Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under september 2011

Av julimamma - 26 september 2011 22:32

Veckans planering! (planerar in saker vart efter i veckan)
Måndag;

- Ta det lugnt.
- Plocka ordning hemma.
- Fixa mer mat & fruktpurer till Tiffany.
- Gå på promenad / lekpark.
- Kolla på Idol.

  Tisdag;

- Till öppna förskolan(kyrkis).
- Gå på promenad /lekpark.
- Städa ev. tvätta.
- Kolla på Idol?

   Onsdag;
- Ev. öppna förskolan(kyrkis).

- Gå på promenad / lekpark.

- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol?

  Torsdag;

- Ev. öppna förskolan(kyrkis).
- Gå på promenad /lekpark.
- Ta det lugnt.
- Kolla på Idol?
- Kolla på Lyxfällan.
  Fredag;

- Ta det lugnt.
- Ev. städa & tvätta.

- Kolla på Idol(kvällen).

  Lördag;
- Ta det lugnt.
   Söndag;
- Tar det lugnt.

Av julimamma - 26 september 2011 22:25




Det blev kvällens resultat av matlagningen och fruktpurerna. Det blev 2bukar +1låda med mat & 3st burkar med fruktpurer som är plommon, 2st med äpplen. Nu har hon lite och att äta ett tag för nu är en hel låda full med mat och fruktpurer.

 
Nu blir det och hoppa in i duschen sen kolla på Idol och vid kl 00 ska Tiffany få välling sen blir det och sova för natten. Ha det bra!

Av julimamma - 26 september 2011 21:17

Under kvällen så har jag och Tiffany kollat på tv på kanal 3; Sjukhuset och sen åt jag mat och så fick Tiffany gröt och nu sover hon sen 1timme tillbaka. Innan vi kollade på tv så fick hon bada och så åt hon mat 2dl och 70ml med ersättning. Hon kan verkligen vara duktig på och äta mat om hon bara vill, men ibland så är hon lite bråkig men de är sånt man får ta när man har barn. Just nu så har jag gjort mer mat och fruktpure till Tiffany och så håller jag på med nästa mat. Sen blir det och göra en till satts med fruktpure sen blir det duscha och kolla på Idol, vid kl 00 ska Tiffany få välling sen ska jag sova. Ska kolla på Idol på internet för jag hann inte med och kolla på tv för jag var tvungen och ge Tiffany gröt och lägga henne. Så snart ska jag ha min "egentid" så fort jag är klar med maten. Så ska jag mixa de också men innan måste den svalna lite, kommer inte på så mycket mer just nu och skriva. Ha det bra!
 
En del av de jag har gjort nu ikväll.

Av julimamma - 26 september 2011 14:51

Har faktiskt beställt hem en sak till mig själv nyss..Vad det är får ni se senare.. :)

 



Av julimamma - 26 september 2011 14:19

Vaknade första gången vid kl 9 av att mobilen ringer men när jag svara så la personen på, och det var dolt nummer med så jag har ingen aning om vem det var heller. Somnade om igen och vaknade vid kl 10 för då vaknade Tiffany, vi åt frukost och sen fick hon gå runt i gåstolen en stund medan jag plockade ordning här hemma sen gick vi ut en stund och då handla jag lite sen gick vi till lekparken(kråkis). När vi kommer in så fick Tiffany mat och hon ligger i sängen för att sova middag men hon ligger mer och pratar med sig själv fast hon är trött. Annars idag så nyser jag hela tiden och näsan rinner hela tiden med och min temp är på 38.2grader och Tiffany är lite varmare än vanligt och hennes temp är 37.4grader När hon väl somnar så ska jag också vila en stund så jag orkar med eftermiddagen/kvällen. Annars idag blir det och försöka dammsuga här hemma och plocka ner ren tvätt sen ikväll blir det och kolla på Idol. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Ha det bra.

Av julimamma - 25 september 2011 23:24

Idag är det den 25:e och det är vår månadsdag.
(25juli 2007, då blev vi tillsammans.)
(25april 2009, då förlovade vi oss.)
Ville bara säga att jag älskar dig Robin.
 

Av julimamma - 25 september 2011 23:02

Imorse vaknade jag vid kl 10, för då hade Tiffany vaknat. Gick upp och vi åt frukost tillsammans sen åkte vi iväg med "R" till Willys för vi var tvungna och köpa nya blöjor till Tiffany. Dom vi hade hemma var förstora till henne så det blev och köpa nya som hon kan använda. Annars under dagen har vi varit ute på promenad och tagit det lugnt. Har även vunnit mer saker på tradera till Tiffany och lite till mig själv. Under kvällen har jag tagit det lugnt och tagit ett varmt bad med. Ska strax ge Tiffany lite välling sen efter kl 00, blir det och betala räckningar sen sova. Ha det bra!
 

Av julimamma - 24 september 2011 23:45

Imorse så vaknade Tiffany vid kl 9:30 och då gick jag upp och tog henne för "R" var på jobbet. Tiffany fick välling men hon var fortfarande trött så vi låg i våran säng och hade en mysstund och så somnade hon om igen. Så vaknade och då åt vi frukost och sen tog vi det lugnt en stund och så gick vi ut på en promenad till stan sen gick vi och handla en stund sen när vi kom hem så fick Tiffany mat och så sov hon middag, och jag passade på och vila en stund för jag hade migrän och innan jag somna så tog jag en alvedon. Men de hjälpte inte de vart värre istället så när jag skulle äta så hade jag ingen aptit eller ork att äta, vi gick ut en stund på en promenad och sen tog jag en ipren när vi kom in. Annars under kvällen har vi tagit det lugnt och Tiffany har busat massor. Har även köpte lite saker till Tiffany på tradera, och där har jag köpt saker till henne hela tiden och jag tycker det är jätte bra sida man kan hitta mycket fint där.
  Det är en del av de jag har vunnit på tradera, mest pyjamas som hon behöver.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards