Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin » 2:a Gravid/förlossning.♥

Av julimamma - 11 juni 2013 00:48

Vad ska man egentligen skriva ikväll det vet jag inte men man kan inte alltid veta vad man ska skriva det är ju så ibland.. 

Men under dagen har det mest och tagit de lugnt för Tiffany ville inte samarbeta med mig alls idag men det är väl såna dagar också ibland speciellt när jag var helt slut idag även om jag har sovit som en stock i natt. Har inga direkta problem med min sömn men det är så nu när man är höggravid att man har inte alls samma energi eller ork som vanligt. När "R" kom hem så hade äntligen Tiffany somnat för jag har kämpat med under dagens gång att få henne och sova middag och när "R" ändå var hemma så passade jag också på och sova en stund och det vart ca 3-4timmar som jag sov på soffan riktigt skönt faktiskt. Ikväll käkade vi faktiskt pizza dels för att jag sov till kl 20 så de blev så sent och börja laga mat då så de blev pizza istället men de är bättre än ingenting alls. 
Annars under kvällen har jag tagit de lugnt och duschat för igår hade vi inge varmvatten för blixten hade slagit ner i fjälvärmen igår och vi fick tillbaka varmvattnet tidigit imorse igen. Skönt! Ska strax krypa ner i sängen och sova för natten är jätte trött igen verkligen. Skriver mer när jag har tid kanske imorgon vi får se. Ha de bra!
Vill bara skicka även en liten hälsning till Sacha blir bättre nu verkligen! Krya på dig nu..

   dagar kvar till BF, spännande verkligen. Är nyfikna på när Lillsyskonet har tänkt och komma ut till oss nu. Du är iallafall efterlängtad av din storasyster som försöker mata dig genom naveln varje dag och pussar på magen. Du är efterlängtad av många, bara få ligga och mysa med dig och familjen!   

Av julimamma - 10 juni 2013 01:05

Min graviditet så här långt/ saker jag upplevt: 
Halsbränna: Det har gått i perioder men väldigt mycket sista veckorna.
Ryggbesvär: Har haft en del problem med foglossningar och har det fortfarande men inte alla dagar längre.
Bäckenbesvär: Ja, sista veckan har det kommit en del nu.
Muskel och vadkramp: Någon enstaka gång har jag fått kramp.
Åderbrock: Nej.
Hemorojder: Nej.
Hård mage/förstoppning: Nej.
Gasig mage: Jag rapar mer än vanligt. 
Nästäppa: Ja, varje dag.
Urinvägsinfektion: Inget jag har känt av men har legat på gränsen flera gånger.
Känsligt tandkött: Ja.
Bättre hy och hår: Hyn är detsamma som innan och håret är ungefär samma men något bättre.
Illamående: Mådde illa konstant i flera veckor och spydde ganska mycket i början sen trappade det ner en del efter vecka 20-21. Men spyr forfarande inte dagligen men någon gång i veckan iallafall och är i v.39(38+0)
Ömma bröst: Inte mycket alls sista tiden bara någon gång.
Viktökning:
 Ja, sen inskrivningen så ligger jag på ca 6kg 6,5kg+.
Trötthet:  Ja det har jag haft mycket i början och är ofta trött på eftermiddagarna men det kan bara räcka med och sitta och koppla av eller ta en dusch för att bli något piggare. Men är jag riktigt trött så måste jag verkligen få vila gärna 1timme för annas blir mitt humör påverkat ganska mycket.
Upp och ner i humöret: Mycket i början och är jag riktigt trött så måste jag få vila gör jag inte det då blir jag verkligen sur/arg för ingenting egentligen.
Strimmor på magen:
 Väldigt lite har sen förra graviditeten men inte många. Men det är det värt verkligen!
Putande navel: Börjar bli det nu i slutet av graviditeten och det tycker Tiffany är roligt.
Svullnader: Ja, det har kommit nu speciellt på kvällarna och då är fötterna värst.
Yrsel: Ja det har jag ofta och behöver inte göra någonting speciellt alla gånger heller.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Var väldigt frusen i början av graviditeten, men nu är de sommar så vem tycker inte att de är varmt!?!
Blodbrist/ järnbrist: Sista gångerna har dom sätt bra ut och äter helst inte tabletterna dom smackar, *Blää*.
Sammandragningar: Har haft en del sista tiden.
Sömnproblem: Nja, bara ibland om det är för varmt i rummet kan det vara svårt och somna.
Blödningar:
 Ja, lite gran men inget allvarligt, gått över.
Ökade flytningar:
 Ja, till och från med det.
Nytt konstigt matbehov: Äter gärna jordgubbar, frukt, glass och gärna vatten.

Av julimamma - 7 juni 2013 22:32

 
KÖN, DATUM, LÄNGD, VIKT:

HAN, 19 juni, 52cm, 3789g.
HAN, 21 juni, 51cm, 3325g.
HON, 23juni, 49cm, 3200 g.
- , 23juni, 50cm, 3470g. (Anna-svägerska)
H*N, 24juni, 50cm, 3650g. (Jag)
HAN, 27 juni, 50 cm, 3436g.
HON, 29juni, 51cm, 3453g.
HON, ??, 50cm, 3500g. (Pappa/morfar)
HON, ??, 50cm, 3550g. (Mamma/mormor)
HAN, 2juli, 50,5cm, 3843g.

Fortsätt och gissa...


Av julimamma - 3 juni 2013 20:41

  Bild ifrån: vecka 37(36+0) 28maj 2013.
Gissa när Lillsyskonet kommer? Beräknad den 25juni.. <3

När? Längd? Vikt? Kön?!    Gissa på.. 

Av julimamma - 3 juni 2013 00:19

Datum: 31maj 2013. (v.37/36+3)

SF mått: 33cm.
Hjärtljud: 150slag.
Blodtryck: 130/80.

HB/järn: -
Socker/glukos: -

Vikt: -

Sammanfattning: Som sagt nu växer magen mindre men jag följer min kurva jätte fint tycker barnmorskan och det är huvudsaken och att bebisen mår bra i magen. Hjärtljuden var jätte bra denna gång inte alls stressad eller någonting den var lite aktiv i magen men inte mycket den hade nog ganska precis vaknat efter att hon skulle känna hur huvudet låg till. Så pratade vi även en del om förlossningen med och hon tyckte att jag var väldigt lugn inför förlossningen men hon tyckte att jag borde ha någon liten "skräck" av de som vi fick gå igenom förra gången med Tiffany. Att de ska vara någonting denna gång med men jag sa att då får man ta de utifrån det då om det skulle vara någonting. Man tar de som de kommer helt enkelt för de är bättre än att gå runt och vara orolig och må dåligt istället och det höll hon klart med om. Men hon tyckte iallafall att jag var väldigt lugn nästan lite väl lugn eftersom jag att man ska snart ha barn igen och dessutom vara på förlossningen igen så hon tyckte att jag skulle shoppa mer bebissaker och kläder för att verkligen förstå det eller att jag ska plocka med bebissakerna hemma lite varje dag så jag förstår att de kommer en till snart. 
Men de är klart att man förstår att vi ska ha barn snart igen men att de är redan så snart om bara några veckor som vi är beräknade, det är de som känns mest overkligt. Denna graviditet har varit jobbig för jag har varit sjuk mycket m.m och sen dessutom att veckorna bara försvinner! Tolka inte de på fel sätt bara!

Av julimamma - 28 maj 2013 23:25

Igår så packade jag en väska till mig själv som jag ska ha till förlossningen och BB-väskan till "lillsyskonet" med. Så under dagen har jag fixat det sista med barnvagnen med att bytta hjul, reflexer och regnskyddet sitter på med och så är den bäddad också. Ska fixa till en sovplats till "lillsyskonet" med någon dag så den har någon plats och sova när den kommer eftersom spjälsängen kommer den ligga i senare för den ska få ligga i barnkorgen som mamma köpte förra veckan men den är inte hemma hos oss den är hos mina föräldrar. 
 
Så nu väntar barnvagnen på bli använd igen och gå på promenader bland annat...

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards