Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under november 2011

Av julimamma - 28 november 2011 01:30

 

Detta är den gamla..

Detta är den nya..
Vilken ser passar bäst till bloggen nu?? Ville ha lite mer julkänlsa på bilden. :)
 

Av julimamma - 27 november 2011 23:30

Idag så tog jag och Tiffany sovmorgon, kan vara väldigt skönt med det ibland. Under dagen åkte vi till Eskilstuna med mamma, pappa och brorsan så kollade vi på julmarknaden och lite på stan med sen åkte vi hem. Men meningen var att vi skulle ha tänt ljus på gravarna idag men de blåste för mycke ute idag så de blev inget. När vi kom hem så fick Tiffany lite mat sen fick hon leka en stund sen försökte jag få henne och sova middag, men gick inte. Sen blev det så att jag och Tiffany åkte hem redan ikväll så Tiffany fick leka en stund när vi kom hem och jag plockade ordning på de vi hade haft med oss. "R" gav Tiffany välling och gjorde henne klar för sängen sen kollade vi på Gustavsson och sen har jag haft en mysstund med "R". Sen somnade jag till på soffan men sen tog jag en dusch och nu sitter jag vid datan och skriver i bloggen. Tänkte kolla upp lite andra saker med sen ska jag sova för natten är jätte trött. God natt!
 

Av julimamma - 26 november 2011 22:39

Blir en snabbuppdatering ikväll..
Idag har jag och Tiffany varit till Eskilstuna med mamma,pappa och brorsan. Vi ska sova hos dom tills på måndag för imorgon ska vi på julmarknad i Eskilstuna och sen ska vi även tända ljus på gravarna imorgon. På måndag kommer min mormor och plastmorfar och dom ville träffa mig och Tiffany då. Idag köpte jag även en ny jacka till mig själv och den är jätte skön verkligen. Just nu kollar jag på en film Freaky friday på på kanal 5 sen blir det och duscha och sova för natten. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha en bra kväll!
 

Av julimamma - 25 november 2011 23:45

Nu är veckan slut och denna vecka har verkligen gått fort. Idag så gick vi upp vid kl 9 och åt frukost sen lekte jag och Tiffany en stund i vardagsrummet. Sen började jag plocka med julgardiner och dukar och satte upp gardinerna utom i vårat sovrum för gardinstången sitter verkligen åt skogen, petar jag på den får jag säkert hela över mig. Sen fick Tiffany mellis och sen gick vi till apoteket och hemköp på stan sen gick vi hem. När vi kom hem så fick Tiffany sova middag 1timme och då kollade jag på unga mödrar. Annars under kvällen har vi tagit ner resten av julsakerna sen fick Tiffany välling och sen somnade hon jätte snällt i sin säng. Jag har plockat fram julsakerrna och sen har jag kollat på Idol med. Ska strax sova är jätte trött, ska upp skapligt imorgon med. Ha de bra, God natt!

Grattis till oss med på våran månadsdag: (25november)
Tillsammans: 4år & 4månader.<3
Förlovad: 2år & 7månader. <3
 

Av julimamma - 24 november 2011 22:24

Oktober:
Vikt: 7260gram, längd: 71cm. ( 13oktober - 14månader & 25dagar. )

Vikt: 7385gram, längd: 71.1cm.  ( 28oktober - 15månader & 11dagar. )

November:

Vikt: 7465gram, längd: - cm. ( 10november - 15månader & 24dagar.)
Vikt: 7560gram, längd: 71,5cm. ( 24november - 16månader & 7dagar.)


Nästa viktkontroll blir om 1månad, får vi se hur det går då. Det är bestämt så nu eftersom Tiffany har bara gått upp i vikt dom sista gångerna nu och det ser bra ut.

Av julimamma - 24 november 2011 22:12

Idag vaknade vi kl 9 och åt frukost sen gjorde vi oss klara för att gå till BVC och det gick bra där idag. Ska tillbaka om 1MÅNAD, första gången nu vi ska vänta 1hel månad till nästa viktkontroll men de känns skönt. Sen kom mamma och hämtade mig och Tiffany så vi har varit hos dom hela dagen och har busat massor var knappt att Tiffany ville sova middag. Tiffany har mått som vanligt och inga tecken på att få feber heller, de är skönt att hon inte har fått några biverkningar av sprutan. Annars har de inte hänt så mycket mer idag eftersom vi var hos mina föräldrar, kom hem vid kl 19:30 och Tiffany fick välling vid kl 20 sen fick hon sova för natten. Jag har kollat på Drömmen om ett barn och Lyxfällan. Tänkte sitta vid datan en stund nu sen ta en varmdusch sen sova. Kommer inte på så mycket mer och skriva om nu. Ha de bra!
 

Av julimamma - 24 november 2011 01:30

Nu tänker jag lägga mig i min sköna säng och sova för natten, är jätte trött nu och klockan var lite mer än vad jag trodde. Har även tittat om Tiffany har fått någon feber men de har hon inte fått ännu, får se imorgon bittit hur det är då. Nu säger jag bara en sak: GOD NATT!
 

Av julimamma - 23 november 2011 22:50

Under dagen har vi badat och de gick jätte bra och Tiffany vart väldigt trött, sen fick Tiffany även en spruta(influensa) idag. Den sprutan är ett extra skydd mot henne så hon inte blir jätte dålig när hon blir förkyld och såna saker. Dom barnen som har hjärtfel får erbjudan och ta den sprutan för dom är bland den riskzonen att ha sämre immunförsvar.

Tiffany sov middag i 2,5timme och sen var hon pigg hela kvällen, man märker inte ens på henne att hon har fått en spruta idag. Hon hade ingen feber ikväll nu innan hon somnade heller, får se om hon har de imorgon då blir det och avboka tiden hos BVC. Eftersom vi ska till BVC imorgon på en ny viktkontroll, sen ska vi inte dit fören 1månad om vi är hemma då. Annars imorgon blir det ta de lugnt och börja plocka fram julgardiner och lite julpynt, får se hur Tiffany mår imorgon.

Som ni kanske läste i mitt tidigare inlägg idag så har vi fått brev från Tiffanys läkare i Västerås, han har varit kontakt med dom i Göteborg angående om Tiffany. Dom sa till oss i somras att vi skulle få en ny kallelse i nov/dec men de har vi inte fått ännu och nu vet vi ungefär när vi kommer ev. få åka ner till Göteborg. Men tänker inte skriva ut de i bloggen eftersom ingenting är säkert ännu. Men vi kommer iallafall få åka ner till Göteborg och göra nya kontroller och tanken var att dom skulle göra en datortomografi men de blir och göra en hjärtkateterisering och de har dom gjort förut på Tiffany. Under hjärtkateterisering så ska dom försöka då vidga lungartären om dom tycker den ser väldigt trång ut. Så vi får se hur det går under den undersökningen, om dom behöver vidga lungartären eller inte. Så ligger de till iallafall för nästa undersökning i Göteborg för Tiffany, sen hoppas vi få komma hem snarast.
Kommer inte på så mycket mer och skriva om nu ikväll, ha de bra. God natt!
   
Bilden är från google.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards