Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under september 2011

Av julimamma - 20 september 2011 23:45

Jag vaknade vid kl 10:15 imorse men Tiffany sov fortfarande och hon vaknade vid kl 11:00 och då åt vi frukost och sen busade vi en stund. Sen vid kl 13 så fick Tiffany mat och sen gick vi ut en stund och då slängde vi soppor och handla lite mat och frukt. Kom hem och Tiffany fick sova middag och jag tog det lugnt för jag har haft problem med min mage hela dagen. Annars idag har jag gjort;
- Handla.
- Varit ute på promenad.
- Tvätta 2st maskiner.
- Hängt tvätt & plockat in tvätt.
- Städa.
- Laga mat till Tiffany för imorgon.
- Fixa mer fruktpurer.
- Möblera om i Tiffanys rum lite.
- Haft en pysselstund för mig själv.
Sä jag har hunnit med en del idag och så har jag såklart busa och lekt med Tiffany. Så nu sitter jag vid datan och skriver lite blogg och ska kolla strax på 112 på liv och död, sen blir det och sova för natten. Hoppas inte Tiffany sover så länge imorgon med för nu har hon sovit till kl 10 sen i fredags, men visst det är skönt och sova länge när man väl får göra det så jag klagar inte. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, ha det bra.
     

Av julimamma - 20 september 2011 12:11

Idag är de tisdag och har inga planer alls, skulle ha träffat Emma och Leo men de blev inte så. Får se vad som händer under dagen, någonting vill man iallafall göra. Skriver senare ikväll eller under dagen. Ha de bra!

Av julimamma - 19 september 2011 22:52

Idag så tog "R" på morgonen och hon ville inte riktigt dricka sin välling imorse men hon fick i sig 150ml iallafall. Sen hade hon och jag en mysstund i våran säng för de regnade ute och då passade vi på och mysa lite. Sen somnade hon en stund och då passade även jag på och sova en stund, sov inte så bra i natt men vet inte varför. Sen på eftermiddagen så fick Tiffany maty sen busade vi en stund och så bestämde vi oss för att göra Karin sällskap på en promenad, men Tiffany sov i vagnen ca 1timme. Sen när vi kom hem så fick Tiffany mat sen fick hon leka en stund och då bytte jag gardiner i henes rum, sen fick hon sova en stund till för hon var fortfarande trött. Så jag passade på och göra lite mat till henne som hon ska äta imorgon, sen skalade jag även potatis till oss som vi skulle äta sen när "R" kom hem från jobbet. När Tiffany vaknade igen så åt vi mat och hon skulle få gröt, då gjorde jag ordning mannagrynsgröt men de ville hon inte ha. Då testade jag med havregrynsgröt och det gick mycket bättre sen fick hon bada. Så kollade jag på Idol kl 20, och under tiden de var paus så bädda jag rent i Tiffanys säng och bytte handduk på skötbordet. Nu under kvällen efter Idol så har jag testat någonting nytt, jag har gjort egen fruktpure till Tiffany och sen mixade jag ner det och hennes mat tills imorgon. Vart ganska nöjd med fruktpuren faktiskt så jag ska fixa mer imorgon hade jag tänkt med lite andra frukter så hon får i sig de med istället för att köpa "efterrättersburkar" i affären, det går fort och göra dom själv. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll, ha de bra.
  Gjorde egen äppelkräm igår för första gången, vart lyckad och god!   Tiffany´s fruktpure med; Äpple & plommon. +maten; Potatis,snitsel med morot.   Gardinerna i hennes rum. Dom med katterna hon har nu har min pappa fått fixa till så nu kan Tiffany ha dom i sitt rum med.

Av julimamma - 18 september 2011 21:32

Hur Tiffany har ätit idag;
Kl 11:30 = 1års välling 200ml +smörgåsrån.
kl 13:30 = 1½dl med mat, katrinplommon(halvburk) +50ml ersättning.
kl 16:45 = 1½dl med mat +90ml ersättning.
kl 19:30 = 1½dl havregrynsgröt +70ml ersättning.
kl 23:30 = 1års välling ?ml.

Tycker att Tiffany har varit jätte dukitg som har ätit så mycket som hon har gjort idag, eftersom hon har inte ätit vanlig mat på ca2dagar(pga tänderna). Så jag är chokad att hon har ätit så mycket idag, men självklart är jag glad att hon äter mat igen.

Av julimamma - 18 september 2011 20:50

Imorse tog vi sovmorgon till kl 11 då åt vi frukost och sen så busade vi med Tiffany och sen åkte "R" iväg en stund sen kom han hem igen. Under tiden så passade jag på och gav Tiffany mat och ersättning hon åt all mat och knappt ingen ersättning. Sen åkte vi iväg till Eskilstuna och sen innan vi skulle hem igen så stannade vi vid Shopshop? tror jag de hette för det var dags för mat till Tiffany och sen åkte vi förbi hos mina föräldrar för vi skulle hämta Tiffanys gardiner som pappa hade fixat på symaskin. När vi kom hem så fick Tiffany havregrynsgröt och ersättning och nu sover hon. Ska väckas vid kl 23:30 och få välling sen blir det och sova. Har nyss kollat på Idol och nu är det Vera på tven sen blir det och duscha. Kommer inte på så mycket mer och skriv nu, ha det bra.

Av julimamma - 18 september 2011 00:58

Har nyligen gett Tiffany ersättning för hon ville inte ha välling, sen somnade hon om lika fort igen. Tänkte kolla på tvplay men vet inte riktigt vad än, men sen blir det och sova för natten. Även om jag kommer somna ganska direkt när jag har satt på något program på tvpaly. Ha det bra. God natt!!

Av julimamma - 17 september 2011 22:43

Tiffany - 14månader:
Frukost kl 8:30-9:00 = 1års välling 200ml +maka.
Mellis kl 11:30-12:00 = Managrynsgröt 1dl + ersättning 100ml.
Mat kl 14:30-15:00 = Mat 1dl + ersättning 100ml. / Jucie.
Middag kl 17:30-18:00 = Mat 1dl + ersättning 100ml. / Jucie.
Kvällmålet kl 20:00-20:30 = Managrynsgröt 1dl + ersättning 100ml.
Nattmålet kl 23:00-00:00 =  1års välling 200ml.


Tanken är nu att vi ska börja försöka få Tiffany och sluta med ersättning. Så vi ska börja erbjuda henne jucie eller vatten till maten istället för spec.ersättningen hon har. Det tog jag även upp med BVC-sköterskan och hon tyckte det var värt ett försök och så får vi se hur det går med vikten med.


Av julimamma - 17 september 2011 22:36

Kom på att jag har inte lagt in bilderna från stugan vi hade i Ullared..
       

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards