Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Inlägg publicerade under kategorin » 2:a Gravid/förlossning.♥

Av julimamma - 28 maj 2013 22:46

 
Bilder på magen som sakta men säkert har växt och även sjunkit lite med veckorna. 28dagar till BF!   

Av julimamma - 26 maj 2013 00:40

Blodtryck: 125/70.
Urin: +1/0.

Sammanfattning: Eftersom jag har mått som jag har gjort sista tiden och hade vissa symtomer som havandeskapförgiftning tyckte barnmorskan så ville hon att jag skulle kontakta förlossningen och prata med dom och komma överrens om något bra. Blev som sagt dit skickad iallafall för en kontroll och bebisen mådde jätte bra och mina värden var bättre där än hos barnmorskan så det var inte alls några tecken på havandeskapförgiftning. Dom misstänkte mer att de kunde vara späningshuvudvärk eller migrän som jag lider av. Nog med att jag har haft migrän ett par gånger förut men inte på så vis att jag behöver spy emellan åt men huvudsaken var att bebisen mår bra iallafall.
Ska till barnmorskan igen på en vanlig kontroll nästa vecka igen, vanliga fall går man vad 14:e dag men jag har gått 1gång i veckan sista tiden nu.

Av julimamma - 20 maj 2013 23:38

Under dagen var vi till H&M och där hittade vi jätte gulliga bebiskläder till Lillsyskonet och Tiffany var med och valde lite kläder med. Det blev blandat med storlekar också. Annars under dagen har jag tagit de ganska lugnt med dels för att jag har haft problem med mina foglossningar och lite sammandragningar med och så huvudvärk imorse med.
 
Vad det är och storlek:
1, Byxor 2par storlek: 62.
2, Bodysar 2st storlek: 50.
3, 1 Kobody storlek: 68.
4, Kodress storlek: 68.
5, Komössa till storlek: 68.

Av julimamma - 17 maj 2013 21:17

Datum: 17maj 2013. (v.35 /34+2)

SF mått: 32cm.
Hjärtljud: 170slag i början sen gick den ner till 160slag.
Blodtryck: 120/80.

HB/järn: 118.
Socker/glukos: 5,6.

Vikt: +5,5kg. 

Sammanfattning: Magen har växt 1cm på 2veckor och hjärtljuden var väldigt höga och bebisen var stressad vilket inte är bra. Fick gå ut i väntrummet en stund och hoppas på att hjärtljuden skulle gå ner lite men det ville dom inte riktigt då mer än till 160. Men skulle komma på ett nytt extra besök nästa vecka igen för dels dubbelkolla det och urin igen. BM trodde först att bebisen hade vänt på sig och lagt sig i säte men när hon kände en gång till så kände hon att det var huvudet neråt men väldigt långt ner redan. Så jag ska ta det väldigt lugnt nu sista veckorna så de inte kommer allt för tidigt iallafall. Vikten går sakta sakta uppåt med men inte alls mycket men det är bra det.

Av julimamma - 13 maj 2013 00:11

 
Sammanfattning kommer senare..

Av julimamma - 8 maj 2013 22:23

Morgonen började inte precis som jag ville för jag hade en del förvärkar och JÄTTE ont verkligen kunde inte ens gå normalt för att jag hade så ont, kom inte ner och ta upp Tiffany ur sängen knappt heller. Men det gick till slut för hon fick ställa sig upp så jag kunde bära upp henne sen åt vi frukost och Tiffany åt jätte bra men det tar lite tid ibland men det får man räkna med när hon äter huvudsaken är att hon äter iallafall. 
När hon hade ätit klart så plockade jag ordning med det vi skulle ha med oss ut till lekparken så jag tog 2st alvedon och sen var det bara hålla tummarna att det skulle släppa att inte värkarna skulle fortsätta. Men dom slutade inte det kom oftare när jag var ute med Tiffany i lekparken, ville bara skricka för att jag hade så ont verkligen. 
När vi kom in igen efter 1timme ute i lekparken sen klarade jag verkligen inte av mer med min smärta ute, så fick Tiffany mellis och hon ville bara ha sin smoothie och hon drack upp allting ganska direkt när vi satt i soffan sen fick hon sova middag och somnade faktiskt. Så jag passade på och vila en stund jag med men hade riktigt så det tog ett tag innan jag kom till ro med hop om att de skulle ha släppt när jag vakna. 
Men var det borta när jag vaknade? NEJ. Då mådde jag riktigt illa, spydde, huvudvärk och fortfarande förvärkar som gick över sen till sammandragningar. Har fortfarande ont i huvudet och har mycket sammandragningar men de är inte så att jag känner för behöver att åka in ännu. Annars under kvällen har jag tagit de lugnt och just nu kollar jag på Djurakuten, kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards