8 (7-5).
  •  Bebisen är c:a 15 mm. *
  •  Du har klarat av 19% av graviditeten.
  •  Du har 225 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 29-Aug-2012 till 26-Nov-2012
  •  Din andra trimester varar från 27-Nov-2012 till 24-Feb-2013
  •  Din tredje trimester varar från 25-Feb-2013 till 05-Jun-2013

    Idag är det 1vecka sen vi fick veta att jag är gravid, tien går verkligen fort. Men hur vi har tänkt just nu tänker jag inte tala om. Dom som behöver veta det vet de redan och de är inte alla som behöver veta det heller. 
    Ringde till barnmorskan imorse igen för jag tyckte det var så pass långt fram vi hade en tid bokad och vi ville komma dit tidigare. Men det visade sig den barnmorskan jag pratade med förra veckan hade sagt fel till mig hon hade sagt den 23november. Men det är IMORGON jag ska dit inte den 23november. 
    Så ska vi även på läkarbesök i veckan med eftersom det finns några frågor som vi vill ha svar på innan vi tar det slutgiltiga beslutet om den lilla som ligger och växer just nu.

Av julimamma - 21 oktober 2012 21:34

Kan säga så här att vi har inte bestämt oss än om vi ska behålla "bebisen" eller om vi kommer göra abort. Men jag vet att de är ganska många som vill att jag ska göra abort. Men det är så jäkla lätt för dom och säga för det är inte dom som kommer bli utsatt för en ABORT såfall det är faktiskt JAG och MIN kropp. Det är jag som kommer må dåligt och inte dom, dom andra kommer bara bli glada att dom fick sin vilja genom. 

Mår redan dåligt pga graviditeten och sen att många vill att jag ska göra abort det gör inte saken bättre..
Jag spyr flera gånger om dagen/natten och äter knappt ingenting på dagarna heller för det är jobbigt..
Sen mår jag illa hela tiden pga graviditeten och att många vill att jag ska göra abort. Kan inte sluta tänka på det alls dom tankarna går runt i huvudet hela tiden. Varför kan man inte få vara glad av att man är gravid!?!


Måste jag genomgå en abort för att alla ska bli nöjda igen, men då kommer jag verkligen må sämre än vad jag redan gör idag, Vet inte hur mycket mer jag pallar för att bryta ihop helt och hållet..... Orkar inte mer!

Av julimamma - 18 oktober 2012 21:34

Tänkte försöka uppdatera varje dag om hur jag har mått under dagen, är ganska kul och ha de som ett minne i bloggen när man går tillbaka ibland och läser om det som har hänt..
På morgonen mår jag riktigt illa så jag inte kan äta frukost och får springa ofta på toaletten och så spyr jag ganska ofta just nu varje dag och det är jobbigt. Kan inte behålla så mycket mat just nu heller vilket är jätte jobbigt.
Har börja få halsbränna med och det är inte alls skönt och ha de heller, sen svartnar det för ögonen någon/några gånger om dagen och det är läskigt. Hoppas på att de lugnar ner sig snart!

Av julimamma - 18 oktober 2012 19:37

Under dagen har jag betala räkningar, spytt en del gånger och diskat med. Så har jag även busat med Tiffany med idag och sen har hon kört rally här hemma med sin gåbil. Så jag passade på och ta de lugnt en stund och satt och stickade lite och kollade på barnprogram som Tiffany kollade på emellan åt. 
Annars under dagen har jag haft en hemsk halsbränna med och illa mående så gott som hela dagen med och har inte direkt kunna ätit någonting men jag har fått i mig lite nyponsoppa några gånger om dagen iallafall. Sen när "R" kom hem så åkte vi iväg och handla hem en massa mat för de behövdes verkligen. När vi kom hem så började jag med maten sen fick Tiffany gröt och sen sova för natten vid kl 19:20 för dels att hon var trött. 
Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, kollar på Lyxfällan just nu med samtidigt och har en hemsk HALSBRÄNNA. Ha det bra!
 

Av julimamma - 17 oktober 2012 22:50

  •  Första dagen for din senaste mens var 29-Aug-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 05-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 8 (7+0)
  •  Bebisen är c:a 11 mm. *
  •  Du har klarat av 17% av graviditeten.
  •  Du har 230 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 29-Aug-2012 till 26-Nov-2012
  •  Din andra trimester varar från 27-Nov-2012 till 24-Feb-2013
  •  Din tredje trimester varar från 25-Feb-2013 till 05-Jun-2013

Av julimamma - 17 oktober 2012 21:34

    Vecka 8.(7+0)
Nu har det gått några dagar sen vi fick veta att jag är gravid med ett syskon till Tiffany som är beräknad i Juni 2013. Men kan ju skriva att de är inte många som är speciellt glada över att vi är gravida, de flesta tycker att vi ska göra ABORT! Men vi tänker inte låta någon annan ta vårt beslut åt oss för det är vi som kommer få uppfostra den och såna saker ingen annan. Men visst jag kan förstå att dom flesta tycker att vi ska göra abort tanke på våran situation som vi genomgår just nu. 
Men iallafall så har jag pratat med barnmorskan idag och vi ska på ett möte i November dels för att se hur långt jag gått men barnmorskan trodde jag var i vecka v8(7+0) eftersom jag inte har haft mens sen den 29augusti sen ska vi även på läkarbesök med dels det med att Tiffany har sitt hjärtfel och kromosommissbildning form av: 22q11. 

Om man ska gemföra denna graviditet med Tiffanys så mår jag mer illa nu, spyr och är tröttare i början och går en del på toaletten med. Kan knappt äta någonting alls utan att må illa hela tiden gränsfall på och behöva spy, men så är det.
Uppdaterar senare...

Av julimamma - 16 oktober 2012 11:41

  •  Första dagen for din senaste mens var 13-Sep-2012 ? eller (29augusti 2012.)
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 20-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i VECKA 5 (4+5)
  •  Du har klarat av 11% av graviditeten.
  •  Du har 246 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 13-Sep-2012 till 11-Dec-2012
  •  Din andra trimester varar från 12-Dec-2012 till 11-Mar-2013
  •  Din tredje trimester varar från 12-Mar-2013 till 20-Jun-2013

    Har inte riktigt smält det helt än att jag är gravid igen. Det vart en stor chock verkligen men nu får vi se hur det kommer bli. Kommer vi behålla bebisen så kommer den vara beräknad just nu den 20Juni 2013 så det kommer bli ungefär 2år & 11månader så fall mellan barnen.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards