Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under september 2011

Av julimamma - 7 september 2011 22:04

    Augusti;
Vikt; 6310gram, längd; 67,5cm.. (1augusti 2011 - 1år & 15dagar ) 
Vikt; 6500gram, längd; 68cm.. ( 9augusti - 1år & 23dagar.. )

Vikt; 6605gram, längd; 68cm.. ( 17augusti - 1år & 31dagar/1månad..)
Vikt; 6600gram, längd; 68.. ( 23augusti 2011 - 13månader.. )
Vikt; 6760gram, längd; 69cm.. ( 30augusti 2011 - 13,5månad )

September;
Vikt; 6770gram, längd; 69cm.. ( 7september 2011 - 13,5månad )
Ny viktkontroll nästa vecka, för att dubbelkolla vikten en extra gång..


Av julimamma - 7 september 2011 21:47

   Onsdag;
- Ev. öppna förskolan(kyrkis). BLEV INGET!

- Till BVC, viktkontroll.

- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol(kvällen). VAR INGET!


Imorse vaknade jag till vid kl 8:45 men Tiffany vaknade inte fören kl 9. Gjorde ordning gröt och ersättning men gröten vägra hon äta då men ersättningen gick bättre. Sen satte vi oss i vardagsrummet på golvet och skulle leka en stund men Tiffany vart jätte ledsen. Plockade upp henne i famnen och la oss i våran säng och hade en mysstund istället, sen somnade hon och då passade även jag på och vila en stund jag med. Vaknade igen vid kl 12:30 sen gick vi upp och då gjorde jag ordning gröt och mat till Tiffany för att se vilket hon ville ha, men hon ville inte ha någonting bara sin ersättning. Sen busade vi en stund i vardagsrummet sen vid kl 14:15 gick vi till BVC och det gick sådär idag på BVC, måste dit nästa veckan igen för att se vad som händer med vikten. När vi gick hem från BVC gick vi till Hemköp och handla lite sen gick vi hem och då somnade Tiffany i vagnen, vilket hon inte ofta gör och hon sov fortfarande när vi kom hem så hon fick sova ute på balkongen en stund idag och hon sov på balkongen 1,5timme så hon verka tycka de va skönt och sova i vagnen ute idag. Under tiden hon sov så satte jag igång en maskin med tvätt och plockade in den rena tvätten som fanns, sen hängde jag upp den andra sen vaknade Tiffany och då fick hon sin ersättning för hon villle fortfarande inte ha någon mat. Under kvällen gick vi ut en stund och Tiffany tyckte de var skönt ute fast det regnade lite. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll, ha det bra.

Av julimamma - 6 september 2011 23:12



Dagens planer just nu iallafall;
   Onsdag;

- Ev. öppna förskolan(kyrkis).

- Till BVC, viktkontroll.

- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol(kvällen).

Av julimamma - 6 september 2011 22:57

Varför ska vara livet vara så orättvist, varför? Vill bara skriva att jag beklagar verkligen sorgen som har hänt, även om vi inte hade någon kontakt alls nu. Men vi gick i samma klass på lågstadiet så känns det overkligt att att det kan hända en som är så ung. Det är inte ens någon ålder, livet har knappt börjat heller. Vila i frid.



 
Av julimamma - 6 september 2011 22:18

  Tisdag;

- Till öppna förskolan(kyrkis).  BLEV INGET!
- Kolla på Idol(kvällen). Nyss kollat.


Imorse vaknade Tiffany runt kl 9, vi åt frukost sen busade vi en stund på golvet men jag var inte så pigg för jag hade en jäkla huvudvärk. Tog en tablett och så gick jag och Tiffany in i våran säng och hade en mysstund sen somnade vi båda. Sov en stund sen vid kl 12:30 ringer min mamma och frågade om vi ville komma över till dom och sen kolla på fotbollsmatch som brorsan skulle spela. Vi åkte dit men jag hade fortfarande ont i huvudet, så jag tog en tablett och försökte vila en stund medan Tiffany var ute på gården och gunga. Sen ringer min mobil och det var en sköterska från sjukhuset som tar hand om Tiffany, hon berätta att hon och Tiffanys läkare hade kollat igenom Tiffanys vikt uppgång och dom hade kommit fram till att det räcker med att vi går på BVC var 14;e dag i 2månader sen 1gång i månaden och det känns jätte skönt. Ska till BVC imorgon får vi se vad Tiffany väger då, ska bli intressant och se faktiskt. Skriver mer imorgon, ha det bra.

Tiffany med mormor solbrillor. ( 6september 2011 - 13,5månad )     

Av julimamma - 5 september 2011 23:04

Imorse vaknade Tiffany runt kl 10 och "R" hade redan gått till jobbet. Vi åt frukost men hon ville inte ha så mycket av sin gröt. Sen busade vi en stund i vardagsrummet med hennes leksaker. Sen fick hon mellis och fick sova middag vid kl 12:30 för då var hon trött, sen vaknade hon igen kl 16 ungefär och då fick hon mat. Under dagen så passasde även jag på och sova middag och så efter Tiffany hade ätit mat så kom min mamma förbi en stund på besök idag med. Under kvällen fick Tiffany måla med vattenfärger sen fick hon bada en stund idag med sen fick hon gröt och skulle sova. Men hon ville inte riktigt somna för hon vart jätte ledsen, så jag tog upp henne i famnen som en liten bebis och då somnade hon direkt i famnen. Det var så mysigt och ha henne i famnen så jag satte mig en stund med henne i hennes säng så hon verkligen fick somna så hon inte skulle vakna direkt. Tiffany fick nyss ersättning på 130ml och hon drack upp allting direkt och somnade om utan problem. Det är verkligen skönt och se att hon är så nöjd och kan somna om igen direkt utan några större problem. Har kollat på Idol ikväll, kan faktiskt inte säga så mycket om dom nya Juryn. Ska strax kolla på "Ensam mamma söker". Sen ska jag sova för natten, ha det bra.

Av julimamma - 5 september 2011 00:01

  Där bakom finns det en bild på vad Tiffany ska få i julklapp, men vad det är tänker jag inte avslöja nu det får ni vänta med tills julafton. HAHA! Kanske lite tidigt och köpa julklappar redan nu, men det är lika bra och vara ute i god tid. Man vet aldrig om vi kommer vara på sjukhuset vid jul och advent i år igen. Så vi har köpt en del julklappar redan till Tiffany både kläder, leksaker och bra ha saker. Ville bara lägga upp detta mest för kul grej redan nu. Ha det bra.

Av julimamma - 5 september 2011 00:00

Veckans planering! (planerar in saker vart efter i veckan)
Måndag;

- Ta det lugnt.
- Har ingenting planerat idag.
- Kolla på Idol(kvällen).

  Tisdag;

- Till öppna förskolan(kyrkis).
- Kolla på Idol(kvällen).

   Onsdag;
- Ev. öppna förskolan(kyrkis).

- Till BVC, viktkontroll.

- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol(kvällen).


  Torsdag;

- Sjukhuset, hörselkontroll med Tiffany.
(Blir ingen Kyrkis idag).
- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol(kvällen).
  Fredag;

- Ta det lugnt.

- Kolla på Idol(kvällen).

  Lördag;
- Ta det lugnt.
   Söndag;
- Tar det lugnt.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards