Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av julimamma - 4 februari 2013 23:43

Tänkte faktiskt skriva lite om Tiffany i detta inlägg.. 


Måltiderna idag:
Kl: 10:30 - Frukost = Jucie, yogurt 150gram, 1/2maka och 6st skivor gurka.
Kl: 12:00 - Mellis = Åt några bitar päron & gurka & vatten.
Kl: 13:30 - Mat = 1portion gröt och mjölk.
Kl: 17:15 - Mellis = Spec.smoothie 200ml.
Kl: 19:00 - Middag = 1portion Korvsoppa +nya drycken 80ml. (minimax)

Kl: 20:45 - Kvällsmålet = 1portion gröt och vatten.


Så idag ville Tiffany inte alls ha någon välling och har valt och ätit vanlig mat och gröt idag, jätte roligt och se verkligen att hon är intresserad av mat. Det märks även på hennes ork att hon äter mer vanlig mat också för hon busar mer och orkar på ett annat sätt med.
Annars idag har hon lekt massor och busat, klättrat upp i soffan flera gånger och ner, åkte rally på sin gåbil, öppna massa skåpdörrar och busat med mig massor. Roligt och se att de händer saker i hennes utveckling!


Är verkligen stolt att få vara mamma till Tiffany även om hon gör sina hyss men det visar bara att hon utvecklas och gör som alla andra barn även om hon ändå är ganska lugn ändå. Men hon kan vara riktigt envis vissa dagar så man nästan blir tokig för att hon inte lyssnar men det är bara och bita ihop och fortsätta kämpa på.

Av julimamma - 4 februari 2013 12:34

 

  •  Första dagen for din senaste mens var 18-Sep-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 25-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 21 (20+0). 
  •  Bebisen väger c:a 295 gram. *
  •  Bebisen är c:a 22,2 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 50% av graviditeten.
  •  Du har 140 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 18-Sep-2012 till 16-Dec-2012
  •  Din andra trimester varar från 17-Dec-2012 till 16-Mar-2013
  •  Din tredje trimester varar från 17-Mar-2013 till 25-Jun-2013


    Tankar & Känslor: 

    Mår som sagt fortfarande illa varje dag och spyr ibland, huvdvärk emellan åt, foglossningar, humörsväningar och trötthet ..
    Känner att "lillen" rör sig i magen varje dag och har även känt första riktiga sparken med. "Lillen" tycker inte om när jag sträcker på mig på morgonen i sängen för då sparkar den lite extra på kissblåsan..
    Har inte riktigt förstått att jag har redan gått halva graviditeten även om magen växer, men det är också mycket för att jag har inte skaffa så mycket eller kommer göra det heller till "lillen". Tänkte ta de som de kommer det hela med graviditeten och saker sen är det inte så bråttom ännu, finns tid kvar..
Av julimamma - 4 februari 2013 11:50

Idag är der 3år sen vi fick se Tiffany för första gången på ultraljud vid kl 13.. Tiden går fort. <3

Natten har varit låång och jobbig för jag har hosta massor och haft svårt och andas emellan åt. Sen efter en låång natt så lyckades jag äntligen sova en stund iallafall och imorse hade jag verkligen ingen röst alls kvar. Men jag har fortfarande ont i min hals, känns som någon har kört med en taggtråd i halsen och det är inte alls skönt.
Lyckades iallafall få i mig lite frukost och honungsvatten och sen tagit de lugnt en stund ska göra lite nytta om en stund sen blir de och ta de lugnt. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu..

 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards