Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

21maj 2013.

Av julimamma - 21 maj 2013 22:57

Dagen började med att Tiffany letade efter pappa("R") i hans säng men hans säng var tom eftersom han var redan på jobbet. Då gick hon ut från rummet igen och klättra upp i soffan och busade, när hon hörde att jag ropade på henne så kom hon in och killade mig under fötterna så busade vi en stund. Så åt vi frukost tillsammans och hon åt inte upp sin gröt det var ca 2skedar kvar sen fick hon leka en stund och så började hon trotsta emot och ville bara göra saker hon inte skulle göra och så ville hon helt plötsligt äta och då fixade jag ordning mellis men de ville hon inte alls ha så började hon bli trött vid kl 12:30 försökte få henne och sova. Men eftersom hon har kommit på att man kan komma ur sängen själv så gjorde hon det ett par gånger, sen satt hon bland annat och lekte i sitt rum när jag kollade till henne. Sen fick hon mellis vid kl 13:15 och sen gjorde vi nytt försök med att sova middag. Men det tyckte inte hon alls om och då fick hon vara vaken 1timme sen testade jag igen vid kl 14 och då låg katten med henne i sängen hon höll på somna då hoppade han på dörren och då vaknade hon till så hon somnade aldrig då. Sen fick hon försöka sova en stund men gav upp efter ca 30minuter så då kom brorsan över med ca 1,5timme. Då skulle hon käka igen och då skulle han mata henne tyckte hon och det gjorde han sen var de full fart på henne ett tag och sen vid kl 18 fick hon lägga sig i sängen igen för hon var verkligen jätte trött och det vart tyst och hon kom inte ut så vi trodde hon somnade, men det gjorde hon tydligen inte. Hon hade lekt i sitt rum och slängt ut massor av blöjor på golvet och i sin säng så fick hon gröt och sen göras klar för sängen. Sen somnade hon för natten utan några problem efter att ha fått gröt och då skulle jag mata henne för annars åt hon inte. Sen satt hon och åt flingor och lite av "R" med. 


Så nu under kvällen har jag nyss kollat på Djurakuten och ska kolla på Unga mödrar sen ska jag duscha sen sova för natten, kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha de bra!
 När Tiffany åt första skeden med gröt själv imorse! (2år & 10månader)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julimamma - 1 juli 2013 11:26

Det blev inge junibebis för våran del, den har de bra i magen men vi har fått åkt in flera gånger redan till förlossningen och under helgen blev jag inlagd med men ingen bebis än. Vi får tydligen 2st julibarn istället den kanske inte ville komma i sl...

Av julimamma - 30 juni 2013 07:08

Vilken låång natt de har varit men har iaf fått sovit ca 4timmar i natt bättre än inget iallafall och så har jag haft en del värk i magen med. Har nyss ätit lite men samtidigt mår jag illa. Skriver mer sen....

Av julimamma - 30 juni 2013 00:29

Det är lördag och under natten sov jag inte mycket. Under dagen har jag haft en del värkar och varit helt slut eftersom jag inte sov så mycket under natten. Vi var och handla och när vi skulle hem så var Tiffany trött och lite gnällig. Så visade hon ...

Av julimamma - 28 juni 2013 23:45

Under dagen har jag, mamma och Tiffany varit ute på promenad sen tog vi de lugnt en stund och fikade lite och Tiffany "målade" med vanligt vatten på en träsoffa. Hon ville hjälpa sin morfar och måla altanräket men hon fick hålla sig till vanligt vatt...

Av julimamma - 28 juni 2013 13:06

Fick sovmorgon idag verkligen till kl 11:30 för då vaknade Tiffany så gick vi upp och åt frukost och sen kom mamma in och hjälpte mig med och sätta igång en maskin med tvätt sen satte jag igång diskmaskin med. Under natten har jag haft kraftigare vär...

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards