Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av julimamma - 16 januari 2012 23:15

Bilden säger nog det mesta vad jag tänker göra nu. Har duschat och Tiffany sover sen några timmar tillbaka så nu tänker jag krypa ner i min mysiga säng och SOVA. God natt! Skriver mer imorgon!  =)
   
     

Av julimamma - 16 januari 2012 22:20

Ditt Barn lista;
Född:
17Juli 2010..
Var: Västerås BB..
Tid:  00;56..
Födsel vikt: 3840gram..
Födsel längd: 49cm..
Huvudmått vid födsel: 34 cm..
Namn: Tiffany..
Andranamn: Sonja, Gullan..
Efternamn: Sederowsky..
Ålder: 1år & 6månader.. (18mån.)
Namnbetydelse: Ingen aning..
Nyligen lärt sig:
Hasar sig runt på rumpan, gå när man håller i händerna..
Dagis: Nej..
Vikt nu: 7680gram..
Längd nu: 73,3cm..
Mammagris eller pappagris: Mammagris har hon alltid varit..
Favorit bus: Hasa sig runt i lägenheten och leka med allt..
Favorit mat:
Det mesta speciellt risifrutti och majs..
Favorit leksak: Gärna saker som låter, blinkar och har knapppar..

Favorit tv program: Det mesta på nickelodeon och barnkanalen, kolla sällan på tv..
Favorit musik: Pippi Långstrump m.m
Sover i:  Pyjamas..
Favorit person förutom mamma:
Pappa & mormor..
 Barnvagn:
Emmljunga scooter 2009 & Hello kitty sulky..
Försäkring: Skandia..
Blöjor: Libero..
Hur många tänder: 8st..
Storlek i kläder: 80..
Syskon: Inga..
  ( Bilder från nyråsafton.)

Av julimamma - 16 januari 2012 22:02

Då var tvprogramen slut och jag kan inte förstå vissa mammor i detta program. Det verkar mer som om det är dom som vill de mer än sina barn. (programet Mamma och minimodeller.)
Tiffany vaknade till och lekte i sängen en stund och ville inte riktigt somna om så fick hon en ny blöja sen somnade hon om igen ganska direkt, som tur var iallafall. Tänkte ta en dusch nu och även vila handleden börjar få ondare igen, hoppas de blivit bättre till imorgon. De gör ont och bära upp Tiffany men de är bara och bita ihop och göra de bästa av de hela. Det är tur att jag inte behöver bära henne hela tiden som förut, nu kan hon iallafall förflytta sig själv och så vill hon gärna gå mycket. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, ha de bra! =)
 

Av julimamma - 16 januari 2012 20:15

Under dagen så har Tiffany lekt en helt del och busat. När "R" kom hem så gick vi till affären och handla lite sen kom vi hem och åt lite så fick Tiffany lite ersättning och risifrutti som hon tycker om att äta så fick hon även lite majs. Hon är verkligen galen i majs och risifrutti så de är bra om hon får äta de hon tycker om, då äter hon verkligen någonting. Annars under kvällen har Tiffany fått bada och de tyckte hon var jätte roligt så fick hon välling och sen fick hon gå och sova för natten vid kl 19:30 men ville inte riktigt somna utan hon ville ligga och prata. Men hon somnade runt kl 19:50 så nu sover hon för natten och vi kollar på Byggfällan, sen tänkte jag kolla på: Mammor och minimodeller.

Det är bara ett MÅSTE och se de programet, jag förstår inte hur man kan göra så och acceptera så dessutom uppmuntra sin döttrar och göra och hjälpa dom.
Barn ska få vara barn så länge dom kan och får, dom hinner bli tonåringar och vuxna senare!
Eller är det bara jag som tycker det?
Kommer inte på så mycket mer och skriva nu. Ha de bra! =)
 

Av julimamma - 16 januari 2012 13:30

Just nu sover Tiffany middag och jag har satt igång en maskin tvätt för ca 1timme sen och den är strax klar. Då ska jag ska hänga upp de sen ska jag ta de lugnt för jag har gjort illa min handled, tror jag har sovit konstigt i natt eftersom jag har ont. Vill helst inte utsätta Tiffany för massa folksamlingar just nu när vi ska till Göteborg, så hon håller sig frisk. Risken är att hon får någon bakterier och inte kan göra sin hjärtkateterisering eftersom då ska hon sövas ner ett par timmar. Ni har lite information vad en hjärtkateterisering är för något och ungefär hur de går till:
Hjärtkateterisering

Småbarn söver man ner så dom är inte vakna under ingreppet. När bedövningen har tagit förs ett par katetrar (små plastslangar) genom blodkärlet upp till hjärtats hålrum. Med hjälp av dessa katetrar kan man mäta blodets syrehalt, trycket i de olika hjärtrummen och mängden blod som hjärtat pumpar ut varje minut. Man mäter även syreupptaget och då får du andas i ett munstycke under några minuter. Ibland får patienten ligga och cykla på en specialcykel i 10 minuter när man gör dessa mätningar. Undersökningen tar 2-4 timmar. När du gör den här undersökningen är du i regel inlagd på avdelning. Där sköter personalen om de förberedelser och efterkontroller som behövs.

 
Skriver mer senare..
 

Av julimamma - 16 januari 2012 10:45

Då har Tiffany fått välling och jag har ätit frukost. Nu blir de massor av bus och lek ett tag sen blir de mellis till Tiffany så ska hon sova middag. Skriver mer senare, ha de bra! =)
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards