Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 18 april 2013

Av julimamma - 18 april 2013 23:04

Väckarklockan ringde vid kl 07 för min del så jag gick upp och klädde på mig och gjorde mig klar för att gå till barnmorskan(MVC) för jag skulle fasta till detta besök för meningen var att jag skulle få dricka glukosblandning för att mäta sen mitt värde och för att få reda på det svaret sen skulle ta 2timmar. Men min nya barnmorska ansåg inte att det fanns någon anledning till att jag skulle göra det och den gamla barnmorskan hade inte ens skrivit i min journal om varför hon ville att jag skulle göra det. Så vi tog stick i fingret och mitt värde såg bra ut och det blev inge glukostest för min del. 
Så efter de gick jag till apoteket sen kom jag hem och då satt Tiffany och "R" käkade frukost tillsammans sen gjorde vi oss klara för att åka till Västerås för Tiffany skulle till sjukhuset för att göra ultraljud på hjärtat, det gick bra och snabbt. Så åkte vi till Ikea snabbt och handla lite så gick vi in snabbt till frissan och där fick Tiffany klippa sig för första gången. Hon var riktigt duktig och satt helt själv på stolen med och det var hon som påpekade att hon ville klippa sig med, härlig tjej! *Stolt*
Sen till affären och handla så kom vi hem och då fick Tiffany sova middag men hon somnade faktiskt i bilen en stund. Så passade jag också på och vila en stund på soffan riktigt skönt för jag hade ont i ryggen, huvuudet och fötterna. Annars under kvällen har det varit lugn och Tiffany har feber igen 39,5grader så hon fick vätskeersättning och alvedon så får vi får se om det är bättre imorgon eller hur det är. Förstår inte att hon ska behöva ha feber så ofta nu och ingenting annat, för man kan inte gå ut någonting heller men det har inte varit så roligt väder utomhus nu sista dagarna heller men iallafall. 
Håller tummarna att det är bättre imorgon med Tiffany och att hon är lite gladare. Ska kolla på Sofias änglar nu sen ska jag sova för natten är trött redan nu men tänkte kolla på Sofias änglar iallafall. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen. Ha de bra!

Av julimamma - 18 april 2013 17:57

Datum: 18april 2013. (v:31 /30+1)
SF mått: 29cm..
Hjärtljud: 151slag..
Blodtryck: 120/80..
HB/järn: 105..
Socker/glukos: 4,9..

Vikt: +5kg..


Sammanfattning: Mitt järnvärde har gått ner ytterligare fast jag äter järntabletter varje dag. Meningen var att jag skulle fasta när jag kom idag och det hade jag gjort och den nya BM kunde inte hitta någon anledning till varför jag skulle göra det för det stod ingenting i journalen eller något annat. Meningen var att jag skulle ha druckit någon glukosblandning för att mäta mina värden men vi tog stick i fingret först och det var bra resultat så hon sa det att vi skippar det för det fanns ingen anledning till att göra det. Jag är verkligen nöjd att jag bytte barnmorska för hon lyssnade verkligen på mig och tog mig på allvar som inte den andra gjorde..

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards