Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin » 2:a Gravid/förlossning.♥

Av julimamma - 15 april 2013 21:48

 
Sammanfattning: Veckorna bara rinner iväg nu så man inte hinner knappt med längre, känns som jag är i vecka 24 men längre än så har man redan kommit och har gått in i vecka 31 redan..SHIT! Men jag har en del foglossningar, halsbränna, illamående och trötthet men jag är ganska glad att jag ändå är så pass rörlig som jag ändå är emellan åt och orkar göra någonting. Vissa dagar känner jag inte av foglossningarna lika mycket och då passar man på och njuta lite extra den dagen och stunden med Tiffany. Men spyr gör jag fortfarande inte varje dag men det förekommer ganska ofta fortfarande..

Av julimamma - 3 april 2013 11:34

Datum; 3april 2013, (v.29 /28+0)..
SF mått; 27 cm..
Hjärtljud; 155 slag..
Blodtryck; 130/65..

HB(järn); 114..
Socker(glukos); 6,4..


Sammanfattning: Dagen besök hos MVC gick egentligen som förväntat lite sämre idag än förra gången. Ska börja med järntabletter igen 1st /dag. Hade jag hade högt blodtryck hade hon skickat mig till förlossningen direkt för vidare undersökningar och prover, men eftersom jag inte hade det så gick det bra denna gång. 
Nästa gång ska jag fasta tills jag kommer på morgonen för att göra ett Glukostest så får vi se vad det visar och sen blir det dom andra vanliga proverna med. SF-måttet låg på gränsen till att vara under "normala" gränsen men det var fortfarande OK. Har fortfarande mindre mage denna gång än när jag väntade Tiffany annars brukar många ha tvärtom, men de är skönt att ha en mindre än större mage faktiskt.

Av julimamma - 2 april 2013 22:59

 
Sammanfattning: Då är man i början av vecka 29, inte många veckor kvar nu men istället för att plocka fram saker och göra ordning så plockar vi mer ner saker och förbereder inför flytten och bebisen är ju som sagt beräknad i samma veva med så vi får se om det blir flytt eller bebis först för våran del, spännande.
Skriver mer om en uppdatering imorgon under dagen/kvällen..

Av julimamma - 26 mars 2013 10:01

 
Sammanfattning: Nu blir det inte så mycket sömn på nätterna för ligger jag på rygg eller på sidan för länge då får jag riktigt ont i ryggen. Kan inte gå några längre streckor längre för då får jag riktigt ont i ryggen men ibland så envisas jag med att gå lite extra men då får jag ont. "Lillen" är vaken när det passar den oavsett om det är natt eller dag, men är ganska lugn emellan åt på dagarna iallafall. Har fortfarande en del halsbränna med och täppt i näsan med. Vikten har börja gå upp igen och ligger på +2,5kg sen inskrivningen hos BM(barnmorskan).

Av julimamma - 15 mars 2013 23:18

  •  Första dagen for din senaste mens var 18-Sep-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 25-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 26 (25+4).
  •  Bebisen väger c:a 897 gram. *
  •  Bebisen är c:a 34,8 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 63% av graviditeten.
  •  Du har 100 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 18-Sep-2012 till 16-Dec-2012
  •  Din andra trimester varar från 17-Dec-2012 till 15-Mar-2013
  •  Din tredje trimester varar från 16-Mar-2013 till 25-Jun-2013

    Sammanfattning: 
    Blir en kort sammanfattning men jag mår faktiskt förvånadvärts väldigt bra nu utom att jag har en del foglossningar. Tar lite längre tid och komma fram till ställen när man är ute på promenad för jag måste stanna till emellan åt för de gör ont i ryggen. Men har börja få mycket halsbränna och täppt i näsan igen. Blir tröttare tidigare på kvällarna men kan inte sova för tidigit då vaknar mitt i natten och har svårt och somna om igen för oftast vaknar "lillen" till då och ska buffa runt i magen och röra sig. Det med att gå upp i vikt är tydligen inget jag gör direkt har gått ner i vikt igen, så jag ligger på samma vikt som jag hade som inskrivningsvikt hos BM(barnmorskan), ändå är jag i vecka 26..

Av julimamma - 12 mars 2013 08:45

 
Sammanfattning: Var hos BM(barnmorskan) i fredags och bebisen mår bra och hjärtljuden var jätte bra. Magen är något mindre än när jag väntade Tiffany. Det var en jag träffade på idag och han trodde inte på mig att jag skulle ha barn om ca 3månader. Han gissade på att jag var gravid i 4månaden MAX, för att jag hade sån liten mage tyckte han. Lite roligt faktiskt så han fick en ganska stor chock när jag sa att det är ca 3månader kvar bara. Annars mår jag ganska bra i graviditeten nu det ända är att jag har ont i ryggen pga foglossningar mår illa ibland och är tröttheten går i perioder. Men jag har lyckas hållt mig frisk nu ganska länge och det är jätte skönt!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards