Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under februari 2013

Av julimamma - 4 februari 2013 12:34

 

  •  Första dagen for din senaste mens var 18-Sep-2012
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 25-Jun-2013 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 21 (20+0). 
  •  Bebisen väger c:a 295 gram. *
  •  Bebisen är c:a 22,2 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 50% av graviditeten.
  •  Du har 140 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 18-Sep-2012 till 16-Dec-2012
  •  Din andra trimester varar från 17-Dec-2012 till 16-Mar-2013
  •  Din tredje trimester varar från 17-Mar-2013 till 25-Jun-2013


    Tankar & Känslor: 

    Mår som sagt fortfarande illa varje dag och spyr ibland, huvdvärk emellan åt, foglossningar, humörsväningar och trötthet ..
    Känner att "lillen" rör sig i magen varje dag och har även känt första riktiga sparken med. "Lillen" tycker inte om när jag sträcker på mig på morgonen i sängen för då sparkar den lite extra på kissblåsan..
    Har inte riktigt förstått att jag har redan gått halva graviditeten även om magen växer, men det är också mycket för att jag har inte skaffa så mycket eller kommer göra det heller till "lillen". Tänkte ta de som de kommer det hela med graviditeten och saker sen är det inte så bråttom ännu, finns tid kvar..
Av julimamma - 4 februari 2013 11:50

Idag är der 3år sen vi fick se Tiffany för första gången på ultraljud vid kl 13.. Tiden går fort. <3

Natten har varit låång och jobbig för jag har hosta massor och haft svårt och andas emellan åt. Sen efter en låång natt så lyckades jag äntligen sova en stund iallafall och imorse hade jag verkligen ingen röst alls kvar. Men jag har fortfarande ont i min hals, känns som någon har kört med en taggtråd i halsen och det är inte alls skönt.
Lyckades iallafall få i mig lite frukost och honungsvatten och sen tagit de lugnt en stund ska göra lite nytta om en stund sen blir de och ta de lugnt. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu..

 

Av julimamma - 3 februari 2013 23:13

Morgonen började med sovmorgon och vi åt frukost sen busasde vi i våran säng en stund och så vid kl 12:30 åkte vi till Kungsör var hos mina föräldrar en stund och fikade lite. Åkte hem skapligt så Tiffany skulle hinna sova middag också och vi tog det lugnt och bara va under kvällen tills Tiffany vaknade så fick hon bada sen sitta med oss en stund i soffan och sen äta kvällsmålet och sen sova för natten.
Annars under kvällen har vi kollat på Kontoret. Jag har börja hosta en del igen och är lätt iriterad i halsen inte alls kul, vill inte bli sjuk igen så roligt är det verkligen inte. Ska strax sova, Ha det bra!

Av julimamma - 3 februari 2013 18:14

Ditt Barn lista;
Född:
 17Juli 2010..
Var: Västerås BB..
Tid:  00;56.. 
Födsel vikt: 3840gram..
Födsel längd: 49cm..
Huvudmått vid födsel: 34 cm..
Namn: Tiffany..
Andranamn: Sonja, Gullan..
Efternamn: Sederowsky..
Ålder: 2år & 6,5månad.. 
Namnbetydelse: Ingen aning..
Nyligen lärt sig: Klättra upp i soffan, ställer sig upp emot möbler..

Dagis: Ja, gått sen augusti 2012..
Vikt nu: 9600gram (16januari)..
Längd nu: 80cm (16januari)..
Mammagris eller pappagris: Mammagris..
Favorit bus: Öppna skåpen, ta saker som man inte får röra m.m
Favorit mat:
 Spec.smoothie, drickyogurt, gurka överhuvudtaget grönsaker m.m
Favorit leksak: Gåbilen, kritor det mesta..

Favorit tv program: Pippi Långstrump, Nicke Nyfiken, Kipper m.m
Favorit musik: Gärna barnmusik/sagor även annat..
Sover i:  Pyjamas..
Favorit person förutom mamma:
 Pappa, Karin..
Barnvagn:
 Brio..
Försäkring: Skandia..
Blöjor: Pampers up&go storlek: 4 / Libero up&go nr: 5..
Hur många tänder: 19st..
Storlek i kläder: 92..
Syskon Blir storasyster till sommaren..
 
Vår älskade busiga dotter Tiffany.. Vi älskar dig, snart blir du storasyster med!

Av julimamma - 3 februari 2013 00:06

Morgonen började vid kl 11 och åt frukost med Tiffany och hon åt jätte bra med frukost verkligen. Sen fick hon rita en stund för hon ville det och så gick vi ut på promenad till Folkets hus för det var loppis där men det fanns inget och se. Gick vidare Hemköp och handla med oss lite som vi skulle ha till maten sen gick vi runt lite på stan en stund och kollade sen vidare hem och Tiffany fick leka en stund sen sova middag och somnade ganska direkt.
Under tiden hon sov middag så kollade vi på film men jag somnade och det var jätte skönt verkligen, sen åt vi tacos till middag ikväll och det tycket Tiffany om och sen fick hon sitta med oss och ha lite fredagsmys en stund och jag målade hennes naglar sen var det dags för henne och borsta tänderna sen sova för natten vid kl 21.

När hon somnade så spelade vi kinect en stund och sen slutade med att "D" byxor gick sönder så vi fick oss ett gott skratt under kvällen iallafall och sen har jag ont i mina armar efter sista spelet men jag VANN! Sen har vi tagit de lugnt resten av kvällen och bara njutit av kvällen verkligen. Blir och lägga sig snart för jag är jätte trött redan, det går lite i perioder det med tröttheten. Kommer inte på så mycket mer och skriva. Ha det bra!

Av julimamma - 1 februari 2013 17:26

 
Under förmiddagen så har Tiffany lekt massor och vi tränade en stund med sen vid kl 12:15 gick vi ut på promenad till Hab. för vi hade en tid med dietisten och det var verkligen jätte skönt ute och solen var framme. Under promenaden så var Tiffany jätte glad för hon ville gå ut och åka vagnen sen ville hon äta lite med så hon låg i vagnen och åt sin mellis. 
På besöket med dietisten det gick jätte bra och Tiffany ska börja med en extra dryck som heter: Nestle barnsondnäring, neutral. Får vi se om Tiffany accepterar den och vill ha den, för vi ska prova blanda den med bland annat vällingen och yogurt m.m.. 

Efter besöket så gick vi till station och väntade på vår älskade Karin som skulle komma till stan så vi träffade henne en stund och käkade på stan och hade jätte trevligt. Sen gick vi till "R" och han fick en ros av mig och Tiffany sen åkte vi hem och då fick Tiffany lägga sig i sängen så hon sover middag just nu..
   Denna ska Tiffany prova nu, får vi se vad hon tycker om den..

Av julimamma - 1 februari 2013 10:40

Morgonen började vid kl 09:30 för då ville Tiffany att jag skulle komma och ta upp henne och äta frukost och hon har varit jätte glad och ätit jätte bra, känner igen min glada Tiffany igen!
Just nu leker Tiffany på golvet och är jätte busig tjej verkligen, jätte roligt och se henne glad igen för det var hon verkligen inte igår efter jag hämtade henne på dagis. Men idag är hon ledig för vi ska göra andra saker idag under dagen som hon måste vara med på, men vad de skriver jag senare efter vi ha gjort de för att skriva samtidigt hur det har gått. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, ha det bra!  
Tiffany när hon var ca 10månader gammal. (april 2011)

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards