Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin » 2:a Gravid/förlossning.♥

Av julimamma - 6 maj 2013 21:51


Det är lillsyskonets första nalle som har väldigt stora öron, de var både snutte och nalle ihop kan man säga. Kunde verkligen inte låta bli och köpa den när vi var in och kollade när vi var till lekia idag.  
Det finns så mycket bebissaker så man blir verkligen bebissjuk och längtar massor tills lillsyskonet kommer, sen kan det även vara nästan för mycket kläder, saker, vagnar osv med saker så man nästan blir galen.
Börjar längta mer efter lillsyskonet faktiskt nu när man vet att det inte är lång tid kvar av graviditeten, den kan iallafall komma några dagar tidigare som Tiffany gjorde gärna 1-2veckor tidigare men det bestämmer den själv.   

Av julimamma - 6 maj 2013 09:15

 
Sammanfattning: Vecka 34 ca 6veckor kvar nu är det inte många veckor kvar av graviditeten. Det känns mer i ryggen nu när man går längre sträckor att de börjar bli tungt för ryggen och man går inte lika snabbt som förut. Men nu har vi iallafall fixat barnvagnen helt med syskonsits till Tiffany som min plastmorfar har hjälpt oss med. Så har vi även köpt hem 1blöjpacket med så vi har någonting och börja med iallafall, kläderna är färdiga och ligger i skåpet. Men mycket mer än så har vi faktiskt inte gjort ordning i hemmet för bebisen för vi har redan skötbord som vi använder till Tiffany forfarande. Annars med graviditeten så spyr jag fortfarande har kommit i en period de kommer ganska ofta nu och utan någon direkt förvarning ibland med, bebisen rör sig mycket varje dag, foglossningar och huvudvärk emellan åt inte så ofta ändå. Bara hoppas veckorna rullar på ungefär lika snabbt som förut eller kanske något snabbare ändå eller att bebisen vill komma ut några dagar tidigare..

Av julimamma - 5 maj 2013 00:30

Det började med att de är inte någon vanlig dag idag, för det är min 25års dag! Grattis till mig!
Fick sovmorgon av både Tiffany och "R" riktigt snällt, så åt vi frukost eller dom andra gjorde jag var inte hungrig alls mådde mest illa. Så hade vi mysstund tillsammans på morgon och tog de lugnt och sen tog jag en dusch och så åkte vi till Kungsör. Var hos mina föräldrar på kalasfirande för min mormor, platsmorfar, morfar +partner kom dit på besök och gratta mig. Så hade även plastmorfar gjort klart Tiffanys syskonsits till barnvagnen så nu är den monterad på barnvagnen med och nu är det bara och vänta på att lillsyskonet vill komma ut. Efter vi var klara där så åkte vi snabbt till affären och handla så de slutade med att jag köpte lite kläder till mig själv sånt som jag behöver verkligen och lite till Tiffany så köpte vi även ett packet med blöjor till bebisen med så vi har 1packet hemma sen när det är dags. När vi kom hem så fick Tiffany ny blöja sen kröp hon upp i sin säng och somnade ganska direkt. Så jag och "R" tog de lugnt tillsammans och kollade på någon film men jag somnade i hans knä för jag var helt slut och det var jätte mysigt. 
Annars under kvällen har vi tagit de lugnt och Tiffany har ätit lite lördagsgodis med och kollat på Nicke Nyfiken, Emil i Lönneberga och Teletabis. Blir väl och kolla på någon mer film sen sova för natten är jätte trött redan nu, men får se hur länge jag orkar hålla mig vaken innan jag somnar på soffan. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha de bra!
 

Av julimamma - 2 maj 2013 18:22

Datum: 2maj 2013. (v.33 /32+2)
SF mått: 31cm.
Hjärtljud: 150slag.
Blodtryck: 130/80.

HB/järn: -
Socker/glukos: -

Vikt: +5kg. 


Sammanfattning: Var hos MVC förra veckan med men då kollade vi bara snabbt blodtrycket och urin, men det såg bra ut så det var mer en extra kontroll bara. Men denna gång gick det bra och denna gång tog vi inge HB eller glukos skönt att slippa det ibland faktiskt med. Nu behöver jag inte gå dit på någon extra kontroll fören nästa besök så det känns skönt att inte behöva gå dit igen nästa vecka. Men bebisen mådde bra och magen växer fint som den ska och den sparkade till när vi skulle lyssna på hjärtljude. Det var dagens besök och då var "R" och Tiffany med dit också. 

Av julimamma - 30 april 2013 11:47

Nu är jag gravid i vecka början av vecka 33, så nu det ca 7veckor tills lillsyskonet är beräknad och komma till oss men det kan även bli tidigare med även senare.  Det som ända är förberett att lillen ska komma är bebiskläderna i korgarna och mjukliften till barnvagnen är bäddad med men har inte fixat någon säng ännu för den står nermonderad på vinden. 
Så det är bara kläderna och vagnen som är fixad och en bilbarnstol till bebisen, så vet man inte att vi ska ha barn snart igen så är det faktiskt ingenting som syns hemma hos oss. 

Det med att känna sig gravid kan jag inte direkt säga att jag tänker så mycket på det utom att jag inte är lika smidig som vanligt och att man inte ska stoppa i sig vad som helst. Sen att jag har problem med mina foglossningar varje dag men oftast hittar man någon rimlig lösning under dagen. 

Men sängen blir inte ihop satt fören vi har flyttat för det är samma vecka som bebisen är beräknad vi ska flytta. Så det känns onödnigt och sätta ihop den nu och den ska stå ivägen här och ta plats och inte bli använd. Det är redan trångt som det är i vår lilla lägenhet så det räcker med grejer. 

Det med förlossning de ska bli ganska intressant och se hur de kommer bli denna gång och sen vad som kommer hända efteråt. Nu har man lite erfarenhet hur det kan kännas och göra ont och såna saker så det ska som sagt bli intressant. Har inte tänkt och skriva någon förlossningsbrev för jag tänker ta det som det kommer när det är dags för det gjorde jag äve förra gången. Kommer inte på så mycket mer och skriva om detta just nu!

Av julimamma - 18 april 2013 17:57

Datum: 18april 2013. (v:31 /30+1)
SF mått: 29cm..
Hjärtljud: 151slag..
Blodtryck: 120/80..
HB/järn: 105..
Socker/glukos: 4,9..

Vikt: +5kg..


Sammanfattning: Mitt järnvärde har gått ner ytterligare fast jag äter järntabletter varje dag. Meningen var att jag skulle fasta när jag kom idag och det hade jag gjort och den nya BM kunde inte hitta någon anledning till varför jag skulle göra det för det stod ingenting i journalen eller något annat. Meningen var att jag skulle ha druckit någon glukosblandning för att mäta mina värden men vi tog stick i fingret först och det var bra resultat så hon sa det att vi skippar det för det fanns ingen anledning till att göra det. Jag är verkligen nöjd att jag bytte barnmorska för hon lyssnade verkligen på mig och tog mig på allvar som inte den andra gjorde..

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards