Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under juni 2012

Av julimamma - 23 juni 2012 12:59

Har inte haft så mycket tid och blogga den sista tiden. Men iallafall igår kväll så träffade jag en kompis och vi satt och pratade samtidigt lyssnade vi på musik och drack vin tillsammans. Hade de jätte trevligt, måste vi göra om fler gånger..

Idag så blir de och städa och tvätta sen ta de lugnt under dagen för jag har ont i huvudet idag. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Skriver mer senare ikväll. Ha det bra!

Av julimamma - 22 juni 2012 12:22

GLAD MIDSOMMAR TILL ER ALLA LÄSARE! HA EN BRA DAG!

Av julimamma - 22 juni 2012 12:01

Igår bloggade jag ingenting men de var att vi var till sjukhuset och träffade sjukgymnasten och arbetsterapeut för dom ville se lite mer vad Tiffany kunde göra.


Så vi var där runt kl 08:30 och var klara vid kl 09:30 och det gick jätte bra och dom tyckte Tiffany hade väldigt långa armar eftersom hon verkligen försökte sträcka sig efter alla saker samtidigt. Vi ska träffas igen efter sommaren för dom ville se hur mycket som har hänt till dess då.
Sen gick "R" till jobbet och så gick jag och Tiffany till stan och träffade på Karin och gick runt där och så gick vi hem för att hämta mat till Tiffany och sen till affären och köpte varsin glass sen vidare till lekparken.


Sen började vi bli hungriga och då gick vi till donken och käkade där träffade vi även "A" sen gick vi runt lite och kom till stan och träffade på några av Karin polare och pratade med dom. Annars hände de inte så mycket under dagen men de vart mycket skratt och prat. 
Under kvällen så somnade Tiffany i vagnen och sen gick vi runt lite och sen kom vi hem efter 15timmar utomhus. Så igår var jag och Tiffany ute i 15timmar och det var jätte skönt ute men jag brände mig på axlarna och de ville alla slå på hela tiden, taskigt!


Skriver mer senare när jag har mer tid. Ha de bra till dess!!



Av julimamma - 20 juni 2012 23:36

  Tiffany har fått sin 16:e tand redan och det är en kindtand dessutom. Denna gång så äter hon som en häst verkligen fast hon får tand. Men de är jätte bra och hon är nästan hela tiden hungrig, flick stackarn! Men det är verkligen jätte roligt och mata henne igen och hon äter utan några problem för de mesta, nästan att man inte hinner med för att hon är så snabb. Så nu har hon fått 4:a tänder denna månad redan så nu är de bara 4st tänder kvar och det är 1kindtand och 3st hörntänder kvar.
Får vi se när dom andra kommer.

Av julimamma - 20 juni 2012 23:17

Som jag skrev igår så var jag, "R", Karin och "A" till Liseberg och hade de riktigt roligt faktiskt. Men vi kom hem ganska sent vid kl 01:30 så de var bara och hoppa i sängen direkt men somnade inte fören kl 03 och sen var de dags och gå upp vid kl 08 för att hämta Tiffany i Kungsör.
  (Bilder från Liseberg kommer senare..)
Hon har sovit hos mina föräldrar sen i måndags kväll till idag och anledningen till att vi hämtade henne så tidigt var för att Tiffany skulle på ultraljudsundersökning på hjärtat i Västerås sen åkte vi hem och så fick Tiffany mellis eftersom hon fortfarande var hungirg fast hon fick mat i bilen på vägen till Västerås och hem.

Runt kl 13 så gick vi ut igen till stan och mötte upp Karin sen gick vi och fikade en stund sen gjorde vi några ärenden på stan med bland annat var vi in på Dinsko, för att mäta Tiffanys fot och sko så hon inte går med försmå skor. Brukar gå in dit emellan åt för att kolla upp de för de är inte alls skönt och gå runt med försmå skor på fötterna, även om hon inte går själv så går hon när man håller i henne och de gör ont.
Sen vid kl 15 så var vi på sjukuset för då var de dags för ögonkontroll för Tiffany med och det gick jätte bra. Det gick jätte snabbt och Tiffany var jätte duktig så vi gick till stan och tog de lugnt och njöt av de vackra vädret ute. Vid kl 17 så hade vi ätit pizza med och sen tog vi de lugnt igen på stan och pratade och bara tog de lugnt. sen vid kl 18:20 så kom "R" och då käkade han.

Efter de tog vi en promenad till Big inn och köpte bland annat blöjor och välling till Tiffany sen till en lekpark en stund sen vid kl ca? 21:00 så gick vi hem igen och Tiffany fick gröt och sen somnade hon ganska direkt med vid kl 21:30 sen har jag tagit de lugnt ska strax sova för natten för jag är jätte trött.
Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon när jag har tid. Ha de bra och god natt!

Av julimamma - 19 juni 2012 08:37

Vaknade kl 07, för idag blir de roliga äventyr med Karin och "R". Skriver när jag har tid. Ha det bra!

Av julimamma - 18 juni 2012 23:41

Juni:
Vikt: 8760gram, längd: 76,1cm. ( 18juni - 23månader & 1dag. ) BVC
Tiffany har gått upp 490gram och växt 1,5cm.

Maj: 
Vikt: 8270gram, längd: 74,5cm. ( 11maj - 21månader & 24dagar.) BVC
 

April:
Vikt: 7900gram, längd: 74,2cm. ( 11april - 20månader & 25dagar.) BVC 
 

Mars 2012:
Vikt: 7740gram, längd 74cm. (20mars - 20månader & 3dagar.) Västerås.
Vikt: 7670gram, längd: 74cm. (5mars - 19månader & 17dagar. ) BVC.
 

Januari 2012:
Vikt: 7560gram, längd: 73,3cm. (26januari - 18månader & 9dagar.) Göteborg.
Vikt: 7680gram, längd: 73,3cm. (10januari - 17månader & 24dagar.) Västerås.



Av julimamma - 18 juni 2012 23:11

Dagen började med att väckarklockan ringde kl 09:00 och jag gick upp och gjorde mig klar och sen väckte jag Tiffany sen fick hon välling. Sen mötte vi upp Karin på BVC för de var dags för en viktkontroll idag och de gick jätte bra denna gång med. 

Tiffany vägde idag: 8760gram och var 76,1cm. 
Den gång vi vägde henne i Västerås när de stod 8760 då med, det tyckte BVC-sköterskan var helt omöjligt eftersom då skulle Tiffany ha gått upp 490gram på 12dagar. Så vi skulle ta den vikt med en nypa salt ungefär.

Men iallafall efter de så gick vi och käkade frukost jag och Karin och Tiffany var ju såklart med och lekte på golvet och smakade på våran frukost med. Sen gick vi till hemköp och handla lite sen vidare till Lindex och där köpte jag lite presenter till Tiffany eftersom hon fyller om ca 1månad. Sen träffade vi på en kompis och vi gick till Big inn och handla lite och tog en fika där. På vägen dit så somnade Tiffany i vagnen och vaknade när vi satt och fikade, sen efter de gick vi in på Ica maxi och handla lite där sen hem till Karin och var där ett tag.

Sen vidare hem med för att packa ihop lite saker till Tiffany för hon ska sova hos mamma/pappa (mormor/morfar) men de ska gå bra. Sen åkte jag, "R", Karin och en killkompis till Willys och handla sen åkte vi till Donken och käkade lite sen åkte vi hem. 
När vi kom hem så har vi tagit de lugnt och ska snart sova för jag är jätte trött. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha de bra skriver så fort jag har tid. God natt! 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards